vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Re: Att tro är bättre än att veta!

See User information
Quote:
Det ser ut som om Novax har återvänt, eller betalat någon för att predika hans åsikter. Lyfte de din IP-ban eller blev det aldrig så drastiskt?

Ja det dröjer inte länge innan frågan om avstängning tas upp. Vad beror det på? Är det när era världsbilder och ideologier känner sig hotade som ni genast ropar på censur?.

Posted on: 2009/3/2 9:03
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
patrix.. lol

;)

Anyway, du kan inte citera mig ifrån när jag utvecklades ;)
(eller ska jag säga avvecklades)

be clever. stop preaching.

Jag lever för kärlek, nuf said.

Posted on: 2009/3/2 21:12
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Xtas skrev:
Det ser ut som om Novax har återvänt, eller betalat någon för att predika hans åsikter. Lyfte de din IP-ban eller blev det aldrig så drastiskt?

Lära sig ja. Jag tror nog Confucius visst lärde sig av någonting, även om det var en Lag han upptäckte inom sig, så lärde han sig av den. Det som är det enda alternativet till att veta sanningen utan att lära sig är då möjligtvis, vilket jag seriöst har övervägt; Alla människor har sanningen helt obesudlad från början, när vi är barn. Vi sitter där på golvet med våra leksaker och talar urspråket, har den sanna tron etc, utan inflytande utifrån. Men när inflytandet utifrån tar över vårt inre genom att vi lär oss, det är då vi divergerar från vår sanna natur och övertygar oss själva om att vi är separata från varandra, att vi är vita, svarta, européer, asiater, kristna, muslimer, etc.

Om det är så du menar patrix så är jag helt med. Men föreställ dig hur världen skulle se ut om alla var som barn. Inget av vad vi kallar utveckling skulle finnas, ingen kultur, inga stater, absolut ingen religion. Confucius skulle inte citeras av dig för vi skulle inte ens ha den här diskussionen. Troligen...

Sen ligger inte räddningen eller Vägen/Tao i att kunna en massa skrifter. Det ligger i kunskap om ens egna väsen, att känna till tekniker, rörelser och stanser som skapar korresponderande sinnestillstånd.
Men det som taoism och konfucianism lär ut, det är inte behövligt att lära sig via skrift för oss västerlänningar. Vi har våra egna mysterieskolor som vårt egna kulturella arv är närmre förbundet med, kanske bäst att börja leta där? Nej just det, de var ju de där syndabockarna som låg bakom allting ont ja, glömde ju det...

F.ö. Patrix:

"Jag antecknar lite i din journal."

Sitter du ofta och antecknar i journaler om folks aktiviteter på konspirationsteoretiska internetforum? Vem jobbar du för då?

Då ska vi se.

"Lyfte de din IP-ban eller blev det aldrig så drastiskt?"

Varför skulle jag ha en fast ip-adress?

"Men föreställ dig hur världen skulle se ut om alla var som barn. Inget av vad vi kallar utveckling skulle finnas, ingen kultur, inga stater, absolut ingen religion."

Då hade vi sluppit det om du benämner "utveckling" - vilket bara är upprepning av en felaktighet. Det finns inget sådant.

Om man följer sin natur/kosmos natur, då skulle vi ha det som är kultur, och det skulle vara en human culture, istället för att degenereringen hade gått så långt som idag, fullständig upplösning, ingen moral, ingen guidning till barnen, inga "rättesnören" etc, Devolution - vi skulle ha följt något bättre/sannare/högre - det var det man fick via Konfucius och Lao Tze. Du verkar tror att folket/den kinesiska kulturen fick något dåligt. Hur tänker du?

Du verkar tro att vi är här för att "utvecklas", stämmer det?

Du ska som andra Vända på det. Då kan du inse vad kultur är.

Det kinesiska samhället var "genomsyrat" av det.

Det är något vidare än att "lära sig" någonting, vilket du är inne på när du säger:

"Men det som taoism och konfucianism lär ut, det är inte behövligt att lära sig via skrift för oss västerlänningar. Vi har våra egna mysterieskolor som vårt egna kulturella arv är närmre förbundet med, kanske bäst att börja leta där?"

Det blir mer kring "information"/studera etc, ett utanpåverk - och det vanliga så kallade tänket på vaken.

""Jag antecknar lite i din journal."
Sitter du ofta och antecknar i journaler om folks aktiviteter på konspirationsteoretiska internetforum? Vem jobbar du för då?"

Jag antecknar inte ofta nu för tiden. Anslagen till Avdelningen har skurits ned, då resultaten inte var vad uppdragsgivarna hoppats på.

Några lägger dock fortfarande in sig frivilligt... några är på försöksutskriving.

Jag föreslår att du anmäler dig frivilligt i morgon klockan 05:47 på Avdelningen, för allmän överhalning, uppsträckning, undersökning och kalibrering av chippet. Du kommer att märka vilken otroligt positiv effekt vistelsen får på dina "synsätt och "logik". Att du hör till dom som ännu inte varit omhändertagen på Avdelningen är det som visar sig i postningar...

Vår Specialutbildade personal med syster Berta och Dr Ruthless i spetsen blir alltid extra glada då det kommer vårdbehövande från koma.se - de får då användning för hela arsenalen av omvårdande verktyg. Se på bilden så glada de blir då:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=109989#forumpost109989

/I tjänsten Dr Klot

Edited by patrix on 2009/3/4 15:54:40
Edited by patrix on 2009/3/4 15:57:28
Edited by patrix on 2009/3/4 15:58:11
Edited by patrix on 2009/3/4 15:58:56
Edited by patrix on 2009/3/4 16:06:02

See User information
Patrix/Novax, vem du nu än är;
Jag tar inte dig på allvar ska du veta, men vi kan låtsas att jag gör det. Vi kan låtsas att jag faktiskt berörs av dina pseudoargument.

Menar du som så, att om "utveckling" (som inte existerar enligt dig), inte skulle finnas (det gör den väl inte?) så skulle ändå en kultur existera?

Är det ens värt för mig att påpeka orimligheten i ditt påstående?

Din bild av Skapelsen är som den hos en överdrivet fundamentalistisk, religiös person. Du tror alltså att världen från början har skapats i DETALJ med kultur och språk och en helt färdigbyggd människa utan några som helst föregångare? Har människan sedan frångått detta urstadium och degenererat sin kultur?

Sen kan jag säga dig, vilket du troligen inte ens kommer ta till dig;
Den kinesiska kulturen är inte äldst eftersom högkulturen Sumer är den äldsta kulturen vi känner till (vi räknar bort Atlantis/Lemurien eftersom bevisen för dessa kulturer är extremt omstridda), från denna kultur har de europeiska, indiska, afrikanska, arabiska och orientaliska kulturerna ärvt nästintill alla sina teologiska och filosofiska föreställningar.

Läs detta noggrant nu:

Finns det en Gud, ett Enda väsen och/eller tillstånd varifrån allting annat har emanerat och skapats ifrån, visst finns det då också en gudomlig plan?
Och denna plan involverar RÖRELSE, eller hur?

Vem är du då att säga att denna rörelse, alltså UTVECKLINGEN är felaktig?

Du resonerar som om att människan inte är en del av Skapelsen, som om människan och allt vi gör, tänker och säger bara per definition är felaktigt. Du demoniserar dig själv och oss andra helt i onödan. Du borde lösa dina inre konflikter innan du kommer här och kastar på oss all den skit som du verkar ha svårt att städa bort framför din egen dörr.

Älska Början, Älska Resan, Älska Målet, glöm inte det.

Posted on: 2009/3/4 18:32
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

See User information
Patrix, läste lite på sidan http://www.pureinsight.org/node/1072 som du länkade.

Det här citatet är lite underligt och inte direkt simpelt till sin natur:

"Closeness yields duration and results yield effect. Duration yields De for the sage and effect yields Ye for the Sage [note: here, De (Virtue) and Ye (karma) mean the same thing: white matter]."

Först och främst, varför skriver författaren sage först med liten begynnelsebokstav och sedan med stor?
Sen undrar jag också varför man med dygd och karma syftar på samma sak; vit materia.
Vit materia är väl den gudomliga substansen gong?
Karma är väl uteslutande något som man inom österlandet anser är dåligt, mörkt och tungt att bära?
Skiftar innebörden av karma inom olika skolor?

Posted on: 2009/3/23 13:25
Säll är den,
som för sig äger
lovord och förstånd uti livet,
ty onda anslag
man ofta rönt
alstras ur andras bröst.

Anonym
Quote:
Joshua

På tal om att återvända.

Leve Israel, eller hur var det?

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper