Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Lite metatänkande om oss själva
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du sa.
Kollar man bakåt i historien så ser man snabbt att eliten driver alla sidor i konflikter. Detta eftersom det i varje samhälle uppstår en elit som inte har denna "Önskan efter en utbredd empati och samarbete. Fantastico , helt rätt. Det är så exakt det ligger till. För att deras hjärtan är stängda själva. Såna personer som Gandhi måste skrämmt dem rejält. Låt oss öppna våra hjärtan så det blir tydligt för var gemmene person varifrån okunskapen , lögnerna och hatet spirar från. Sannins sökaren har något högre som driver denna. En gammal själ. Sanningsökaren står inte ut med tanken att dom runtomkring ska lida för en lögn. Ädelt och ridderligt, det är vad jag kallar Spirituela soldater. GIVAKT ; ) . Lev i frid. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Tänkte bara översätta "BUDSKAPET" i din post till ett språk jag förstår.
Om jag misslyckats med översättningen får du väl skrika till. Språket vi använder är trots allt vårt största hinder för att kommunicera väl. Ironiskt eller hur? Quote:
Språk som jag förstår: Det finns ett egoistiskt tankemönster/beteende som propagerar i subgrupper i samhället. Låt oss skapa och sprida tydlig information för att påvisa samt minimera den skada samhället råkar ut för av dessa grupper. Quote:
Språk som jag förstår: Sanningssökaren drivs av mycket starka emotionella reaktioner. Det är troligtvis på grund av det naturliga urvalet. Detta beteendet var det som var bäst lämpat för överlevnad och det kan vara därför det beteendet överlevde och fortfarande finns kvar i samhället än idag. Det är arvet vi har, vår "gamla själ" från tidigare generationer av oss. Metatänkande: Vill du ha två tips? Man kan inte skriva för mycket, skriver man mer får man i regel bättre svar. Dvs skriv inte så kort. Jag har behövt gissa ditt budskap. Lär dig språket som lyssnarna använder, och tala deras språk när du pratar med dem. Budskapet kommer inte nå fram korrekt annars. Måhända att ditt språk är mycket trevligare att läsa. (Känns mycket positivt). Men du måste använda lyssnarens språk om du inte är helt säker på att de förstår dig. Annars kommer lyssnaren inte anstränga sig att förstå dig. (Finns några som jag, som älskar att tolka budskapet i olika subspråk. Men vi är få. De flesta placerar främmande språk i skräpfacket i huvudet och lyssnar inte. Sanningssökare behöver VERKLIGEN öva på retorik!!!!). Jag har exempelvis bara gissat vad det var du försökte säga och är i extremt behov av verifiering. Jag hoppas du, och alla som läser detta, tar detta konstruktivt för framtida kommunikation med människor från olika världar (tankevärldar/språkvärldar). Lev i frid.
Posted on: 2009/5/24 16:42
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo det är som med envishet och tålamod, den kan ta kol på dig eller få dig och överleva , om du använder den med visdom och hjärtat kan den rädda men ananrs kan den lika bra kväva.
Lol vet vad du menar. Skriver för mycket som jag tänker bildligt och ofta skriver för fort. Problemet är bara att man jagar tankarna. För svårt och förklara känslor i ord eller att känna efter i ord, men försöker så gott jag kan trots att jag skulle vilja helst slippa och just varför belyste du precis lol . 1000 tack. Lev i frid. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login