vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

LCHF hjälper mot cancer och epilepsi

See User information
Uppsnappat på Annika Dahlqvists LCHF-Blogg

http://annikadahlqvist.com/2012/12/16 ... -mot-cancer-och-epilepsi/

"På CBN om hur ketogen diet, metabol behandling (=LCHF) hjälper mot cancer och epilepsi.
Enda biverkan är viktnedgång. (Tack Per Wikholm för länken)
Tänk om denna sanning sprider sig inom internationella media!
Sen att det inte är så mycket den direkta minskningen av blodsocker, utan minskningen av insulin och IGF-1 som hämmar cancer, spelar ingen större roll, eftersom det andra är en följd av det första."

Posted on: 2013/7/3 1:27
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: LCHF hjälper mot cancer och epilepsi

See User information
oj oj oj sliparn, här planeras det att skapas karma ser jag genom att vilseleda folk så dom drabbas av cancer :(

Tråkigt att du inte lyssnar på mig för jag hade berättat det för dig att detta är en bluff som om du sprider så vilseleder du folk och skapar karma. :(

cancer är när cellerna i kroppen blivit för sura och börjar dö på grund av det och det handlar om matvanorna och om man äter mat som har över 7 i ph eller under..

LHCF har inget högt PHvärde på nånting av det giftet dom förespråkar så LHCF skapar cancer. :(

Antar att du inte kan ta bort tråden nu heller, men jag ska inte bråka med dig sliparn det är din karma inte min, vela bara peka på det men jag har inget emot dig såklart jag förlåter dig och alla andra för jag vet hur vilseledda vi alla har varit och måånga kommer att förbli. :(

Fred!

Posted on: 2013/7/3 1:33
Tar en paus från Vaken
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Eller så är det du som är vilseled, har du tänkt på det?

Alternativa Cancerbehandlingar finns det en uppsjö av, och även denna är en värd att titta på.

Posted on: 2013/7/3 2:01

See User information
Och om du lägger ihop alla cancer botemedel som dom föreslår så har dom bara en sak gemensamt och det är att naturliga grödor botar cancer, och kött och mejeriätande skapar cancer eftersom man sänker sina energier i kroppen dagligen vilket får cellerna att surna och det är då det kallas cancer..

Så den som tror sig bota cancer med denna metod skapar cancer. =(

Jag skulle inte lita speciellt mycket på sån här forskning i jämförelse med tex. cannabis där det gjorts väldigt stora studier över väldigt långa perioder innan dom mörkte att folk som röker cannabis har mindre cancer i genomsnitt för att cannabis motverkar cancer.

Den här forksningen tar de ytterligare tid innan dom märker om det var förödande i längden eller inte.

Vad går det ut på egentligen? trycka i sig så mycket djurfett och proteiner man bara kan?

Posted on: 2013/7/3 2:52
Tar en paus från Vaken

See User information
äh LetsHugEm, upp med hakan :D varifrån ska man få det nyttiga fettet om man endast lever på frukter och grönsaker? lågkolhydratsdiet låter väl nyttigt? dessutom går lchf inte enbart på att trycka i sig kött som det ser ut i den här videon, att
ta lite kolhydrater och socker kan ju inte skapa cancer, du anvfärdar allt bara för att man ska äta lite kött, dom borde kanske ta fram att man ska äta grönsaker med låg kolhydrat, går säkert att köra lchf som vegetarian oxå? och lite kött nån dag i veckan är säkert inte onyttigt, om man inte tänker aspekten att man måste döda någon. Vad tror du om ägg? det är ju inget levande djur ännu, och det är sprängfyllt med nyttigheter, har oxå högt PH, runt 10 om jag inte missminner mig. Och jag pratar såklart om frigående ekologiska höns, som har det bra och mår bra, inte såna du har kollat på youtube så ingen vits du drar upp det... ;)

Posted on: 2013/7/3 9:07

See User information
Ååh fyfan men vadå nyttigt fett? vi behöver väl kolhydrater som är bränslet för i helvetet på Jorden, djurfett är inget bränsle för ett växtätande djur som människan låt oss hålla oss till vetenskapen eller fortsätt tro på fejkvetenskap..

Ni vet att ni är designad som ett växtätande djur med sidgående käke, extra lång tarm för levande grödor inte kött eller fett, och inga ämnen i magen som ett köttätande djur har och som gör att köttätande djur kan äta råa muskler från andra djur medans vi inte är designade för att hoppa på en kyckling och bita huvudet av den för att vi kan göra det som ett rovdjur skulle göra det.

Människans blod har 7 i PH och ägg har absolut inte 10 i PH för ägg är döda kycklingfoster så det finns ingen elektrisitet kvar i det fostret tyvär och ni är elektrisk varelser som väljer själva om ni vill snka era energier i kroppen dagligen genom att äta kött och mejeri som har mellan 3 och 6 i PH, aldrig över 7 förutom rå komjölk som har 7 i Ph.

Det känns inte okej längre att vara en del av djurplågeri och miljöförstöring för att få äta kött och mejeri och sänka mina energier i kroppen.

Jag äter bara från växtriket, levande frukter och grönsaker som jag mixar. Sen kör jag bara lite mörkt och rent bröd för kolhydraterna och jag mår underbart. Alkalisk smörgås och frukt varje dag.

Äntligen påväg mot ett helt rent sinne och kropp, jag höjjer neergierna i kroppen dagligen och tydligen får jag nya ljuskoder varje dag av att äte levande mat medans det tydligen är helt tvärt om för dom fortstter äta kött och mejeri som orsakar cancer medans strålningen och värmen ökar i hela solsystemet och vita människor saknar melaninpigment vilket gör dom mer sårbara för cancer som är när man försurar sin kropp genom att sänka Ph värdet genom att äta tillagad och död mat med ett lågt PH värde och inget liv i..

Men klart ni får äta fett och djur för mig om ni vill det, men ni sabbar er själva är bara vad jag pekar på att det bör uppmärksammas för allas vårt bästa.

Äter men levande så skapar man melanin som jag förstår det och då är man strålskyddad nu när fler och fler kommer få cancer tack vare ökad strålning som helt ignorerats trots att NASA eller mäsnkligheten inte kan veta om tempraturökningen kommer att stanna eller öka kontinuerligt för et går fortare och fortare själva ökningsprocessen med hur varmt det blir, visst chemrails sänker tempraturen men det som ökar tempraturen i hela solsystemet är inte på grund av att vi inte sprayat tillräckligt med gifter i atmosfären, inte vi men utomjordingarna som ska flytta in här sen.

Så tänk på det gott folk, det kommer ingen och räddar er så det är upp till er att rädda er själva genom att höjja era energier och ta hand om eran kropp, och dessutom skapar det karma och äta djur men även ost och mejeri skapar nog tyvär karma som gör att ni kommer återföödas som ett bodskapsdjur , bara för att eftersom ni trodde att ni inte vela se det perspektivet i det här livet, alltså vad djuret på slakteriet känner för att du ska få äta dött djur och försura din kropp.. Gör att du väljer själv att se det perspektivet, du måste uppleva det du utsätter andra för om du vägrar att se deras perspektiv genom att vara ond och blunda för deras perspektiv..

Och det gott folk, är en intelligent design om ni frågar mig, väldigt intelligent designat allt från universum till galaxer till solsystem till ekosystem till människor till djur till natur till immunsystem/försvar.

Jag tror du får testa att hoppa på en kyckling och äta upp han levande för att få livsenergin på nått sätt men jag tror att du gör dig själv till en vampyr och dödar din själ för man placerar ett skal av ben runt sitt trdje öga som gör att man disconnectar från den spirituella världen och får svårt att astralresa.

Tänk på sakerna och säg till om ni håller med om nånting för visst kan samarbete vara positivt om det gäller hälsa och dela info.

Jag tycker det är underbart att veta vad som skapar cancer nu i dessa dagar när det blir ökad strålning och värme men även underbart att veta hur man håller igång immunsystemet nu när dom sprayar chemtrails och förändrar grödors gener antlaigen för att utrota 90% av bfeolkningen som daligen sänker sina energier i kroppen och försurar sina celler genom att äta mejeri och kött.

Levande frukt och grönt botar alla sjukdommar.

Döda djur och död mjölk och tilagad och död mat skapar alla sjukdommar speciellt cancer.

fred!

Posted on: 2013/7/3 17:03
Tar en paus från Vaken

See User information
Och dessutom så motverkar cannabis epilepsi och cancer till en mycket högre % än vad LHCF nånsin skulle kunna göra eftersom cannabisen har väldigt stora vetenksapliga studier gjorda på dom medans LHCF inte kan ha långa testperioder.

Jag såg en köpt människoklon på Tv som pratade om LHCF och hon bettede sig så underligt när hon prata om att man inte behöver kolhydrater medans expertar säger totala motsatsen..

Det var precis som att hon visste precis hur skadligt det kommer at vara och att hon tagit emot en rejäl slant från läkemdelsbranchen och cancerforskningen för att säga till folk att den nnya succemetoden handlar om att proppa i sig djurfett med lågt Ph värde, och skippa kolhydrater hahahahaha medans experterna på diet säger totala motsatsen, vi behöver absolut inget djurfett för att överleva inte heller döda djurmuskler.. Kanke om ni hoppas på levande djur och äter dom medans dom lever eller precis efter att ni brytit nacken av dom med era huggtänder..

Urs nej nu får det vara nog gott folk, astral världen blir min nästa destination jag vet att ni totalt tappat förståndet och ni förstår inte än att det inns lögner i media och LCHF är ett bra exempel om ni frågar mig.

fred naturvänner som avstår att mörda sig själv med cancer för att kött och mejeriätande skadar naturen!

Posted on: 2013/7/3 17:12
Tar en paus från Vaken

See User information
Man behöver inte äta djurfett. Visst har människan ätit djurfett i sin kost de senaste miljonen år eller så men du kan konsumera olivolja, kokosfett fett från nötter och annat vegetariskt fett.
LCHF betyder inte att man äter kött eller animaliskt fett.

cancerceller verkar vara väldigt beroende av kolhydrater.

Ett väldigt bra veg fett är kokosfett, bra för hjärnan.

Posted on: 2013/7/3 20:12

See User information
Det låter sunt att äta mycket levande grönsaker. Innehåller massor av nyttigheter. Mörkt grovt bröd är också bra. Fast äter du enligt LCHF så finns inte så mycket plats för bröd. Själv äter jag gärna massor av grönsaker och är för det mesta vegetarian. Ju mindre vi skadar andra varelser desto bättre. Tyvärr förstör vi människor tillvaron för massor av andra varelser. Även om vi enbart äter vegetariska saker så bidrar jordbruket till massor av lidande för andra varelser.

Posted on: 2013/7/3 20:20

See User information
LetsHugEm, jo ägg har högt ph, men det kan variera, kan vara att det är råa ägg som lagrats 1-2veckor som har högt ph, kan vara ända upp till 14. Kolla upp det själv...

Posted on: 2013/7/4 7:34

See User information
Sugar makes cancer light-up in MRI scanners
http://medicalxpress.com/news/2013-07 ... ight-up-mri-scanners.html

"The new technique, called 'glucose chemical exchange saturation transfer' (glucoCEST), is based on the fact that tumours consume much more glucose (a type of sugar) than normal, healthy tissues in order to sustain their growth"

https://en.wikipedia.org/wiki/Ketogenic_diet

"The ketogenic diet is a high-fat, adequate-protein, low-carbohydrate diet that in medicine is used primarily to treat difficult-to-control (refractory) epilepsy in children. The diet forces the body to burn fats rather than carbohydrates. Normally, the carbohydrates contained in food are converted into glucose, which is then transported around the body and is particularly important in fuelling brain function. However, if there is very little carbohydrate in the diet, the liver converts fat into fatty acids and ketone bodies. The ketone bodies pass into the brain and replace glucose as an energy source. An elevated level of ketone bodies in the blood, a state known as ketosis, leads to a reduction in the frequency of epileptic seizures." Se också:

https://en.wikipedia.org/wiki/Low-carbohydrate_diet

https://en.wikipedia.org/wiki/Inuit_diet

https://en.wikipedia.org/wiki/Inuit#Diet

Inuit diet "The typical Inuit diet is high in protein and very high in fat – in their traditional diets, Inuit consumed an average of 75% of their daily energy intake from fat."

"In the 1920s anthropologist Vilhjalmur Stefansson lived with and studied a group of Inuit. The study focused on the fact that the Inuit's extremely low-carbohydrate diet had no adverse effects on their health, nor indeed, Stefansson's own health. Stefansson (1946) also observed that the Inuit were able to get the necessary vitamins they needed from their traditional winter diet, which did not contain any plant matter. In particular, he found that adequate vitamin C could be obtained from items in their traditional diet of raw meat such as Ringed Seal liver and whale skin (muktuk). While there was considerable scepticism when he reported these findings, they have been borne out in recent studies."

Taking a Closer Look at the Inuit Paradox and Cardiovascular Disease
http://www.naturalnews.com/022868_disease_diet_fat.html

Lite smått och gott!. Vi är säkert rätt olika när det gäller vad som passar oss själva individuellt men kroppen
är fantastisk när det gäller att anpassa sig efter omständigheterna

Posted on: 2013/7/9 17:12
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Mercola:
Ketogenic Diet in Combination with Calorie Restriction and Hyperbaric Treatment Offer New Hope in Quest for Non-Toxic Cancer Treatment

http://articles.mercola.com/sites/art ... rt1&utm_campaign=20130630

Dr. Mercola and Dr. D'Agostino on Ketogenic Diet

Posted on: 2013/7/10 10:22

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper