vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vågar man ladda hem Windows 10?

See User information
Jag har det senaste året kämpat med Windows 8 som har det felet att det hela tiden försöker gissa sig till vad man vill göra och det leder till ändlösa konflikter med situationer som att sidan plötsligt förstoras och inte kan dras ner i storlek och dom mest löjliga stavningsförslag i. alla möjliga m situationer så att det är omöjligt att skriva snabbt. Detta i kombination med att det är svårt att hitta enkla funktioner som bilder, texter och annat som flyttats till alla möjliga nya "appar" som skall lagra sakerna nån annanstans än i ens dator har nog gjort att det är fler än jag som tröttnat.

Sedan en tid föreslår man ideligen att jag skall ladda hem Windows 10 istället.

Jag har provat allt möjligt, även helt andra system än Windows men eftersom jag delar datorn med resten av familjen är det inte så käckt i alla lägen.

Vad skall jag göra? Vågar jag ladda hem tian? (Jag använder datorn till att surfa och skriva mail, inte till några specialfunktioner som spel eller musik)

Posted on: 2016/1/19 7:43
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vågar man ladda hem Windows 10?

See User information
Tja, du vet väl att W-10 är fullspeckad med övervakningsfunktioner. Nu när NSA ska minska sin insyn i våra datorer har den privata sektorn tagit på sej det uppdraget istället, och 10:an är väl ett bevis på det. Vi har en dator med W8:an i men helsicke vad seg den är när man ska ladda hem och installera prylar mm, dessutom spyr man ju på startmenyn, laddade direkt hem ett litet program så man fick tillbaka den klassiska xp/w7 startmenyn. Bästa och snabbaste datorn här är faktiskt en gammal lenovo med XP i, så mitt tips om du bara ska surfa och skriva är en gammal xp (men ladda för guds skull inte hem servicepack 3, då dör den nästan)

Posted on: 2016/1/19 10:47
Never believe anything until it has been officially denied
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vågar man ladda hem Windows 10?

See User information
Mitt problem ligger delvis i en av mina banker som hela tiden uppdaterar sina krav på system och browser. XP är inte att tänka på i det sammanhanget och Windows 7 är också på väg ut och alla vill att jag skall gå över till Firefox men eftersom jag en gång för alla har bestämt mig för att göra allt tvärtemot är jag den ende i bekantskapskretsen, som fortfarande kör med Explorer! Jag såg häromdagen att man kan ladda ner en ny version av Android på pc:en, jag har en gammal Lenovo liggande på grund av att den har en dvd-spelare, skall testa på den

Posted on: 2016/1/20 19:40
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper