vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



The Lego Movie (Barnfilm för vakna?)
#1


See User information
1 min (2 olika) klipp från LEGO filmen http://sv.tinypic.com/r/2qnuv00/8

Känns som väldigt mycket med filmen driver med den stora sovande massan: http://www.youtube.com/watch?v=L1yc8WRDzlg
En del riktas även till de 'vakna'

Av många inlägg att döma på en del forum så har jag helt missat poängen med filmen.
Vad vet jag
Bara sett filmen en gång. Någon som sett denna och vill kasta in en kommentar?

Posted on: 2014/5/30 23:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Lego Movie (Barnfilm för vakna?)
#2


See User information
Otroligt bra film.
Skulle nog säga att hela filmen är direkt referens till....hur det ser ut, vad som händer bakom kulisserna och vad som skall hända. Något oväntat var kanske att det var superbyggare AKA Frimurare som var kontrollerade...och fångna i deras position genom att de blivit inlurade i gemenskapen till att tjäna de onda krafterna....vilket jag misstänkt innan.
Jag är inte helt säker, men jag tror jag träffat och pratat med en sådan man...och kontrollen ligger på det spirituella planet...ganska spooky stuff.

Det går att direkt referera till en bok jag just börjat läsa Treasures of darkness/A history of mesopotamian religion Av Thorkild Jacobsen....där man utförde vissa kultriter och iklädde sig rollen som en gud i form av en sammhällsledare för att införliva gudens önskningar mm En av dessa tre viktigaste riterna var att bringa Ordning i Kaoset....och det är väll en ganska välkänd slogan Odro ab chao.

Detta ser vi även i filmen, hur då "Pappan" maniskt vill ha ordning och reda på sin legostad....vilken har sprungit till liv genom hans fantasi och superkunskaper om hur man bygger Samhällen (ikläder sig en gudagestalt). Medan hans sons fantasi förtrycks.

Kan nog hålla på en stund till men jag tycker denna videon är Mycket relevant i frågan. http://vimeo.com/65180541

Posted on: 2014/6/2 10:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Lego Movie (Barnfilm för vakna?)
#3


See User information
Pinocchio är också en bra film som innehåller en del djupa sanningar

Posted on: 2014/6/23 9:34
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: The Lego Movie (Barnfilm för vakna?)
#4


See User information
Sant som sagt....visst finns det en hel armada med filmer med så kallade lärdomar om livet etc.
Men det finns en del filmer som utmärker sig i fråga om esoteriska ockulta (underliggande meningar) teman.
Efter att undersökt lite i ämnet ockult magi och läst om Thelma och Aleister crowley så måste jag säga att jag blev ganska förvånad över vad det egentligen handlar om, och att dessa så kallade ockulta tekniker, sexmagi etc används flitigt i musik och filmbranschen i dag !
En annan film som jag varmt kan rekommendera i detta sammanhang är Metropolis....kanske många som redan sett den, men riktigt bra gjord film för att vara en stumfilm.

Posted on: 2014/8/9 14:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
25 user(s) are online (25 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 25

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS