vaken

Vakencorner

Botten   Fregende mne   Nsta mne  Registrera dig fr att posta

EN ENKEL ADMINISTRATIV PROCESS

Registrerade sig:
2013-08-10 11:25
Frn Crawley Down, England
Inlgg: 39
Jag talade nyligen i freningen Cui Bono i Gteborg och gick bland annat igenom en relativt enkel administrativ process man kan anvnda, till exempel nr fretag eller myndigheter vill pressa pengar ur oss. Hr r ett dokument jag nu sammanstllt vilket beskriver denna process:

EN RELATIVT ENKEL ADMINISTRATIV PROCESS

Varning: Texten nedan r inte laga rdgivning. Den presenteras som ett mjligt tillvgagngsstt. Resultat kan variera beroende p ett antal faktorer (vilka kanske inte alla behandlas hr) inte minst anvndarens vertygelse, frstelse av lagens grundprinciper, frmga att tnka logiskt, frmga att hlla sin position nr ifrgasatt, sjlvknnedom, etc. Om du bestmmer dig fr att testa detta i praktiken, s gr du s p egen risk.

GRUNDPRINCIPER

Metoden nedan baseras huvudsakligen p kontraktlag. Jag rekommenderar alla som vill prova denna och liknande metoder att studera en bok om kontraktlag. Detta borde vara del av det man lr i grundskolan, d vi dagligen ingr i olika slags kontrakt. Men d skolan r utformad i huvudsak till att skapa lydiga understar istllet fr fria logiskt tnkande individer, s r vissa mnen inte del av vr grundutbildining, utan det r upp till var och en att lra vad de behver veta fr att verleva i vr moderna vrld.

D vi alla fddes med lika fri- och rttigheter, vilka vi gavs av vr skapare (vad denne/detta vara m - fr enkelhetens skull kallar jag denna skapare Naturen), s kan ingen mnniska eller mnsklig konstruktion (ssom en Regering, Lagar skapade av mnniskor, Bolag, Polis, Rttssystem, etc.) hvda makt eller auktoritet ver en av naturen skapad livsform.

De mnskliga konstruktionerna som vi anvnder i vr vardag fr handel, ordningshllning, politiska relationer, utbilding, kommunikationer, etc. skulle kunna liknas vid ett enormt komplicerat Monopolspel. Nr vi spelar Monopol, s kan vi som mnniskor inte kliva p spelplattan fr att intrda i spelet. S vi anvnder istllet en spelpjs vilken representerar oss i spelet (som ett strykjrn, en hatt, en bil, etc.). De flesta mnniskor r inte medvetna om att nr de spelar livets spel i vra mnskliga konstruktioner, s anvnder vi ocks en slags spelpjs vr artificiella person. Vr person r en annan mnsklig konstruktion (troligen en stiftelse eller ett bolag) den har ett personnummer och ett NAMN I STORA BOKSTVER och r vad som beskrivs i ditt pass eller din ID handling. Den kan kanske ses som ett mbete inom svenska staten, och ett mbete behver en mnniska som fyller dess position och agerar i egenskap av det. Ett statligt mbete mste flja alla statliga regler och frordningar.

Bilden i ditt pass av dig, r en bild p den som verkar som mbetsman fr mbetet Hr. SVEN SVENSSON. De mnskliga konstruktionerna (vra skapelser) kan inte samverka med sin skapare p en lika spelplan, eller ens se eller knna sin skapare. Men de kan se en annan mnsklig konstruktion vr artificiella person. Nr de ser dig, s ser de inte sin skapare, de ser en aktr som agerar som en artificiell skapelse, och som drmed fr alla praktiska syften antas vara en annan mnsklig konstruktion istllet fr en verklig mnniska (skapare).

KONTRAKT

Skaparen r alltid verordnad sin skapelse. Mnnsikan skapade regeringar, bolag, lagar, regler, etc. Allts r dessa underordnade livs levande mnniskor. Dessa saker kan endast pverka en av naturen skapad mnniska nr hon villigt och medvetet ingtt i kontrakt som sger att hon stller sig under dem eller verkar inom dem och som anger under vilka frhllanden de tillmpar p henne.

Ett kontrakt, i striktaste mening r inte ett dokument med termer och underskrifter det r vad som kommits verens mellan parterna. Dokumentet r en nedskrift av vad som kommits verens redan, s att detta finns dokumenterat i hndelse av en senare dispyt.

De flesta kontrakt saknar dokumentering och kan hrledas till talade ord eller handling. Om du bestller mat i en restaurant s har ett kontrakt skapats dr bda parter har frdelar och frpliktelser de flesta underfrstdda.

Kontrakt kan vara uttryckta eller underfrstdda. Ett uttryckt kontrakt har uttalats i talade ord eller skrift. Ett underfrsttt kontrakt grundas p handlingar, som till exempel om du kliver p en buss s r det underfrsttt att du har betalt eller kommer att betala fr resan.

Eftersom vi inte r slavar utan ses som frivilliga deltagare i det nuvarande samhllssystemet, s kan alla pbud, bter, krav, etc. ses som erbjudanden att gra affrer. Varje erbjudande man fr kan behandlas p i grunden fyra olika stt.

1. Vgran.
2. Tystnad (svara inte eller slng det i papperskorgen)
3. Accepterande man gr vad man anmanats.
4. Accepterande med moterbjudande.

Tre och fyra anses hedersamma. De andra mindre s. D vi r goda mnniskor med heder och samvete, s vljer vi helst de sista alternativen.

Om du fr en P-bteslapp och inte anser det vrt att brka om eller du hller med om att den var riktigt utfrdad, s kan du acceptera erbjudandet att gra affrer, och bara betala.

Men sg att du krde din bil avsevrt ver den av det artificiella systemet bestmda hastighets-begrnsningen p en plats och en tid d du ansg att du tryggt kunde gra s utan att stta liv eller egendom i fara, och ingen skada gde rum. Och sg att en polisman eller hastighetskamera registrerade hndelsen och vrt frtrffliga rttsvsende bestmmer sig fr att dra in din persons krkort d kan hnda att det fjrde alternativet r det bsta.

Ett varnande ord igen. Om du bestmmer dig fr att brja testa dessa principer och metoder, vlj en mindre opponent till att brja med n staten eller polisen. Lt ocks ditt hus eller lgenhetsln vara i fred. Brja med enskilda firmor som parkeringsbolag eller inkasso bolag, och g sedan vidare om du brjar f genomgende framgngar med dem. Jag knner folk som blivit av med sina bilar och sina hus, fr att de bet av mer n de kunde tugga.

Betnk det som sgs om vad som utgr ett kontrakt ovan. Om du hela ditt liv agerat som den artificiella personen (mbetsmannen inom Svenska Staten) och snllt fyllt i alla blanketter, anskningsformulr och skrivit under massor av papper (kontrakt??) samt betalat skatter och avgifter, d skulle man ltt kunna komma till slutsatsen att dina handlingar visar att du frivilligt agerar som mbetsmannen snarare n den privata av naturen skapade mnniskan som str ver det spelet.

S om vi vill urtrda den rollen, s vore det minsta man kunde begra av oss att vi tillknnagav detta till alla berrda. Om du vill ha lite meningsfull sysselsttning s freslr jag att du forskar i hur man kan gra detta i Sverige p korrekt stt. Jag har en knsla av att det kommer att bli lite svrt och att du kommer att motarbetas, d detta kan rasera hela det korthus av lgner vilket r det moderna samhlle vi har idag. Men s lnge det grs med ett gott hjrta och respekt fr allas rtt att vlja sina kedjor eller sin frihet, s ser jag det som ngot som ingen kan frvgra.

EN ENKEL ADMINISTRATIV PROCESS

Jag som skriver detta bor i England och har roat mig ett tag med att testa dessa principer p olika stt nr tillflle ges. Exemplet nedan baserar sig lst p hur jag accepterade med ett moterbjudande ett affrsfrslag frn en Kronofogdefirma hr (Ja, hr r de privata fretag som arbetar fr domstolarna, under licens).

Brev Ett (jag har inte brytt mig om adresser etc. utan hller mig till nycketexten):

Tillknnagivande av villkorligt accepterande

Jag har just ftt ett osignerat kravbrev frn ert kontor dr ni begr 4500.00 kronor av KENT BENGTSSON fr ngot ospecificerat brott som endast refereras till med numret 123456789.

Eftersom bevisbrdan alltid, enligt urgamla lagprinciper, ligger p den som hvdar eller anklagar, s godtar jag ert krav p 4500 kr och lovar att betala denna pstdda skuld om ngon p ert kontor ville vara s vnlig och tillhandahlla det fljande:

Ett underskrivet domslut med Domstolens sigill eller en verifierad kopia av detsamma.
Att ni specificerar exakt vad detta rr sig om. Var nr hur och vad det pstdda brottet gde rum.
Bevis p att detta domslut var resultatet av en opartisk process dr alla inblandade fick full tillgng till en ovinklad rttsprocess och fri och full talan.
Bevis p att jag vid tidpunkten fr det pstdda brottet agerade i egenskap av ngonting som faller under den av mnniskor konstruerade politiska fiktionen Sverige och dess lagar och regler.
Obestridliga bevis p att er firma har auktoritet att krva ngot som helst frn en av naturen skapad levande mnniska som jag sjlv utan att frst ha bindande kontrakt som etablerar detta.
Bevis p att jag r ngot annat n jag sger att jag r i min Identitets Deklaration (bifogad) och jag har ett ansvar att betala alla krav p min person: KENT BENGTSSON utan ett freliggande avtal att gra s.
Motbevisande av alla punkter i det bifogade Edsvurna Skriftliga Uttalandet, eller ett skriftligt edsvuret intygande att alla punkter druti r falska, intygat av en man eller kvinna som arbetar fr er firma, under dennes/dennas fulla personliga ansvar.
Frklara hur meningen Om detta inte betalas inom 30 dagar kommer utmtning att ske fr att mta kravet och omkostnader. inte r ett olaga hot, d ni inte bevisat ngon behrighet att stlla ert krav utan bara snt ett brev p ert eget brevpapper.
Att ni tillhandahller namn och personnummer p den som utfrdade eller auktoriserade det hot som nmns i fregende punkt, s att jag kan vcka tal mot denna person ifall det skulle visa sig vara ett olaga hot.
Att ni tillhandahller uppgifter om de frskringar ni har fr att tcka skadestndskrav i fall dr ni agerat utanfr lagen och era befogenheter.
Ni tillhandahller namn och personnummer p den som r ytterst ansvarig fr att jag fick detta kravbrev frn er, svida ni inte vill att jag hller er Verkstllande Direktr ansvarig vars uppgifter r tillgngliga offentligt.

Ni har 30 dagar p er, frn mottagandet av detta tillknnagivande, att tillhandahlla det jag begrt hr. Om jag fr detta s skall jag grna betala den pstdda skulden.

Om ni inte kan, eller inte vill tillhandahlla allt jag begrt i punkterna ovan inom 30 dagar och inte heller meddelat mig att ni har avsagt er det hr fallet och returnerat det till er uppdragsgivare, och trots detta fortstter att krva de pengar ni begr, d gr ni i och med detta med p att jag kan ta de fljande avgifterna av er fr mina tjnster:

Fr varje brev eller telefonsamtal jag behver besvara: 500.00 kronor.

Fr varje beskare till min drr jag mste tas med: 800.00 kronor.

Fr all inblandning av polisen: 2000.00 kronor.

Fr att komma in i huset/lgenheten i frga utan att ha ett skriftligt tillstnd frn undertecknad, vare sig det sker genom att plocka ett ls, bryta sig in eller g in genom en olst drr eller ett ppet fnster: 10 000.00 kronor

Fr allt arbete som inbegrips i eventuell rttsprocess initierad av er: 400.00 kronor i timmen, eller pbrjad timme.

Om ni inte gillar denna prislista och inte vill betala detta, s kan ni helt enkelt lmna Herr KENT BENGTSSON och undertecknad i fred, och det kommer inte att kosta ngot som helst.

Fr vrigt vill jag hr klarlgga att alla antagna eller frmodade fullmakter att agera fr eller som HERR KENT BENGTSSON r hrmed upphvda och annullerade, frn begynnelsen. Se Identitets Deklarationen fr mer om det. Samt att ingen rttighet eller fullmakt fr ngon anstlld eller representant fr ert fretag att komma in i eller p fastigheten i frga, ges till ngon anstlld eller representant fr er firma, frutom att artigt komma till drren fr att lmna ett brev eller fra en civiliserad konversation.

Jag ser fram emot att ta emot de saker jag begrt i punkterna ovan eller ett brev som frklarar att ni inte lngre handhar det hr rendet.

Med Vnlig hlsning

Kent av familjen Bengtsson, en mnniska av naturen skapad.
Grundare/Stiftare av KENT BENGTSSON
och Frmnstagare av densamma.

(Fr exempel p min Identitets Deklaraton och Edsvurna Skriftliga Uttalande, g till min blogg:
http://fredofrihet.blogspot.co.uk/ och ls inlggen En annorlunda Identitetshandling och Brev till Polisen)

Om tiden r knapp, s kan tiden de har att svara minskas till 10 dagar. Men ju lngre tid och ju fler changser man ger desto rosammare r man i sitt agerande.

Uppfljningsbrev, ifall de inte svarar som begrts (vilket nstan aldrig hnder):

Jag skriver fr att fsta er uppmrksamhet p det faktum att jag inte erhllit ngot svar p det tillknnagivande jag snde er den________.

Ifall detta var ett misstag, s ger jag er i rttvisans namn en ytterligare chans att besvara det till fullo eller avsga er rendet.

Ni har tio dagar p er att besvara detta (kopia bifogad).

Om ni inte gr detta s erknner ni med ert underltande att ni inte har ngot egentligt krav emot HR. KENT BENGTSSON eller undertecknad och gr med p att frnsga er alla krav och rttigheter i fallet ifrga.

Undertecknad ser fram emot ert svar.

Med vnlig hlsning

Kent av familjen Bengtsson, en mnniska av naturen skapad.
Grundare/Stiftare av KENT BENGTSSON
och Frmnstagare av densamma

Upprepa en andra gng om du vill vara verkligt grundlig.

Om de fortfarande inte tillhandahller allt du begrt, skicka ngot i stil med detta brev till sist:

Tillknnagivande av privat domslut.

Ni har nu haft tre tillfllen att besvara mitt tillknnagivande daterat_______ och undertecknad har inte mottagit ngot faktiskt svar p detta tillknnagivande.

Detta betyder att ni nu har givit upp all rtt att stlla ngra pengamssiga eller andra krav p HR. KENT BENGTSSON eller undertecknad samt att ni aktiverat den prislista som angavs i det frsta tillknnagivandet.

Med vnlig hlsning...

VAD MAN KAN FRVNTA

Det r hgst osannolikt att de ngonsin kommer att ens frska tillhandahlla vad som begrts.

Det vanligaste r att antingen s svarar de inte alls (vilket r ett slags svar tyst medgivande).

Eller s brjar de argumentera: Detta r ngot strunt som du har hittat p ntet och det har ingen laga effekt eller verkan i Sverige. (Vem sger att vi r i Sverige? Det hr r en privat process mellan mnniskorna berrda. Se Vad r Sverige? i min blogg.) Eller s kommer det ett brev frn en advokat fr att skrmma dig till lydnad. Behandla hans Erbjudande att gra affrer med ett liknande moterbjudande.

Detta r lite som poker. Den som bluffar bst, vgar mest och som inte backar nr insatsen hjs, har en god changs att vinna.

Den som lmnar slagfltet frst frlorar.

Rkna med att detta kan bli till ett rttsfall. S ha original och kopior av allt i en folder. Anteckna alla saker som hnder, som telefonsamtal eller besk, och spela grna in eller filma dessa. Ta namn och personnummer p alla du talar med vgra gra affrer med anonyma mnniskor (personer).
Du kan avbja telefonsamtal och insistera att det hela handhas skriftligen s du har hela frloppet i bevisbar form.
Skicka brev p ett stt som ger dig bevis p att det mottagits. Skapa ett s vattenttt fall du kan.
Du vill kunna visa en domare att du agerade med ra och gav flera tillfllen att tillhandahlla det du begrde. Om du scannar deras brev fr att returnera dem till originatorn, skriv ut kopior ifall datorn krachar, eller ha backups separat. Tnk lite som en slug skurk skulle tnka och agera. Ofta r det just den typen av folk du har att gra med.

Jag brukar returnera alla brev som jag fr som inte r ett korrekt svar p mitt frsta tillknnagivande med en text i stil med Ovidkommande ofullstndigt svar p tidigare tillknnagivande skrivet med rd tuschpenna diagonalt ver brevet (scanna och skriv ut kopian for din folder). Men om brevet r hyfsat artigt och behandlar vad jag skrev om, s svarar jag ofta personligen utan att ge vika p min position.

Rkna med att ingen ngonsin kommer att svara Ha ha, dr fick du oss allt! OK, vi erknner att vi tog en rvare och att du satte oss p plats. Du vinner. Vi lgger ner rendet.

Om du har att gra med fretag s r det en god changs att de bara slutar hra av sig. Om du har med stat, kommun eller andra myndigheter att gra, rkna med att de bara kommer att rulla p med sin administrativa process och totalt ignorera din eller hvda att den inte har ngon som helst effekt eller vrde.

Om jag skulle frska behandla alla eventualiteter hr eller ha lsningar p alla relaterade problem eller situationer, s skulle jag inte kunna skriva detta n, och nr jag skriver det s skulle det bli en bok. Detta r en enkel liten process som kan anvndas i olika situationer.

Om inte annat s visar du med den att du har en viss frstelse fr lag/kontrakt, och bara det kan f dem att bli frsiktigare eller frlora lusten att svindla dig.

Ls din kontraktbok. Ls de regler som beskriver rttsprocesser och bevisbrdor. Ls gamla grundlggande lagar och rttsprinciper (som till exempel Bibeln) de r mer logiska och enklare uttryckta n senare utgvor vilka mer r till fr att frvirra och dlja sanningen (min tolkning).

Om du vill anvnda den freslagna processen, frsk uttrycka dig i dina egna ord, men vara trofast till principen, snarare n att bara kopiera vad jag skrivit. Var s grundlig du kan och inkludera Nr, Var, Hur och Vem dr tillmpligt. Om en myndighet fr hundra brev som kallas exakt samma sak och har samma text, s kommer varje enskilt brev att tas mindre p allvar, d det r uppenbart att de som skickat dem bara kopierat texten ngonstans.

Se det hela som ett spel eller en lek och ta det inte fr allvarligt. Ha kul.

Lycka till

Kent Bengtsson
http://fredofrihet.blogspot.co.uk/

Denna text kan spridas ofrndrad och med min bloggadress inkluderad.

Postat den: 2014-04-27 22:55

Re: EN ENKEL ADMINISTRATIV PROCESS

Registrerade sig:
2011-08-22 22:52
Inlgg: 19
Bra jobbat Kent!

Postat den: 2014-04-30 14:42

Topp   Fregende mne   Nsta mne

Registrera dig fr att posta

dvd-infobestllning banner lngst ned.
Ikoner
Paypal
Sttta Vaken med en mnatlig donation
Facebook
G ven med i vr facebook-grupp och bli en av de ver 15 000 som diskuterar dr.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper
Vilka r Online

7 anvndare r online (7 anvndare tittar p Forum)

Medlemmar: 0
Gster: 7

mer...
Nya medlemmar
Egenerfarenhett 2019-05-19
ljuset12 2019-05-07
Marjo 2019-03-28
Alex777 2019-03-23
Perl 2019-02-16
Bloggar o Lnkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar frn massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter p svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgrd.
Dominic Johansson
Hjlp Dominic att komma hem.
Mjlkpallen
Mjlkpallen r samlingsplatsen dr bonnfrnuftet tros ha sitt ste.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter p norska.
En bild sger mer ...
Citat frn eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen r dold bland lgnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur pverkar geoengineering dig?
Grundlggande frihetsbegrepp p svenska