vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Svenska företagare är fantastiska!
#1


See User information
Eller va?!

Jag fick erfara idag, tyvärr inte första gången, hur svenska företagsledare fungerar. Tills idag vid lunchtid hade jag en provanställning på ett företag.

Efter att ha anat lite saker i en veckas tid, bland annat så stängde man av min email en vecka tidigare och lite andra saker, så mötes jag idag av VD´n på företaget när jag kom till kontoret.

Efter ett kort möte där jag i princip beordrades att lämmna ifrån mig allt som tillhörde företaget, mobil nycklar osv, så bad dem mig gå. Värt att nämnas är att enligt lag så har du, även om du är provanställd, 2 veckors uppsägningstid. När jag berättade detta för honom så skrattade han mig rakt i ansiktet och skröt lite fint att han minsann inte hade något kollektiv avtal så därför kunde han göra som han ville.

??? Göra som han ville???!!! Sen när så kan arbetsgivaren ställa sig över lagen? I det här jobbet så hade jag även en tjänstebil som jag för tillfället hade en del privata saker i eftersom jag precis hade flyttat. De fick jag snabbt plocka ur och hur jag skulle ta hem de, ja det var ju mitt eget problem...

När jag sen kom hem 300 kr senare (taxi) så pratade jag med facket och förklarat situationen. De förklarade att om han vägrade mig de två veckor som han var skyldig att ge, skulle jag kunna stämma honom.

Det var ju en lite strimma ljus tänkte jag, en stämmning kan ju förhoppningsvis bidra med lite negativ publicitet... Fast egentligen så ville man ju göra något ännu värre...

Usch vad hat kan få en att fungerar på ett konstig sätt... ;)


Näe, det är dax för en bojkott av företag som använder olika oetiska medel! Det är dax att vi konsumenter tar över och slår tillbaka!!!

Posted on: 2004/11/29 17:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska företagare är fantastiska!
#2
Stäm skiten ur dem. Om du eller någon inte markerar, så kommer de fortsätta. Sen när det rullar på, gör en pressrelease till all media, även Uppdrag Granskning.

Som du beskriver det, så låter det som chefen där är någon reinkarnerad SS-sergant.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Svenska företagare är fantastiska!
#3


See User information
Satte press på dem med just stämningshot och då hände det saker! Helt plötsligt så gör han en kovändning och skriver i ett mail "Som vi talade om när vi träffades så är jag naturligtvis villig att betala de 2 veckor som är avtalade enligt §31 i LAS". Hm, om jag inte minns fel så sa idioten att han minsann inte skulle betala nått? Konstigt vad man kan höra fel ibland... ;)

Nåväl, nu kan man ju betala hyran i varjefall!

Posted on: 2004/11/30 13:52
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Svenska företagare är fantastiska!
#4
Om du går med på detta så låter du honom vinna. Och han kan fortsätta likadant med nästa person. Han kör på så länge det går, tills någon säger ifrån.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
50 user(s) are online (50 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 50

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS