vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Lurendrejeri på högsta nivå...
Vattenvirvlare!?? Och bra betalt skall de ha också,...2.140 kr...

Ytterligare ett newage bedrägeri? http://klokast.com/shop/product_info. ... 9bd5af4cb0ef7ab59caff06f4

Vad jag vet så virvlar vattnet av bara fan i vattenledningarna...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Lurendrejeri på högsta nivå...
Här är en till klok gubbe,....eller? Det finns tydligen gott om dom...
Den här kloka gubben säljer en hjälm som skall skydda dig mot utomjordingarnas kidnappningar...

VARFÖR INTE BARA VIRA IN HUVUDET MED ALLUMINIUMFOLIE,...DET BLIR VÄL BILLIGARE...ELLER??

Resized ImageResized Image

http://www.stopabductions.com/

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ett litet axplock ur den djungel av "newage bedrägerier" som florerar...och newagerörelsen som då och då även samarbetar med Tempelriddare orden och andra sataniska krafter kan man också finna,...vad annars? Frimurarna tycks ha sina fingrar med överallt...

FÖREDRAG Måndag 7 mars kl. 18 45
MAGI - CARINA HULTQVIST
Lokal: Tempel Riddare Orden, Kammakarg. 56.

Magi är, rätt utförd, ett oerhört kraftfullt redskap för att skapa förändringar av alla slag.
All sann magi utnyttjar naturkrafterna och den universella energin, så magi är det naturligaste man kan tänka sig. Carina Hultqvist berättar i kväll om riktig äkta magi : inte illusioner eller scenkonster som hos Joe Labero och inte påhittat som i Harry Potter-böckerna, utan verklig magi! Hon berättar om hur man gör och vad magi kan användas till, t ex påverka olika saker, som framtid, relationer, lycka, kärlek, pengar m.m. I 20 år har Carina studerat och undervisat i både hög och låg magi. Hon är initierad vit magiker (dvs. en sådan som endast arbetar med att skapa positiva saker för sig själv och andra. En svartmagiker arbetar även med negativa saker).
Carina Hultqvist återkommer med kursen GRUNDKURS I VIT MAGI 9-10 april.
Läs mer om kursen på Kurssidan.

KANALISERING
Kurs med Carina Hultqvist
KURSDATUM:
Lördag-söndag 12-13 febr, 2005. lördag 10–17, söndag 9-16.
OBS! Februari kursen blev fullbokad så därför dubblering:
Lördag-söndag 30 april - 1 maj.
LOKAL:
Havreg. 4, ingång från gården på baksidan.
KOSTNAD:
1.950:-.

ANMÄLAN:
Anmälningsavgift 400:-. Övriga villkor, se sist på sidan.

På den här kursen får du själv öva på kanalisering av flera olika slag. På så sätt kan du lära dig att fråga och få meddelanden från t ex ditt högre jag och från dina guider (som är mycket klokare och vet mycket mer än ditt vardagsjag).
Kursen tar bl a upp: människan, utveckling av det högre medvetandet, telepati, meditation, osynliga varelser i kosmos, hur går kanalisering till, vem kan kanalisera, att kanalisera för andras eller egen räkning, guider, trance-tillstånd, kontakt, hinder, utvärdering och

dokumentation av upplevelserna. Carina har lång erfarenhet av att kanalisera och har kanaliserat många olika typer av väsen: det högre jaget, guider, gudar, änglar, mästare, delfiner och andra varelser i kosmos.

Kursen inleds med en kort teoretisk introduktion och består därefter av många olika övningar. De flesta kursdeltagarna brukar kunna kanalisering på egen hand efter avslutad kurs. Den som vill, kan ha med sig pekare eller pendel till kursen för att exakt avgöra när ett annat väsen tar kontakt respektive lämnar mediet.

Carina Hultqvist är bl. a. Remote viewing "master" och har mycket stor erfarenhet av att arbeta med energier i olika dimensioner och på olika sätt. Hon undervisar bl. a. i esoterik, healing, KABBALA, parapsykologi, fjärrsyn och tarot. Hon är också initierad magiker och diplomerad hälsokostrådgivare.

FÖREDRAG Måndag 21 mars kl. 18 45
AURARENSNING MED PEKARENS HJÄLP
Lokal: Tempel Riddare Orden, Kammakarg. 56
Tommy Wiberg berättar om att bakgrunden till de flesta av våra åkommor är
känslomässiga blockeringar. Sambandet mellan dem och de fysiska/psykiska störningarna belyses och förklaras. En odramatisk metod presenteras där deltagaren får lära sig att själv ladda ur negativa laddningar, som ligger bakom de känslomässiga blockeringarna, varvid dessa kan neutraliseras och bli harmlösa.
Detta kan medföra ett radikalt förbättrat stabilt hälsotillstånd
t. ex. för elallergier m.fl.
Tommy blev själv av med sin diabetes på 6 veckor.
Tommy demonstrerar med pekare.
Recept och rikligt med material delas ut under kvällen.
Tommy Wiberg återkommer lördag-söndag 16-17 april med kursen:
SLAGRUTAN SOM MEDICINSK VÄGLEDARE. Där får du lära dig ett komplett behandlingsprogram för att behandla dig själv och andra för en bättre hälsa. Läs mer om kursen på Kurssidan.

Färger och ärkeänglarnas strålar

En 4 veckors distanskurs för att fördjupa och skapa kontakt med sju ärkeänglar. En mycket kraftfull metod för dig som vill utveckla dina änglakontakter.

Vill hjälpa någon annan människa med ärkeängla healing
Arbeta med egna mål
Fördjupa kontakten med ärkeänglarna
Ge healing till dig själv
Ge healing till jorden och dess varelser med ärkeänglarnas hjälp
Du kan skapa kontakt med de sju ärkeänglarna för att få deras vägledning, beskydd och ljus på din livsresa.

De sju ärkeänglarna har 7 symboler som du kan använda enbart för att kunna tona in på deras frekvenser.

Kursen erbjuder dig arbetsmetoder för att skapa kontakt med de sju ärkeänglar och deras respektive strålar. Dessa sju kontakter erbjuds i en distans initiering som hjälper dig att skapa kontakt med ärkeänglarna. Du kan sedan använda dig av metoden för att kalla på ärkeänglarna när du behöver deras hjälp. Änglarna lämnar oss aldrig oavsett vilken tid på dygnet det är.

När du skapar kontakt med ärkeänglarna så skapar du också kontakt med de strålar som varje ärkeängel representerar som har olika färger. Enbart genom att arbeta med visualisering på färgerna på varje ärkeängel som du blivit initierad i så kommer du att uppleva hur kontakten stärks. De som har svårt att visualisera änglar och se deras bilder kan istället använda sig av färgen för att kalla på ängeln.

På så sätt kan man få hjälp att utveckla sig själv genom ärkeänglarna.

Manual och diplom efter kursens slut

See User information
Quote:

t ex påverka olika saker, som framtid, relationer, lycka, kärlek, pengar m.m. GRUNDKURS I VIT MAGI 9-10 april.

Lol, "vit" magi.

Hon har inte riktigt koll på begreppen. Jag funderar på att lägga några "vita" besvärjelser i hennes fysiska hjärna, så slipper hon att ens tänka på saken.

Vit magi innebär innebär förmågan att med energier hjälpa andra till utveckling, och har ingenting med "lycka" att göra. Förmåga till lycka krävs (INNAN) för att överhuvudtaget befatta sig med vit magi.

Blä. Hon är säkert en pseudointellektuell Amorcfjant. Fan vad irriterad jag blev

Posted on: 2006/1/19 14:04

Anonym
grabbar, man måste kunna sila allt skitsnack..

sen så håller jag knappast med om att nivån är hög på något sätt..

Anonym
efekto,...är du "hög" nu igen,...har du puffat lite för mycket på vattenpipan ikväll?

See User information
Min uppfattning är att det mesta i new age bygger på riktigheter, det har bara exploaterats.

Vattenvirvlare har jag själv studerat och det är mycket intressant. Enligt Viktor Schauberger så virvlas vattnet naturligt när det kommer från grundvattennivån och stiger till ytan. Det är en process där jordens rottation gör vattnet virvlat och som gör det lättare så det stiger till ytan.

Ett vatten som är utsatt för högt tryck och inte virvlas blir tungt, varmt och livlöst. Detta vatten hittar du i kranen. Man har i sverige gjort forskning om detta och i ett expriment virvlas vatten i en maskin så kraftigt sp att vattnet fick så hög energi att det började lysa om vattnet.

Posted on: 2006/1/19 21:59

Anonym
[Admin tog bort inlägget]

See User information
Belsebub
Jag är lite nyfiken att höra dina egna tankar om vem som misstänkliggör
det som egentligen är bra för människan?
Vem var det som kom emellan direktkontakten mellan
Gud/andevärlden och människan? Jo prästerskapet, det
var makteliten som vill bestämma och förmedla det som
dom ansåg var Guds vilja, för människas bästa....sen
har det rullat på i samma spår..
Makten/kyrkan har ju förnekat allt ockult och all andlig
kraft utanför kyrkans område som farlig eller icke existerande.
Man vill mästra folket.

New age rörelsen tror jag att från begynnelsen är äkta vilja
att tjäna de goda krafterna.
Vi har många goda människor som på andlig väg förmedlar hjälp,
många gånger utan att ta betalt.
Så var det väl i begynnelsen. Detta tror jag på,
att det finns människor med stor andlig förmåga som kan hjälpa, förmedla
healing och liknande.

Sedan blev new age en luckrativ affärsverksamhet, man kunde göra
stora pengar utan att behöva bevisa något.
Då är det genast en massa oseriösa figurer som ser sin chans.
Jag har själv ifrågasatt många "behandlingar"...programmeringar
på sublim nivå..troligen ren bluff.
Det var här det gick snett, när det blir pengar med i spelet.

Sedan är frågan, hur stort intresse har ordenssällskapen/makteliten/frimurarna, att förstöra den
goda biten i new age rörelsen, det som kan ge människorna en inre styrka och trygghet?
Maktens vilja att förtrycka och försvaga folket tror jag att har
förverkligats genom just ordenssällskapen.
Ser du inte det destruktiva spelet från makten i new age rörelsen?

Posted on: 2006/1/19 23:31

See User information
Reiki healing påstås vara ofarlig att använda vilken sjukdom mottagaren än lider av, men ändå blir fler och fler människor sjuka av Reikimetoden.
Här är min berättelse

Drabbad av Reikipsykos

Av Fredrik

Jag heter Fredrik och är 32 år och har familj med 2 små barn 5 och 8 år.
Fram tills den olyckliga dagen då jag gick min Reikikurs så har jag haft en enorm kärlek till livet med en enorm livsaptit med många intressen. Jag var glad, positiv och väldigt social. Jag har ett bra jobb som säljare. Sedan kursen har jag haft dagliga självmordstankar.

Det här är vad som hände.

Jag gick min Reiki kurs i September år 2002.
Reiki energierna överförs från master till elev genom en initieringsritual.
När jag vaknade upp på morgonen dagen efter kursen så kände jag direkt att någonting inte stod rätt till, det kändes som om jag hade blivit hjärntvättad och avrättad. Jag var närvarande men ändå inte. Jag var instängd i en genomskinlig och ogenomtränglig glasbubbla. Jag kände mig avskärmad från den övriga världen. Det kändes som om jag inte kunde nå min familj och mina vänner som förut. Samtidigt så tappade jag uppfattningen om tid och rum. En dag kändes som en vecka. Kunde inte tänka dåtid och framtid bara vara i nuet.

Övriga symptom som inträffade direkt var bla:

Känsel

Tappad känslighet i huden, som om hela kroppen hade "somnat"
Minskad känsel i penis och impotens.
Invärtes tvärtom. Förmåga att känna de inre organen tydligt. (Dessa symptom är nu borta)
Synen

Förvrängda ansikten på männniskor jag kände.
Skarpare färger.
"Religiös himmelssyn" med skarpa strålar.
Starka obehagskänslor när jag kom nära andra människor.( Symptomen är nu borta)
Lukt

Starkare och förvrängt luktsinne.
Andliga symptom

Minnes och koncentrationssvårigheter. Svårt att organisera mig. Kände mig handikappad.

Livs splittring. Min självbild och mitt liv splittrades upp. Det kändes som en spegel som gått i tusen bitar och jag fick själv plocka ihop bitarna utan att veta hur. Jag hade inget självförtroende kvar utan fick bygga upp ett nytt.

Upplösning av egot. Mitt jag upplöstes och jag förenades med anden eller min själ. Den totala upplevelsen i detta kan jag beskriva som närmast religiös eller psykadelisk och overklig, men jag var glad och kände mig väldigt levande och vital.
Detta avlöstes av:

att all livsvilja och livslust försvann. Mina intressen kändes oviktiga.
det kändes som en osynlig kraft höll tag i min själ och tvingade mig till andra tankar.
total dränering av livskraft. Ingen ork kvar. Somnar utmattad kl.20.00-21.00 ca.
Jag slutade med Reikiövningarna efter ca. 1 1/2 vecka efter kursen i samband med att jag kände en energiström löpa upp till hjärnan från rotchakrat och explodera där. Jag såg i samband med detta olika färger och sk. kosmiska glimtar. Jag blev mycket rädd och det hela kändes obehagligt.

Upplevelserna utlöste efter ca 2 veckor efter kursen en psykos och jag vårdades på psykiatrisk klinik i 3 veckor. Fick antipsykos medicin.

Kundalini energin fortsatte under sjukhusvistelsen med panikattacker, kraftig ångest och spontana trancetillstånd. Jag grät floder varje dag. Till slut kändes det som att jag hade förträngt mig själv och min själ lämnade mig. Ett stort mörkt tomrum var det enda som jag kände i mitt bröst. Det kändes som om jag hade förvandlats till en zombie och dömts till ett liv utan liv.
Under sjukhusvistelsen hade jag även stora sömnproblem och jag frös ända in i märgen varje natt, hade dubbla täcken på mig.
En natt kände jag hur en mörk skugga lade sig över mig och försökte tränga sig in i min kropp. Jag fick känslan av att det var en demon eller en död man med knotig och senig "kropp". Jag hade inte somnat in och blev livrädd och skrek till och skuggan försvann då.

Känslomässigt

Kan endast känna sorg och gråt eller ingenting alls. Har skrattat 2 ggr på 5 månader. Saknar känslan av att kunna ta emot och ge kärlek och empati. Kan inte ge någonting av mig själv längre utan tar bara emot. Har fått svårt att känna känslomässiga samband i olika situationer. Har blivit oförstående på något konstigt sätt.

Går numera även på samtalsterapi och har varit sjukskriven i 5 månader. Samtalen har hjälpt mig att bli lite mer samlad. Jag har även börjat jobba 2 tim per dag. Men jag vet inte hur länge jag står ut med att vandra i detta mörker utan att känna kärlek och glädje till livet. Det känns som en overklig förbannelse från en mardröm man inte ens skulle komma på i sina vildaste drömmar.
Synd att jag inte hittade till er sida innan jag gick min Reiki kurs. Det hade kunnat ändra mitt liv och avhållit mig från att gå den.
Tack för att jag fick berätta min historia.

Många hälsningar/ Fredrik

Posted on: 2006/1/20 23:28

Anonym
det där med Reiki låter oerhört skumt..

finns dte någon chans att du kanske pallar berätta lite mer om dem??

första gången jag hört talats om det..

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper