vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Ekonomiskt stöd

Till vaken.se

En ide jag haft ett tag.

Märkte tex idag problem med servern. En medlems avgift kanske ?

Men först kan man ju börja med ett frivilligt ekonomiskt stöd.

En annan ide kanske kan vara att ta kontakt internationellt.

Tex med Alex Jones. Ni som har startat dennna sajt gör ju reklam för dom och dom har även andra tjänster som skulle kunna införas här oxo, tex Webbhotell.

Jag känner inte några personligen på denna sajt men känner positiva vibbar och ni har säkert fler ideer i denna fråga.

Den kanske har varit uppe innnan utan att jag sett det ?

mvh so88

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Ekonomiskt stöd

See User information
Jag tror att ett ekonomiskt stöd kan vara bra. Mycket för att binda samman medlemmarna. pengarna skulle gå till aktioner som vi själva bestämmer.

Det är dock inge bakom vaken.se förutom jag. Eller rättare sagt. Alla är bakom denna sida inklusive du.

Om någon annan tror på ekonoiskt stöd så kör vi på det och ser hur det blir. kanske leder det i förlägningen till ett mera praktiskt stös också som är väl behövt.

Posted on: 2005/3/17 22:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
> Det är dock inge bakom vaken.se förutom jag.

Hehe. Jag kommer ibland att tänka på en historia jag läste i boken
Ninja Mind Manipulation. ;)
Den handlade ungefär om detta, taget ur minnet:

- En galen snubbe tog tillfånga en brud och hotade henne med någon form av
- vapen. Ninjan klädde ut sig till buddistmunk och gick fram och erbjöd en paj.
- Den galna mannen tog pajen och ninjan avväpnade honom snabbt och effektivt.

Genom att klä ut sig till buddistmunk så utnyttjade ninjan det faktum att
buddisterna anses fredliga i den aktuella kulturen, detta fick snubben att slappna
av och låta ninjan komma nära inpå.

/fresco

Posted on: 2005/3/19 1:34

Anonym

Hej Micro.

Ger gärna ett bidrag till vaken.se.

Se upp med myndigheterna bara, så att det inte blir fel.

En tanke kanske kan vara att vaken.se blir en stiftelse framöver, som tex stödjer behövande i samhället.

Att stödja tex vaccinationskadade barn kan vara en ide.

Kan ju vara något att spinna/spåna vidare på.

mvh so88

See User information
Bakom vaken.se ligger en ideel förening som heter "nätverk för uppvaknade". Denna agerar för främjandet av fri information mm.

Den finns dock bara på papper, men det fungerar bra med bokföringen. Måste dock deklarera för denna och det tycker jag är tråkigt.

Posted on: 2005/4/9 22:10

See User information
Jag väntar på pengar, sen kommer mitt bidrag. Det är viktigt med öppna informationskanaler, de är inte så vanliga som man kanske vill tro.
Vill inte moralisera, men en öl mindre på krogen kan man undvara för denna portals viktiga arbete.

Posted on: 2005/4/11 20:02
Sträck ut din hand och se!

See User information
Det är dags för bidragen. Alla som har råd kan ha som vana att betala in ett bidrag varje månad när ni betalar in era andra räkningar. Jag ska försöka påminna om detta vid lönetider för att se lite resultat.

Alla inkomna bidrag kommer att visas på vaken.se (utan namn) och användningen av pengarna redovisas också.

Än så länge så är den enda inkomsten försäljning av cd skivor, klistermärken och pins till en summa av ett par hundra kronor.

Själv har jag spenderat tusentals kronor på hårdvara till vaken.se samt 100 tals timmar med arbetskraft.

Posted on: 2005/5/11 22:15

See User information
Hej alla glada! Nu är det löning igen har jag hört. Skicka pengar till vaken.se innan du går ut och dricker om du vill södja vaken.

Än så länge så har jag inte sett en krona dimpa ned på kontot, så om det inte kommer något denna månad så tar jag bort stöd vaken.se bannern och antar att det inte finns något intresse av att ge pengar..

Hare!

Posted on: 2005/5/24 8:27

See User information
Quote:

micro skrev:
Än så länge så har jag inte sett en krona dimpa ned på kontot...

Det kan inte stämma helt riktigt...
Skickade in en nätt summa under förra månaden, om jag nu inte skickade fel vill säga...
Ska kolla när jag kommer hem.

Posted on: 2005/5/24 10:21

See User information
Ahha.. Mycket riktigt så har jag fått ta emot ett bidrag! Mycket tacksam är jag för det..

Låt nu detta stå som ett bra exempel för alla er andra.

Posted on: 2005/5/24 13:16

Anonym

NR 2

mvh so88

See User information
Så det verkar som om de flesta önskar att jag ska använda bidragen till att betala serveravgifter.

I andra hand att göra reklam i tidning och i tredje hand att dela ut cd-skivor.

Då gör jag det..

125 kr per månad går till serveravgifter. det blir 1500 kr per år. Så alla pengar effter de förstaq 1500 kr går till reklam.

Men jag har redan gjort ett eget bidrag och köpt 2 cd brännare och 200 cd-skivor, så det kanske blir utdelnang av skivor också.

Fortsätt att ge några kronor då och då så kommer vaken att flyta bättre. Men jag ska nog ha vaken uppe tills jag dör, om jag så ska behöva börja råna banker eller sälja knark ;)

Posted on: 2005/6/25 19:04

See User information
Idag fick jag in ett bidrag på 500 bagare. Det är mycket roligt. Nu får jag energi att bränna ytterligare arbetsdagar med att konspirera mot konspirationen.

Alla som känner sig manade att ge en gåva lovordas i det tysta..

Tack och hej...

Posted on: 2005/8/25 8:18

Anonym
skön debatt om pengar.. mitt favvo ämne..
skämt å sido.

Jag kände mig lite sporrad att donera lite kulor men tappade sugen när micro sa att resterande kommer att gå till reklam..
så vi borde kanske hitta en bra ide/aktion/annan verksamhet att donera pengar innan man ber om donation, då vet man vad man sponsrar...
det skulle få mig att punga ut lite iaf..

Skivor om sköna uppvaknande dokumetärer har man ju bränt ett tag nu..
de kostar ju närstan inget...
keep up the spirit bara grabbar....

See User information
Jo pengar och ideer måste ju gå hand i hand.. Någon reklam blev det alltså inte. Men jag köper klisterlappar och A4 papper och sätter upp reklam själv. (Det gör ni alla antar jag ;)

Kom gärna med förslag. Sen så kan alla som vill ge lite slantar för att jag ska hålla upp humöret göra det också...

Jag har just köpt mig en pocket pc för att optimera mitt konspirerande... Det blir min bärbara konspirationsanläggning..

Hare

Posted on: 2005/8/26 7:59

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper