vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
... harmoni och ilska
Maggik!

Jag har aldrig sagt att jag inte gillar dig... men att jag tycker du har ett märkligt provokativt sätt att ibland uttrycka dig på... speciellt via textade ord.

... förresten! Varför är det så viktigt för dig att försöka jaga folk på nätet i tid och otid! Jag trodde du hade mycket viktigare saker att göra när det gäller att förmedla och skaffa kunskap om den globala eliten.

Om någon dessutom skulle kallat dig för "psykiskt sjuk" är det väl inte så mycket att bry sig om egentligen? Det är ju bara textade ord! Och en balanserad själ som lever i harmoni med den kropp den för tillfället befinner sig i vet väl bäst själv hur den mår eller i vilket sinnestillstånd den befinner sig i... det skall väl fasen inte ett foruminlägg märkvärt kunna förändra!

M.a.o. inte så mycket att bry sig om tycker jag!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: ... harmoni och ilska

See User information
Jag håller med dig när det gäller detta, när jag började hänga här på vaken.se (vilket iofs inte var så länge sedan) var situationen lite lugnare. Men sedan dess tycker jag människor har börjat ryta till lite allt för ofta..

Detta tycker jag är väldigt synd, då det faktiskt är just _det_ som det är "meningen" att vi ska göra. Istället för att tillsammans diskutera på en lugn och sansad nivå, bråka över hårklyverier och olika informationskällor.

Jag minns inte vem som skrev det, men "fakta" är inte mer än information från en eller fler människor som samlats i text-/bildformat.. För många herrans år sedan var jorden platt, det var allmän kunskap och ett "fakta". Vi har kommit såpass långt att vi vet att det var en osanning, så låt oss nu snälla bara dela med oss av den information vi finner och inte någon utav oss anse att vi har mer "fakta" än någon annan.

Precis som i posten om 1984 och nyspråk, så är vi människor nu, mer än någonsin mena om att få vårat ord fram, istället för ett samlat ord.
Se till exempel internet som en källa till information och disinformation, vi kan alltså inte referera till något som "sant" bara för att vi har hittat det på en amerikansk hemsida, av amerikanska proffessorer angående ett amerikanskt ämne (jag valde amerika bara för att det är rätt vanligt med just sådana länkar.) Man får sålla och välja ut det man anser relevant och presentera det objektivt ur ett subjektivt läge, beroende på diskussionen.

Nåja, jag kanske låter lite upprepande och blabbig. Men jag tycker verkligen inte om att folk ska bråka här inne och just pajkastningen mellan Maggik, Jaxtone och eFeKTO tycker jag har gått lite väl långt. Försök bara att gå mindre till personangrepp, för det är lågt, så lågt.

Och
Quote:

Om någon dessutom skulle kallat dig för "psykiskt sjuk" är det väl inte så mycket att bry sig om egentligen? Det är ju bara textade ord! Och en balanserad själ som lever i harmoni med den kropp den för tillfället befinner sig i vet väl bäst själv hur den mår eller i vilket sinnestillstånd den befinner sig i... det skall väl fasen inte ett foruminlägg märkvärt kunna förändra!

Detta är så sant som det är sagt. Som jag nämnt förut, om ni (Maggik.. eFeKTO) ska vara kamrater i psykoaktiva substansernas värld, så ska ni veta att ödmjukheten kommer långt upp på listan av nödvändiga känslor. Lighten up or DON'T light up!

Ha en underbar dag och fortsätt slänga era underbara länkar på mig!

Posted on: 2006/6/27 16:11
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: ... harmoni och ilska
Mhm. Det är helt rätt. Jag vet att jag måste skärpa mig iaf. Jag "lackar ur" alldeles för lätt här på forumet. Bättre om vi går ihop än om vi delar oss. När ska vi ha nästa vaken träff? :)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper