vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Ser färger under meditation och dess innebörd? chakran?

See User information
Tjabba!

Jag har mediterat till och från i ca: 1-2 års tid och undrar nu om chakran osv. e lite av en färsking inom ämnet. Har på senare tid börjat se lila klot som vidgar sig då ja koncetrerar mig på tredje ögat och ibland skiftar det över till grönt eller ljus blått. Har studerat modellen om våra chakran och fått en hyfsad bild vad färgerna står för. Men ja fattar inte riktigt hur man ska fokusera sig på magen å fötterna tillexempel, eller "auran" över huvudet? Vad bör man tänka på då? Är verkligen chakran modellen på riktigt?

Att mediation healar min kropp är jag 100 % säker på och de mflesta har väl egna fuffens för sig hur dem går till väga. Men jag är verkligen sjukt imponerad över meditaionens kraft att heala, helt galet... så fort jag kännt mig hängig har ja mediterat å vips dagen efter e man back on track:).... ville bara skriva mig lite. jag som skrattade åt alla meditations-nissar förut innan min "innre resa" var påtänkt. hur det kan bli!

Posted on: 2008/3/6 1:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ser färger under meditation och dess innebörd? chakran?

See User information
Ett zenbuddhistiskt svar:

Tillåt allt du upplever utan att klänga tag i det. Auror, energifält, tidigarelivminnen ect. Låt allt vara som det är och fortsätt med din övning. Mycket av dessa upplevelser distraherar dig från att komma vidare.

Eventuella posetiva effekter av det du upplever kommer att finnas kvar så du behöver inte förstå eller undersöka dom noggrannare.

Posted on: 2008/3/6 9:55
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ingen tanke bara vara, koncentrera dig inte på tredje ögat, släpp allt och sträva inte efter något.

Posted on: 2008/3/6 10:21
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
zenbuddhism är imho som mellanmjölk där man genmanipulerat bort smaken och konsistensen.

speciellt det där med att lappa till folk på huvudet och säga att de ska komma på vägen själva utan någon guidning har jag svårt för...hur ska man få reda på vad som är rätt om ingen säger någonting...

det sägs att grundaren av zenbuddhismen har sagt att hans metod bara fungerar i 7 generationer, sen är det sättet att lära ut för korrupt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper