vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Skydd mot tårgas.
#1


See User information
Denhär krävde sin egen tråd eftersom det har och är en sån pain in the ass - för så många som hamnar i konflikter.

Från egypten.

Tackar charles för denna.

SPRID SPRID SPRID.

AN EGYPTIAN INVENTION TO GUARD AGAINST TEAR GAS ~ PROVEN EFFICIENT! - guys and gals! you gotta see this ! Egyptians have come up with a way to deter tear gas from affecting them ~ amazing simple way to do it ~ here's A VIDEO ~ ARABIC ~ This Egyptian man explains the process: You buy yeast that you use to make dough, you mix 25% yeast with water in a spray bottle, you then shake it well, you spray i...t on your facial mask, your facial cloth or directly to your face ~ the tear gas WILL NOT AFFECT YOU AT ALL ~ Please post and share ~ WE ALL NEED TO KNOW THIS ~ Wow! I am impressed! a simple EGYPTIAN INVENTION that could save MANY A REVOLUTION!!!

http://www.youtube.com/watch?v=KFeUyhZRQhw

Posted on: 2011/11/22 10:36
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#2


See User information
Undrar vilken kemisk reaktion det frambringar.

Nu ska vi bara testa det på någon också.. Frivilliga? ;)

Posted on: 2011/11/22 16:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#3


See User information
Ska kolla lite mer på detta, men vet att man kan vänja sig mot tårgas :)

men vad för jäst? tänkte på temperaturen i flaskan han har i egypten, måste cheka mer ;)

Posted on: 2011/11/22 16:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydd mot tårgas.
#4
Quote:

nanosapiens skrev:
Ska kolla lite mer på detta, men vet att man kan vänja sig mot tårgas :)

Jag vet inte varför, men jag får en bild av den här killen som sitter och sprayar sig själv med tårgas framför TV-soffan.

http://1.bp.blogspot.com/_5Eg-R1JJfsQ ... ge-2LeM/s1600/gun-nut.jpg

http://www.lovelineshow.com/images/loveline/photos/speedo_guns.jpg

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#5


See User information
Pepparspray och Cs gas.

Från wikipedia.
http://en.wikipedia.org/wiki/Pepper_spray

Deactivation and first aid

Capsaicin is not soluble in water, and even large volumes of water will not wash it off. Victims are generally encouraged to blink vigorously in order to encourage tears, which will help flush the irritant from the eyes.

A formal study of five often-recommended treatments for skin pain (Maalox, 2% lidocaine gel, baby shampoo, milk, or water) concluded that:[16]

"...there was no significant difference in pain relief provided by five different treatment regimens. Time after exposure appeared to be the best predictor for decrease in pain..."

Dilute Chlorine Bleach has been used with very good results in ER situations for external use only (non-occular application).[citation needed] A 1 part to 5 part water solution is recommended. Using contact lens wetting solution seems to help occular relief.

To avoid rubbing the spray into the skin, thereby prolonging the burning sensation, and in order to not spread the compound to other parts of the body, victims should try to avoid touching affected areas. There are also wipes, manufactured[17] for the express purpose of serving to decontaminate someone who has received a dose of pepper spray. Many ambulance services and emergency departments use baby shampoo to remove the spray and with generally good effect. Some of the OC and CS will remain in the respiratory system, but a recovery of vision and the coordination of the eyes can be expected within 7 to 15 minutes.[18]

Some "triple-action" pepper sprays also contain "tear gas" (CS gas), which can be neutralized with sodium metabisulfite (Campden tablets, used in homebrewing), though it, too, is not water soluble and needs to be washed off using the same procedure as for pepper spray.

Posted on: 2011/11/23 12:22
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#6


See User information
Re: Skydd mot tårgas.


Shen ett gammalt tips är en våt bomullshandduk,våta kalsonger eller dyl fungerar utmärkt...detta gäller i hemmet främst,men även utomhus...bara man skyddar ögonen:)Andas genom handduken fungerar utmärkt.

Posted on: 2011/11/23 17:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Skydd mot tårgas.
#7

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#8


See User information
Var väl en kvinna i usa som fick missfall efter att ha deltagit i ows?
Läste bara som hastigast men barnet hade varit friskt innan polisen hade sprayat henne med tårgas.
Nu vet jag inte om det är möjligt ens men om så är fallet borde det också få rubriker i expressen om dom skriver om människor i egypten som dödas av tårgas!

Posted on: 2011/11/23 22:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#9


See User information
Pepper Spray! A yummy and delicious form of crowd control


En av kommentarerna till klippet: "Congressional Republicans are introducing legislation which will define pepper spray as a vegetable."


Posted on: 2011/11/26 17:39
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#10


See User information




Posted on: 2011/12/12 12:36

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#11


See User information
Vart är tårgasen tillverkad.

Ojdå i Usa.

http://www.dn.se/nyheter/varlden/sake ... anvander-brannande-targas


Nyligen har man låtigt tårgas få vara lagligt att använda på svenska befolkningen.

När blev jag fövånad lol ?

Posted on: 2012/2/14 13:00
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#12


See User information
Upptäckte för en tid sedan att det pågick seriös produktion av tårgas i några byggnader inne på avspärrat område i skogen utanför det lilla samhälle jag bor.
Så det görs i sverige också. Ganska liten skala förmodligen. Kanske åt insatspolisen mm.


Posted on: 2012/2/14 19:03
The greatest shortcoming of the human race is our inability to understand the exponential function.
-Albert A. Bartlett, physicist.
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#13


See User information
Men snyggve ,, tårgasen som används mot demonstranter i länderna som är i uppror mot fashisterna.


Lol jag kan se skyltarna i Usa Gaddafi är en fashist.

Samtidigt skjuter man mot folket i libyen med Usas tårgas.

Men skitsnygg teater.

Posted on: 2012/2/15 10:46
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#14


See User information
Det är skydd mot batong som gäller:

http://t.co/cVp9jqId

Posted on: 2012/2/16 17:17
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#15


See User information
Mmm såg detdär...

Men hur många är inte supportrarna och hur många är inte poliserna?

Åker man sen på pisk får man ju skylla sig själv som stannade kvar där eller inte gav tillbaks, ganska uppenbart om du frågar mig.

Menar dööööhhh alla för en och en för alla hur stor vore chansen då att dom skulle kunna fortsätta puckla på barn och gammla med sina batonger om alla gav sig på dem?


Vet inte varför folk drar sig , det är bara människor med färgade kläder .

Lol skulle en batong fara mot mig skulle jag kört tummarna i ögonen och mosat ögonloberna innan personen har hunnit blinka. Det är ju självförsvar som gäller.

Eller så drar man därifrån.

Beror på ,, kan nog iallafall inte stå på och se när gammla åker på stryk då får dom smaka på min batong oavsett om det så vore kungen själv.

Och vad ska dom göra börja skjuta på folk?

Lovar dig det finns många i detta land som kan skjuta tillbaks.

När du ligger i sängen och sover.

Polisen gör bäst i att passa sig över deras beteende och helt fel vore inte om dom gick en charmkurs eller en kurs i beteendelära.


Posted on: 2012/2/16 17:30
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#16


See User information
Bra, en fri själ har talat.
Jag håller med dig: Ge tillbaka för fasen. Hårt men bestämt!
Vuxna människor i sparkdräkt och reflex bör läxas upp en gång för alla.

Posted on: 2012/2/16 17:34
Resized ImageChip HappensResized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Skydd mot tårgas.
#17


See User information
Mycket bra, min åsikt också. Bara hoppas fler och fler börjar se det så och agerar tillsist så signalen till polisen går fram, att det är inte ok att uppföra sig hur som helst.
Men hur ser efterspelet ut för den enskilde?
Vi vet att poliser får puckla på folk precis som dom vill ostraffat från lagens sida men kan man ens hävda självförsvar mot en polis?
Nu menar jag inte det självklara och förnuftiga utan hur svenskt rättväsende verkligen skulle hantera frågan? Blir inte förvånad om svaret är att man döms för våld mot tjänsteman oavsett omständigheterna om man väljer att med våld försvara sig själv eller utsatt.

Posted on: 2012/2/16 23:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
34 user(s) are online (34 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 34

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS