vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Jag stödjer expo och deras arbete

See User information
... men även den här gången hade de inget konkret. De ropade tyvärr varg ännu en gång. Det var mest "guilt by association" som ingen går på längre.

Lyssnade nyss på uppdrag granskning och efterföljande Debatt. Expo gav i stort sett gratisreklam till SD. Nu kommer tyvärr SD växa med stödröster. Till och med jag "som tar avstånd från allt som SD står för" kände en gnutta empati till Ekeroth. Att utbyta åsikter på ett forum gör inte att man delar de andra forumiternas åsikter. Anklagelser mot en individ ska enbart gälla vad individen själv uttryckt!

Att anklaga någon är trots allt ett tveeggat svärd. Om allvarliga anklagelser inte backas upp tillräckligt så urvattnas anseendet hos anklagaren. Man måste som anklagare alltid ha tio gånger mer konkreta argument än försvararen. Detta gäller i alla situationer, bevisbördan ligger hos anklagaren.

Det är tyvärr så det har blivit med exempelvis begreppet "antisemit" från Expo. Den konkreta anklagelsen har sedan länge lyst med sin frånvaro och allt man sett och hört har varit smutskastning utan konkreta anklagelser. Fokus har legat på fel ställe, känslor har styrt anklagelserna för mycket.

Synd tycker jag! För jag upplever att budskapet och striden Expo utövar BEHÖVS! Men de måste göra sitt jobb ordentligt!

De förvärrar läget genom att inte välja sina strider tillräckligt noggrant. De har gett bort vinsten till extremister tillräckligt många gånger nu för att jag ska säga ifrån! Jag önskar att Expo-redaktionen gick några kurser i retorik så att de kan göra skillnad istället för att urvattna begrepp med tunna anklagelser.

Jag anser att sanningsrörelsen borde ställa sig upp och ställa Expo till svars för deras dåliga hanterande av situationen! Jag vill att vi tar fram riktiga processer för att minska antisemitismen i samhället!

Posted on: 2011/12/18 9:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Jag stödjer expo och deras arbete

See User information
Ja du vad ska man säga?

Att vara anti mot semiter är nog rätt vanligt pga fördomar.

Sd demokraterna är ett riktigt skämt till parti nog för att det är illa som det är redan med hela detta kalle anka system.

Posted on: 2011/12/18 10:48
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tycker att det på något sätt finns en dissonans i deras uttalanden. Dom liksom "poserar" med sina åsikter.

Eller med andra ord: dom är inte ärliga, helt enkelt. Dom är köpta eller kanske rättare sagt betalda för att spela rollen av folkrörelse...

Posted on: 2011/12/18 11:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Vilket spektakel.

Funderar fortfarande när jag ska få lappen i brevlådan om vilka lagar som ska röstas på och lagar som man själv bidragit till.

Lol Det första jag skulle göra är lägga till som tillval lagen om skärpta straff mot jäv korruption social manipulation trolöshet mot huvudman osv osv.

Det får bli vaken partiets uppgift att reformera sverige eftersom inget annat partiskt parti tjänar på att gynna folket eftersom alla partier ska spela i sitt hörn och kalla sig vid namn som står i kontrast till nästa parti för att splittra opinion inför vad som är självklart.

Inte gjort för något annat än skapa splittring inför det självklara och dra folks uppmärksamhet till bara en del av spektrumet rättigheter självklarheter.

Få se när sanningspartiet kommer och Direkt demokratin i dess fotspår.

Sen sen när fri teknik är vardag och alla människor har sitt då kan man börja prata om organiserade regerings styren som ska ena folk från olika nationer till gemmene FREDLIGA naturliga och utvecklande arbeten i balans och harmoni med natur och omgivning.

Fast jag ser hellre politiska rådgivarna ha det som en framtida deluppgift efter folk enats och lärt sig genom lagarna dom stiftat och sina misstag därefter och eftersom rådgivarna är straffpliktiga under ansvar för sitt handlande och råd att det går synkront hand i hand med vad dom säger och gör förvandlar det till ett intressant system. Man kan ha full inblick på vad rådgivaren tar för ställningar och varför och så fort något inte stämmer så ser hela befolkningen det och den politikern åker bakom lås och bom precis som vemsomhelst som bedrar folk på eller genom sitt arbete.

Posted on: 2011/12/18 12:10

Edited by Shen on 2011/12/18 12:28:23
Edited by Shen on 2011/12/18 12:29:07
Edited by Shen on 2011/12/18 12:29:49
Resized Image

See User information
Expo gör effektivt motsatsen till vad de säger att de vill göra. Man får hoppas att det är av inkompetens, annars har vi alla blivit grundlurade av Expo och deras verksamhet.

Jag har svårt att acceptera att man kan vara så retoriskt obildad som expo ger sken av när man jobbar med ett så allvarligt problem som hat mellan samhällsgrupper. De borde ju anställa de bästa psykologerna och retorikerna i sin strid (och inte göra alla retoriska misstag de gör VARJE MÅNAD).

Om expo verkligen försökte förstå situationen och målgrupperna de försöker omvända, så skulle de snabbt sluta att hetsa folkgrupper mot varandra på det sätt som de gör!

Den strategi de valt att använda de senaste åren fungerar bevisligen inte! Expo, tänk om!

Posted on: 2011/12/18 14:40

See User information
Expo = kontrollerad organisation som i förlängningen kanske låter kontrollerade oppositionella partier komma fram och få mer stöd.

För så länge dom använder utslitna ord som "antisemit" i sin retorik så kommer fler att sluta bry sig och istället kanske stödja dom som utpekas som just antisemiter..?

Det gynnar iofs vaken men frågan är om det är bra att SD får mer stöd, jag är riktigt kluven i den frågan, för bröderna Ekeroth's hatretorik mot islam/araber/muslimer går hand i hand med Israels så vems ärende går dom..

Posted on: 2011/12/18 15:06
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Själv blev jag misstänksam när jag gick in på Expo's hemsida för nåt år sen och såg att dom körde nån sorts följetong som dom kallade "Negern och hunden". Det skulle handla om föraktfulla vita som behandlade negrer som skit i Afrika. Jag har själv varit ensam vit man i ett folkhav med kanske fem miljoner svarta omkring mig i månader och kan försäkra att det sista man tänker på i den situationen är rasism av det slaget.

Deras agenda tycks vara att genom att spela korkade och arroganta att dra på sig nån sorts aktion för att utnyttja den uppstådda situationen på nåt sätt.

Argumentationsnivån är i stil med att angående 9.11-avslöjanden som moteld utropa "Oj, där välte en fotogenlampa igen! Alla vet väl att brinnande fotogen smälter metall??? Eller hur??? Oj! Nu välte en till!!! Ojojoj!"

Dom ingår som en av flera grupper i en kampanj centrerad kring TV4/Bonniers/Expo. Jag vill påminna om att Ebbe Carlsson jobbade för Bonniers också, och han var ju anställd som desinformatör.

Synd för dom att vi skulle kunna göra mental slarvsylta av dom - om vi bara ville.

Posted on: 2011/12/18 15:27
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Jodå. Visst finns det rasism på forumet på Vaken.se

Jag har åtskilliga gånger sett skribenter skandera "leve Israel" och det är en rasistisk nation.
Expo är en front för denna nation så föreningens arbete har föga med antirasism att göra när det kommer till kritan. Följ spåren, den som söker finner.

Posted on: 2011/12/19 9:58

See User information
Jag tycker att hela frågan om Expo och deras egentliga syfte är att likna vid ett snurrande sågblad.

Man stoppar inte ett snurrande sågblad genom att trycka fingret mot klingan.

Man rycker ur sladden!

När det gäller själva grundfrågan, den om den till synes eviga konflikten med religiösa och nationella undertoner:

Ser ingen att det är den Enögde som gömmer sig bakom alla maskerna, oavsett om han spelar skäggig profet i öknen, Jultomten eller offerlammet?

Den Enögde, han som bara ler när han ser bröder slåss?

Han hör gräset växa.

Han hör fiskar simma.

Han hör katter trampa.

Han lyssnar ivrigt!

Nämn aldrig hans rätta namn!

Men han avslöjar sitt rätta jag redan i första delen av Bibeln.

Han låter Abel döda Kain för att han gör dom till ovänner genom att skilja på deras offergåvor...

Rätt tolkad är Bibeln oförfalskad Odinism

Krig är det högsta en människa kan uppnå

Ungefär så är logiken i alla våra religioner

Innerst inne

Det är därför vi längtar efter en som säger nåt annat...

Intill den dagen Han kommit får vi bara sucka och kämpa på

Expo är en av dem vi kämpar med

Tids nog får vi sitta i Valhall och njuta Särimners fläsk och skölja ner det med läskande mjöd om väl vi har kämpat

God Jul

Posted on: 2011/12/19 10:18

See User information
Jag är inte ensam om att dra denna slutsats.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/tole ... ajt-kan-ge-motsatt-effekt

Känner mig ganska uppdaterad om problematiken när jag dagen efter min smärtgräns får läsa om flera andra som dragit samma slutsats.

VOF och Expo har båda eldat på fenomenet.

Posted on: 2011/12/19 17:07

See User information
Ingen tolerans utan förståelse, ingen förståelse utan rätt kunskap ingen kunskap utan rätt fokus.

klart man inte kan få tolerans när man inte vet hur man själv fungerar hur då få andra att förstå den?

Ligger ju inte direkt i konsumentsamhällets intresse.

Försök få toleranta människor med försteålse och kriga .

Kanske därför man vill ha robotar dom ifrågasätter inte dom vittnar inte och pratar inte.

Posted on: 2011/12/19 18:26
Resized Image

See User information
Jag tror att det har varit ett mycket stort misstag att lägga locket på över ett par inslag i debatten under så lång tid och med så stort eftertryck.

Utfall mot exempelvis judiskt innehav av mycket stora delar av media och ifrågasättande om det som kallas multikultur skadar eller gagnar vårt land bekämpas med näbbar och klor och frågeställaren dränks i skit helt enkelt.

Det kunde ha varit så enkelt att stillsamt och logiskt svara på frågorna istället.

Om man stryker katter medhårs, så spinner dom. Stryker man dom mothårs, kan man få en katt fastbiten på handen och strimmor över halva kroppen.

Det är faktiskt väldigt provocerande att varje gång man har en undran och vill diskutera något förses med toppig hatt, får reda på vilken skithög man är och får en massa ord lagda i munnen och blir hänvisad till skamvrån.

Den som står i skamvrån tänker inte på annat än hämnd, det vet alla som nånsin stått där.

Riktigt otäckt och väldigt onödigt. Undras om det är försent att stoppa nästa galning som sitter i sin skamvrå och funderar på att skjuta loss bland det som han betraktar som sina legitima offer i sin iver att "rädda sitt folk".

Dräp inga småbarn eller stackars tanter eller gubbar för min skull... med eller utan religiösa huvudbonader.

Jag blir INTE tacksam, bäste jihadist eller nordiska rasen-kämpe.

Jag gillar det gamla Athén bäst, där har jag mina ideal.

Rejäla duster på torget, och må den som samlar mest bifall få sista ordet. Men nästa dag - ny diskussion.

Allt har ett pris. Priset för konfliktsskygghet kan bli högre än priset för ett hetsigt humör och stor diskussionslust.

Mycket högre.

Posted on: 2011/12/19 20:21

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper