vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Sukralos bättre än aspartam?
#1


See User information
Har läst mycket kritik om aspartam, men jag har märkt att allt flera produkter har börjat sötas med sukralos iställe än aspartam. Är produkter med sukralos att föredra framföre aspartam?

Posted on: 2009/8/10 15:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sukralos bättre än aspartam?
#2
Verkar vara pest eller kolera, men sukralos har inte fått lika mycket uppmärksamhet som aspartam bara...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#3


See User information
Vad tror ni om Stevia då? En naturlig växt som sägs vara 200 gånger sötare än socker, innehålla noll kalorier och inte ha några bieffekter? Har sökt på internet en hel del på alternativ till socker och tycks vara klart att stevia är det bästa alternativet.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stevia

Posted on: 2009/8/11 11:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sukralos bättre än aspartam?
#4
Stevia ska vara bra.

Från lönnroten.

Har ingen inverkan gällande diabetes heller.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#5


See User information
Allt är bättre än aspartam. Glöm inte vem som fick ämnet godkänt...
Jag kommer aldrig att glömma en artikel i GP om aspartam där en docent i neurologi sa att hon aldrig skulle ge sina barn produkter med aspartam i. Det avgjorde det hela för mig... Har aldrig intagit det sedan dess o skulle hellre död än o ge jr. det.

Posted on: 2009/8/11 12:03
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sukralos bättre än aspartam?
#6
Mmm man är bvra hopplöst vilse om man ger stackars barnen aspartamgift.

Denhär ska vara bra,

http://www.naturalways.com/magic-Fruit.htm

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sukralos bättre än aspartam?
#7
Är tyvärr fast med en mor till mina barn som ger barnen Fun Light istället för vatten och är för vaccination osv... Känns så jävla hopplöst allting. Nu den 18 ska vår son till BVC och få sin andra vaccination för mässlingen osv...
Jag försökte stoppa den första, men då kom soc in i bilden. Han slutade prata några veckor efter första vaccinationen och pratar idag inte lika bra som andra femåringar, så han går hos talpedagog. Men det är en klispk liten kille ändå.

Nu blev det mer om vaccination iofs... Men jag höll mig lite till aspartam iallafall. Förbannade jävla gifter.
Varför gör dom så mot oss?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#8


See User information
Måste man nödvändigtvis söta något, o det måste man ibland, har jag hört att detta är bra. Allt annat går bort i min värld...

Posted on: 2009/8/11 20:28
www.innandetsker.blogspot.com

Just because you´re paranoid does not mean they´re not after you...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Sukralos bättre än aspartam?
#9
mm rörsocker är helt ok ,, stevia och lu han kuo påverklar inte insulinet och passar diabetiker.

Dom har lyckats förgifta allt,, finns knappt en enda vara dom inte kladdat på och förstört.

Dom vill försena hjärnans utveckling, så vi ska vara tröga individer och inte ha tillräckligt med tankekapacitet och se sanningen.

Om du ser på flertalet av gifterna så påverkar dom hjärnans utveckling.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#10


See User information
Anna Skipper må synas i media och basunera ut det ena obegripliga efter det andra men hon hamrade verkligen in att aspartam och glutamat (E620-E625) är duktigt farligt. Använder man buljong rekommenderar jag en glasflaska (grönsaksbuljong, glömt vad produkten heter men läs på innehållsförteckningen) som inte innehåller glutamat. När det gäller chips gäller förstås allt som inte hinnehåller E621 och det brukar betyda lättsaltade chips. Sätt i system att inte äta dill & gräslök, pepparschip, grillchips etc. Att undvika läsk är också bra, av flera anledningar.

Glukossirap som ersättning för vanligt socker anses vara ”skräpsocker”, men billigare att tillverka. Mycket av det sämre och t.o.m. giftiga är oftast framtaget för att utöka företagens vinster. Det händer att jag får i mig glukossirap men där tror jag en måttlig konsumtion varken gör från eller till.

När det gäller smörgåspålägg köper jag Milda (gul förpackning). Unilever producerar dem om jag förstått detta rätt och det i sig borde varna mig om att något är på tok. Men jag kan inte se vad detta skulle vara. Produkten verkar vara ok, snudd på veganisk. Köper man exempelvis ”Mini Lätta” får man så vitt jag vet i sig likdelar.

Jag har bakat bröd i några månader och köpt endast i undantag då vardagen inte grejas. Det är en härlig känsla att skapa sitt eget tilltugg. Familjen står mitt i en flytt och då orkar man inte göra allt man brukade göra. En sak är då säker och det är att jag skall satsa mer på vegetariska (främst veganiska) egenhändigt gjorda biffar när flytt och pyssel är klart. Jag hoppas få till några som man kan få fin stekyta på som kan lämpa sig för bl.a. grillning – det är socialt och kan imponera på folk (ej en målsättning) som kommer på besök men framförallt vore det roligt med goda tillbehör som är nyttiga. Jag skall prova på linsbiffar som jag tror kan bli svåra att mata barnen med.

När det gäller veganiska biffar överväger jag att tillaga dem i ugnen, i alla fall till en början då de kan vara för kletiga att hantera. Jag brukade prova en blandning av kokad mosad potatis, mosade kidneybönor (givetvis kokade) och majs. Det gick bra ibland och ibland inte. Det är som att uppfinna hjulet igen, är det ingen som kan detta riktigt bra? Att undvika ägg är absolut nödvändigt för min mentala hälsa. Detsamma gäller komjölk (modersmjölk från annan art) av skäl som jag inte bör behöva förklara för någon.

I stor utsträckning bör man engagera sig för det man äter. Det kan vara en av de viktigaste frågorna som vi har att ta ställning till nu.

En sak på sidan om. I Star Trek Next Generation pratar 2nd in command Riker till en mindre utvecklad art om att ’humans’ inte dödar för att äta längre. Man äter kort och gott vegetariskt eller syntetiserat käk (låtsaskött) från deras ’material converter’. Det framställs som självklart för besättning på Enterprise att man inte krubbar lik. Skådespelarna gör en rätt trovärdig insats för att anse sig vara tydliga i denna fråga, men hur många av skådespelarna tar till sig av denna ”insikt” på riktigt? När de reser hem efter ett avslutat avsnitt, tänker då de på detta när de äter köttkrubb hemma? – ”just ja, civiliserat, vi äter inte sådant längre – nej, det är ju bara manus, det är ju bara en löjlig science fiction serie, vem bryr sig?”.

Andlig utveckling går säkerligen i flera steg. En shaman som krubbar lik i skogen står åtminstone nära naturen. Jag är dock övertygad om att en sann andlig utveckling inte kan förverkligas om man konsumerar andra livsformer.

I övrigt är det intressant att Star Trek är stort i USA. Star Trek fullkomligen osar kommunism i kombination med självförverkligande. En federation som baserar sina ’directives’ på en högre moral och balanserad etik, är det möjligt? För att utforska det okända krävs en fri ande. En federation som kan ge individen detta är en avlägsen dröm. Federationen har inget system uppbyggt på pengar och därmed finns ingen skatt. Oj, i dagsläget pratar man om sinande finanser och en valutauppbyggd värld i gungning.

Har påhejare av NWO sett Star Trek?
Har någon av dem skrivit Star Trek?
Eller är det ett futuristisk anti-NWO?

Posted on: 2009/8/12 12:02
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#11


See User information
Vad är det för skadligt med mjölk? Ser jag på innehållsförteckningen hittar jag åtminstone ingenting som sku kunna vara skadligt. Mini Lätta innehåller likdelar? Hallåå ;)

Posted on: 2009/8/13 13:49
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#12


See User information
Olika tillskott som ges till mjölkkor och sedan går vidare via mjölken redovisas förmodligen aldrig av självklara skäl, det kan ändå ge dig starka ben och prostatacancer.

För detaljer, läs om BGH och IGF-1.

Posted on: 2009/8/13 19:16
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#13


See User information
Hej, MegaKungen!

Jag vet inget om Sukralos, men jag vet att Aspartam ursprungligen utvecklades för skadedjursbekämpning!

Eftersom mina barn inte är skadedjur så försöker jag att inte ge det till dem, men vaf-n det finns ju i allt...!?

:Hej

Posted on: 2009/8/18 3:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#14


See User information
Jag tog och beställde Stevia från Ebay. Visst är det sött, men har en underlig bitter eftersmak...

Posted on: 2009/9/6 23:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Sukralos bättre än aspartam?
#15


See User information
Quote:

MegaKungen skrev:
Jag tog och beställde Stevia från Ebay. Visst är det sött, men har en underlig bitter eftersmak...

Det vi använder kommer från FriendlyShop - mycket rent och nästan ingen bismak: http://www.friendlyshop.nu/index.php/ ... z./Detailed-product-flyer

Posted on: 2010/11/21 21:51
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
33 user(s) are online (33 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 33

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS