vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Robert Morning Sky vs. Zecharia Sitchin

See User information
Hej,

jag undrar om det är någon här som har gjort någon form av jämförelse eller sökt röda trådar eller likheter mellan Robert Morning Sky's "Terra Papers" och Zecharia Sitchin's tolkningar av dom Sumeriska lertavlorna?

Tycker båda historierna är väldigt intressanta men jag är ännu inte 100% insatt i någon av historierna, men tänkte att jag skulle börja söka parareller mellan dom båda historierna men jag skulle gärna vilja veta om någon redan gjort det och om i så fall resultatet blev.

Kom gärna med åsikter, synpunkter, länkar eller andra förslag rörande topic.

//rbe

Posted on: 2010/10/4 17:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Robert Morning Sky vs. Zecharia Sitchin

See User information
Vad jag vet var endast ca 20% av dessa lertavlor översatta under en väldigt lång tid, vad sägs offentligt vill säga. Enligt ryckten skall det finnas drivor av dom i nått engelskt museums källare.

Är även jag intresserad av detta, då under egna forskningar även kommit fram till at en markant del av våra "religiösa" böcker grundar sig på dessa tavlor...

Skulle vara väldigt intressant att se vad själva grundplåten säger.

Sacharia Sitchin gjorde en del översätningar, men har en känsla att han inte riktigt fick till det rätt i alla lägen... Han blev lite insnöad på en slav-teori, vilket låter helt befängt och helt orealistisk.

Lite samma mentalitet pågår även i Ehypten, där många av texter och statyetter försvinner mer och mer från allmän vy, för att hamna i mörka källare.

Posted on: 2010/10/4 17:54

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
ja det har jag för mig med ... med att slavarna grävde efter guld till nibirus atmosfär i en gruvanläggning som kallades för E-DIN.

Men det är just dessa namn som tex E-DIN från ZS tolkningar och tal om Anunaki och namn som ANU från Terra Papers som får mig så intresserad till att jämföra dessa två olika berättelser om hur jorden och människorna kom att bli.

//rbe

Posted on: 2010/10/4 18:00

See User information
Jo, men slav-teorin är lite väl "out there"... För att inte tala om att göra en sak så mycket svårare än det måste...

Föreställ dig vara en hög-tech-ras och kommer sladdande ner på jorden...

Ställer du dig och då framställer en ras, som;

1. Behöver vänta i 9 månader på tillverkning,
2. Måste ha föda konstant,
3. Läras upp under en väldigt lång tid,
4. Behöver vila/sova/skita,
5. Blir oproduktbar för sjukdomar mm
6. Har potential för ett kritiskt tänkande,

Istället för robotar...
1. Kör en modell som har en powerpack som slår Energizer-bunny med hästlängder...
2. Prodiktionsband för snabb färdigställning
3. Sedan kan jobba dag o natt med
4. Planerade servicetillfällen...
5. programmering på en minut...

Jag menar... Hur trolig är slav-teorin om man ställer upp det såhär?

För att dra in lite konspirationsteorier, så kanske det var menat att bli så "fel", då sanningar inte skulle bli accepterade... och kanske rent av inte tillåtna... Så bättre med en lögn, än riskera en sanning skall komma ut.

ffs, dom lär ju ff ut Sigmund F's sex-tokteorier på läkarutbildningar...

Posted on: 2010/10/4 18:17

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Jo, visst.

Men idag har vi ju oxå slavar (alla som jobbar) rent teoretiskt skulle man kunna byta ut dom flesta mot maskiner här och nu med, men det händer inte, på grund av vissa anledningar kanske ;), men låt oss betänka att det kanske fanns anledningar för dom oxå.

Jag kan inte helt avfärda teorin baserat på din listning heller.

Kanske var gen-teknik deras pryl, och dom tyckte dom var ess på det, kanske var enklare för dom i realiteten.

Bara spekulerar...

Posted on: 2010/10/4 18:28

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper