vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lösningen på Europas invandringsproblem: APARTHEID!

See User information
För många år sedan arbetade jag på en på sitt sätt ganska radikal tidning, NST. Ägaren var känd som en mycket rabiat motståndare till 68:vänstern som under dom åren firade triumfer bl.a med aktioner mot tennisspelen i Båstad.

Kanske just därför gjorde han ett av sina mest berömda uttalanden, där han försvarade apartheid-systemet i Sydafrika med motivationen "Ge negorn en hudda, en kvinna åg tri mål mad om dagen så bliver han nöjder!"

Ramaskriet som följde dolde det faktum att han förmodligen hade alldeles rätt...

Om vi ser på situationen idag där exempelvis muslimska kvinnor betraktar det som självklart att INTE gå med i demonstrationståg, att INTE ARBETA och att INTE prata politik och att vara täckta av tyg överallt utom rakt framför nyllet så ser vi att de olika folkgrupperna är lika skilda åt som någonsin bantus och vita.

Att en svensk ensamstående mamma skall betala skatt på sin inkomst och avgifter för barnen på dagis är helt enkelt himmelsskriande orättvist jämfört med de muslimska eller zigenska mammornas lyckliga lullande med barnvagnarna och sittade på lekplatserna.

Det är dags att inse att åskilliga problem idag INTE kan lösas genom en gemensam socialpolitik för alla grupper och att det som man bidrager med inte kan utan vidare kan ges bort till vissa grupper utan konsekvens.

Apartheid = åtskild utveckling - smaka på ordet...

Då får begreppet valfrihet också en innebörd.

Och utan valfrihet - ingen demokrati

Posted on: 2016/5/19 14:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Lösningen på Europas invandringsproblem: APARTHEID!

See User information
Anledningen till att jag skriver så här tokigt är att det faktiskt är ett frihetskrav bland troende muslimska kvinnor att få bära slöja och att slippa arbeta för att ta hand om de många barnen.

Detta tack vare pengarna som kommer från Gud som dom därför ofta ber till.

Det är bara det att jag är emot slaveri. Med detta menar jag inte bara att jag tycker att det är fel att kunna handla med människor i syfte att tvinga dom i oavlönat arbete, jag vill heller inte själv tvingas i samma situation.

Om jag nämligen tvingas lämna ifrån mig allt jag blir plockad på av samhället (vilket utgör två tredjedelar av den alltså icke disponibla inkomsten) och detta sedan ges utan krav på motprestation till en annan folkgrupp som dessutom genom religiösa särkrav inte är umgängesbara - så kan jag inte betrakta det som annat än det är - SLAVERI och DIKTATUR.

Detta problem har endast en eller möjligen två lösningar:

1. Spräng dom i luften! Eller 2. Gör oss ekonomiskt oberoende av varandra!

Jag lutar åt alternativ 2.

Posted on: 2016/5/24 8:55
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper