vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Battre tandhalsa
#1


See User information
Angaende de disskusionerna om att flour ar daligt for tanderna och att det finns slipmedel i tandkram.

Hur haller man sin tandhalsa god, och undviker hal i tanderna.

Vad gor man for att undvika inflammation i tandkottet och om man redan har inflammation hur behandlar man det. Undrar om ens tander mar sa bra att allt borrande, bortskrapning av tandsten och rontgenstralning.

Kanske mer har att gora med battre kost an tandborstning, tandborstning kanske mer sliter ned tandkott och tander an det gor nytta.

Posted on: 2007/4/2 0:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Battre tandhalsa
#2
Drick bra vatten, ät sesamfrö med skalet på, använd flourfri tandkräm, skrapa tungan, kör homopatmedel (Arnica d6 och Hepar Sulph) för att få ordning på allt läkande och inflamation, ta bort sockret, ät basisk mat, låt bli ost och mjölkprodukter, käka kalsiumrik kost allmänt, slopa stressen fullständigt, drick Pau Darko the, se till att ha gott om saliv, sug på nåt som inte tar slut, typ en knapp :) mm. Det finns inte en superlösning, bara bra levnadssätt och bra kostvanor. Många bäckar små, få bort stress o rädsla, viktigt.

Försök få tag på Neem (asiatiskt träd/busk slag) Väldigt bra för tänder o tarmar o mage.

Lycka till!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Battre tandhalsa
#3
Bättre Munhälsa


Citroseed är också bra. om man kan hitta det i Hälsokostbutiken.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Battre tandhalsa
#4


See User information
Det finns ett slags tandtuggummi, utvecklat av en äldre herre vid namn Torvald Wawle. Tuggning av detta stärker enligt uppfinnaren tandhalsarna och motverkar tandlossning.

Anledningen till att detta skulle kunna funka är nog att vi äter så raffinerad mat nu för tiden. Våra tänder vill ha motstånd - typ rötter, nötter och annat segt vi åt som jägare/samlare.

http://www.wawle.se/main.htmWawle-gummi

Posted on: 2007/4/4 4:27
Quote:
volentes fata ducunt, nolentes trahunt
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Battre tandhalsa
#5
Phosphoric acid in sodas nearly as damaging to teeth as battery acid


According to a report published in the March / April edition of General Dentistry, phosphoric acid in soda causes tooth enamel erosion, even with minimal exposure. While some consumers may believe that sugar is the only culprit of soda's adverse effects on dental health, enamel erosion occurs whether the soda is sweetened with sugar or artificial sweeteners.

"Drinking any type of soft drink poses risk to the health of your teeth," said Kenton Ross, a dentist and spokesman for the Academy of General Dentistry.

"My patients are shocked to hear that many of the soft drinks they consume contain nine to 12 teaspoons of sugar, and have an acidity that approaches the level of battery acid," Ross said.


http://lib.store.yahoo.net/lib/realityzone/UFNacidteeth.htm

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Battre tandhalsa
#6
Tänder är mycket svårt att jobba med ....

För underhåll av tandkött är C-Vitamin 0ch Q10 det bästa...

För att ta hand om inflammationer i tandkött stora doser C-Vitamin och Q10......

Borsta tänder med El-tand-Borste 10ggr bättre än den vanliga borsten...

Borsta tankött viktigare än att borsta tänder....

blanda eget pulver typ salt och kalk

www.foodgrade.se

Urin kan användas varje morgon för underhåll av tandkött och bota tankött ?

Kolloidalt silver likaså ..

Matolja kan användas för att skölja munnen oxå ...

Tänk på att när man sköljer munnen för att bota problem måste man skölja minst 10 minuter helst 15-20 min varje morgon för önskad effekt ....

Tugga på www.flexgum.se kan stärka tänder käke tandkött ....



ps: alla tänder är förbundna till olika organ karta finns för nedladdning ......

www.foodgrade.se/tandvard

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Battre tandhalsa
#7


See User information
Quote:

silverboy wrote:
Tänder är mycket svårt att jobba med ....

För underhåll av tandkött är C-Vitamin 0ch Q10 det bästa...

För att ta hand om inflammationer i tandkött stora doser C-Vitamin och Q10......

Borsta tänder med El-tand-Borste 10ggr bättre än den vanliga borsten...

Borsta tankött viktigare än att borsta tänder....

blanda eget pulver typ salt och kalk

www.foodgrade.se

Urin kan användas varje morgon för underhåll av tandkött och bota tankött ?

Kolloidalt silver likaså ..

Matolja kan användas för att skölja munnen oxå ...

Tänk på att när man sköljer munnen för att bota problem måste man skölja minst 10 minuter helst 15-20 min varje morgon för önskad effekt ....

Tugga på www.flexgum.se kan stärka tänder käke tandkött ....



hehe - jobbig sida det där flexgum - något skolprojekt?

Man kan inte se vad det kostar mm - och språket:

Emalj, Käke... - stora bokstäver på det sättet...

Läsa din favorit bok - det heter favoritbok - ser inte sajtägaren vad som lagts ut - det är ju mitt för ögonen - denna person behöver inte tuggträning utan få ihop sinnet/hjärnan istället - kanske tuggummituggande har gett en liten hjärnskada.

Det är massa ituklippningar på denna hobbysajt.

"I alla tider har människan/djuret allt levande..." fattas det inte något där...

"Flexgum är utvecklat under många år provtuggad med..." - där saknas också något...

"...högsta klassen för medicinskt användning, Ej allergi framkallande..."
- suck - så många fel - "medicinsk" ska det vara + ska du ha kommatecken där... varför har du då stor bokstav sedan...? + allergiframkallande heter det - nu vill jag veta varför sajtägaren skriver som om han druckit lite för mycket kolloidiala saker, hälsan verkar ha tagit rejält med stryk.

Kanske det är en synträning som saknats - eller elektrisk synträningsapparat med kolloidial turbo.




Vilken soppa.

Posted on: 2007/5/5 10:17

Edited by novax on 2007/5/5 11:16:55
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Battre tandhalsa
#8
trams .....

folk som är intresserade av rättstavning ... kan ju besöka en annan sida ....

typiskt svenskt att inte se längre än näsan räcker....



ja det är en hobbysida vad trodde du ?

dock så är ju inte sidan klar he he ....

kommer mera när orken hittar hit ......

tur att du inte skriver då hade man inte förstått ett skvatt ...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Battre tandhalsa
#9
dock så är det bra med kritik ...

Men den som är kritisk till rättstavning är inte en sån person som skulle handla hos mig iallfall....

Så egentligen spelar det ingen roll..

men bäst är det när allt är perfekt sidan gjordes på 5 timmar design och allt gör om det du ifall du kan ...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Battre tandhalsa
#10


See User information
Quote:

silverboy wrote:
dock så är det bra med kritik ...

Men den som är kritisk till rättstavning är inte en sån person som skulle handla hos mig iallfall....

Så egentligen spelar det ingen roll..

men bäst är det när allt är perfekt sidan gjordes på 5 timmar design och allt gör om det du ifall du kan ...


Det är bara för ditt bästa - hoppas det går bra - det är bra gjort - se över det sedan.

Jag har tandskador och protes... jag undrar om jag kan tugga på sådant där - jag skulle vilja prova. Jag har kollat på Warnes gummi (hette han så), det var dyrt... och mina tänder skulle gå i bitar - du, vi kan göra så här... jag pm:ar dig så kan du skicka mig lite gummi för utvärdering och test. Deal?

Posted on: 2007/5/5 10:47
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Battre tandhalsa
#11
Quote:

novax wrote:
hehe - jobbig sida det där flexgum - något skolprojekt?

Man kan inte se vad det kostar mm - och språket:

Emalj, Käke... - stora bokstäver på det sättet...

Läsa din favorit bok - det heter favoritbok - ser inte sajtägaren vad som lagts ut - det är ju mitt för ögonen - denna person behöver inte tuggträning utan få ihop sinnet/hjärnan istället - kanske tuggummutuggande har gett en liten hjärnskada.

Det är massa ituklippningar på denna hobbysajt.

"I alla tider har människan/djuret allt levande..." fattas det inte något där...

"Flexgum är utvecklat under många år provtuggad med..." - där saknas också något...

"...högsta klassen för medicinskt användning, Ej allergi framkallande..."
- suck - så många fel - "medicinsk" ska det vara + ska du ha kommatecken där... varför har du då stor bokstav sedan...? + allergiframkallande heter det - nu vill jag veta varför sajtägaren skriver som om han druckit lite för mycket kolloidila saker, hälsan verkar ha tigit rejält med stryk.

Kanske det är en synträning som saknats - eller elektrisk synträningsapparat med kolloidial turbo.




Vilken soppa.



Vad har stavning med gud, kosmos och människans sanna natur att göra…?

Om att finna sig själv, och människans sanna natur…
Jag undrar om man snubblar redan vid startskottet med att tillrättavisa andra…

Vilken sopa… oj, jag menar "soppa" du är....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Battre tandhalsa
#12


See User information
Dubbelmoral wrote:
Quote:


Vad har stavning med gud, kosmos och människans sanna natur att göra…?

Om att finna sig själv, och människans sanna natur…
Jag undrar om man snubblar redan vid startskottet med att tillrättavisa andra…

Vilken sopa… oj, jag menar "soppa" du är....


Taggad... tilltufsad?

De där frågorna... jag tror du kan komma på svaren själv, tänk till.

Fast, det är inte jag som sa att det har med tex kosmos att göra det är du...

God morgon.

För somliga kommer ruta ett alltid att vara som överkurs.

Hints... aliens... gener... vad är det, syftet med att de kom in... vad är ettor och nollor i det hela... skriva som ettor och nollor... aliens tar över våra kroppar... vill undkomma det som vi står inför... vem talar genom oss... skriver...

Tips - tänk - och gör det själv.

Då kan det bli så att det även börjar fattas.

Lycka till.


Posted on: 2007/5/5 11:04

Edited by novax on 2007/5/5 11:33:51
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!


Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Battre tandhalsa
#13
Quote:

novax wrote:
Quote:

silverboy wrote:
dock så är det bra med kritik ...

Men den som är kritisk till rättstavning är inte en sån person som skulle handla hos mig iallfall....

Så egentligen spelar det ingen roll..

men bäst är det när allt är perfekt sidan gjordes på 5 timmar design och allt gör om det du ifall du kan ...


Det är bara för ditt bästa - hoppas det går bra - det är bra gjort - se över det sedan.

Jag har tandskador och protes... jag undrar om jag kan tugga på sådant där - jag skulle vilja prova. Jag har kollat på Warnes gummi (hette han så), det var dyrt... och mina tänder skulle gå i bitar - du, vi kan göra så här... jag pm:ar dig så kan du skicka mig lite gummi för utvärdering och test. Deal?


Jag har tuggat under lång tid för att kolla hur det fungerar....

Lättare problem går bort väldigt snabbt men man måste tugga lång tid för att få bestående förbättringar ....

Svårare problem kan förbättras dock så har jag inte fått det utvärderat ...

En sak som är mycket viktigt är att tandproblem kan komma ifrån organ i kroppen och då hjälper endast att ordna det organet för att tanden ska läkas .. en förbättring kan enklast ske efter kostomlägning typ : buksportkörtel minska på kolhydrater !! tunntarm ta bort gluten ...Tolvfingertarmen galla lever minska på stektmat och kryddor osv osv ....själklart en kostomläggning och flexgum C-Vitamin Q10 för att rädda täderna ....Weledas Ratania är mycket bra för tandkött....

pma: ifall du vill.....

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
71 user(s) are online (71 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 71

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS