vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Vänd på det så blir det rätt
#1


See User information
Alternativt leverne borde klassas som det liv vi lever nu, genom att inte bry sig samt räkna med att någon annan gör jobbet.

Somliga tror att man endast behöver sköta sitt, vilket jag tycker är egoistiskt. Det var så vi hamnade i denna sits till att börja med enligt min mening.

Svensken är extremt envis med att bara sköta sitt, då denne räknar med att samhället skall ta han om resten, vilket inte håller i längden, bevisligen!

Hur man än vänder och vrider på det så måste man investera lika mycket som man tar ut så att säga, men ekvationen har inte nått fram, ännu. Många säger att, ja du det, jag måste ta hand om mig själv och sköta mitt, bli stark o läka o så. Jasså, är det så?

När vi lever i en värld som förgör vårt egentliga ursprung så finns det inte tid till perfektion, istället handlar det om slit o släp för att komma ifatt det vi lämnat bakom oss.

Ingenting är perfekt och vi behöver, istället för att vagga oss in i en, "ja nu mår jag bra", så behöver vi lära oss att bli starka på stubben, vänd på en femöring och ta Dig i kragen, Du är inte så ömtålig som Du tror.

Givetvis handlar det om värderingar, hur mycket man värderar sig själv gentemot andra samt världen. Vill man må prima innan man sätter igång så tänker man igen bara på sig själv. En förändring som sådan av det vi behöver i dag kräver att var och en gör sitt yttersta. Klaga och slicka såren kan vi göra sen när jobbet är klart.

Jag är inte stark på nåt vis, men har hållit på sen början på 90 talet ändå. Givetvis gjorde jag fel många gånger till en början, men viljan fanns där, vilket smittar av sig och skapar förändring i sig. Det andra inte ser kan dom inte välja bland.

Att jobba med förändring är något man lär sig, eftersom vi inte fått lära oss det, vilket är det största hotet "dom" vet om. Du skall vara lydig, lat samt räkna med andra, vilket inte är en bra krydda eller recept för en förändring.

Vi är mästare på att välja den enkla vägen, gå undan, ta upp dom mindre problemen eller ren av skita i allt och låta andra göra jobbet. Ändå så vill vi kalla oss vakna? Passar inte in i bilden anser jag.

Vill man så går man genom eld för att förändra, och det är enligt min mening det som fattas i detta avlånga land, vi brinner inte tillräckligt, vi vill inte nog så mycket.

Dags o kavla upp armarna o stänga av Nintendot o fjärrkontrollen ett tag, vi har ett jobb att göra.

Posted on: 2014/5/31 3:18
"All the world's a stage, And all the men and women merely players, they have their exits and their entrances, and one man in his time plays many parts, His acts being seven ages. / W Shakespeare
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vänd på det så blir det rätt
#2


See User information
Just det

Posted on: 2014/5/31 8:39
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Vänd på det så blir det rätt
#3


See User information
Jupp,ansvarsfraskrivelsen er stor !

Time is short and there is a lot to be done !

Posted on: 2014/5/31 20:04
Common sense is not so common
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
37 user(s) are online (37 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 37

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS