vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Reptiler
Jag vill höra era åsikter och kunskaper om reptiler! Att reptiler existerar är jag högst övertygad om. Reptilernas existens är väldokumenterad. Jag tror knappast på saker som inte har en bevisbar och logisk grund.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Reptiler

See User information
Jag har tittat på en hel del fakta om detta från David Icke. Personligen så tror jag att vikten av att hålla rena blodbanor inom makteliten är uppenbar. Jag tror dock för tillfället inte att det är reptiler i vanlig mening utan snarare symbolisk eller metafysisk.

För övrigt så diskuterar jag inte detta ämne så mycket pga att jag inte tycker att det är nödvänding information, jag är inte övertygat och det är för stort steg att ta för en "normal" person att ta sig till detta resonemang.

Posted on: 2004/10/13 18:26
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Ja och nej, jag anser inte att man ska hoppa in på reptilämnet för en oinsatt, utan man bör nöja sig med "elitsnacket". Reptilämnet är en fördjupning.

See User information
Håller med om att reptilerna är något av en "överkurs", men eftersom du verkar vara insatt i ämnet så vore det kul om du hade lust att delge dina personliga tankar kring dem...

Posted on: 2004/12/29 23:58

Anonym
Beror på vad som ska diskuteras kring dem?

Anonym
Det jag undrar hur många av dessa shape shifters/reptiler finns i vårt land Sverige? Jag är väldigt intresserad att veta om det finns några. Jag vet att det finns ett fåtal.

See User information
Tänkte mest på att du i tråden om DaVinci-koden sa att du själv har mött en "shapeshiftande" reptil. För mig är reptilerna som sagt bara en teori bland många, och det krävs generellt rätt mycket information för att jag ska tro på något vad det än må vara. Därför är det alltid intressant att höra vad någon med mycket kunskap om ett ämne har att säga. Så berätta gärna om detta möte. Om du har lust d.v.s...

Posted on: 2004/12/30 0:10

See User information
Så dessa reptiler.. Det som Icke säger är ju att de ändrar form vid tex bloddoft mm. Då borde det hända relativt offta.

Sen så ska dom bo under marken i stora underjordiska städer. Det hela låter mycket spekulativt.

Vad finns det för bevis för detta, förutom alla historiska skrifter?

Sen blir även jag lite rädd att alla "normala" människor ska bli rädda och springa härifrån snabbare än kvikt när vi diskuterar det för mycket, men det får jag nog svälja,..

Posted on: 2004/12/30 0:14

Anonym
Jag kan tyvärr inte gå in på denna personliga erfarenhet så mycket mer, beroende på respekt för denna varelse och för min egna säkerhet.

Jag kan bara berätta att mitt möte med denna reptilmänniska var långt innan ens David Icke nämnde ordet reptil i sina böcker. Att Icke sedan tar upp ämnet bevisade bara mer att fenomenet är högst verkligt.

En astrofysiker sa att vi kan inte se 99.5% av allt som existerar, så med 0.5% som vi uppfattar med våra sinnen, undrar jag hur många kan avgöra att saker som vi inte upplever inte finns?

Anonym
micro - vi kanske kan göra denna tråd mer privat, eller endast för medlemmar? just för att skydda förlust av medlemmar/besökare?

See User information
Förstår att du inte kan gå in på det i detalj. Jag tvekar inte på det du säger, jag är tvärtom mycket intresserad av reptilfenomenet, var det ett bra tag innan jag först hörde talas om den gode Icke. Sen, precis som micro skrev någonstans, så är jag inte säker på var/när dessa varelser kommer från eller på vilket sätt de existerar. Vad tror/vet du om deras ursprung (om du känner att du kan dela med dig av den infon)?

Men jag är som sagt inte övertygad än... Återkom gärna någon gång om du känner dig manad, min nyfikenhet är kittlad!

Och jag håller verkligen med dig om att människors vilja att inte tro på något bara för att de inte ser det med egna ögon är beklämmande.

Posted on: 2004/12/30 0:25

Anonym
De existerar på en annan frekvensnivå. Jag har dock fortfarande inte själv greppat detta helt hundra. Men låt oss säga så här. Människan du ser framför dig, har ett människoutseende i denna frekvensnivå som vi kan se. Detta är bara ett hologram, ett alias. I själva verket så har de en reptilkropp som inte är synlig, som tillhör en annan frekvensnivå.

Vi märker ju hur rapporter om skiftande människor hela tiden strömmar in. Mer och mer. Detta har säkerligen att göra med att vi börjar gå in i den lägre fjärde dimensionen, där reptilerna är synliga och verkar ifrån. Många börjar alltså se denna dimension.

Ursprung är svårt att fastställa. Men de flesta är från ett helt annat solsystem. Många tror också att de kommer från den tioende planeten i vårt system, Nibiru (som nu vetenskapen tror sig ha funnit).

Anonym

See User information
Intressant... Det är väl ungefär vad jag har förstått också, det här med frekvenserna.

Oerhört intressant hur konspirationsteoretikernas och alternativforskarnas snack om frekvenser i alla möjliga sammanhang nu börjar bekräftas av den vedertagna vetenskapen i och med strängteorin. Men det är en helt annan diskussion...

Posted on: 2004/12/30 0:36

Anonym
Det är mycket intressant. Orsaken till att jag intresserar mig för reptilerna är att jag vill komma åt kärnan till Illuminati.

Alla de konspirationsvetare som inte tror på reptilerna, måste svara på min fråga: Hur kan en så omfattande världskonspiration ha funnits så oerhört länge och aldrig avslöjats om det vore vanliga människor bakom den?

Jag har personligen svårt att tro att det finns människor på denna jord som vill ha en ny världsordning. Hela Illuminatis symbolism och agenda är omänsklig. Om det vore vanliga människor bakom agendan, borde ju någon inom Illuminati ha avslöjat fakta kring konspirationen.

See User information
Jo nog är illuminaternas agenda omänsklig i allra högsta grad. Jag är som sagt inte övertygad åt något håll om deras ursprung och motiv, men jag lutar absolut åt att det är krafter och varelser som knappast kan betraktas som mänskliga inblandade.

Jag tror dock att vilka som än står bakom det hela, reptiler eller ej, inte skulle klara av det utan de tusentals människor som medvetet eller omedvetet jobbar för NWO genom politik eller storfinanser.

Posted on: 2004/12/30 1:02

Anonym
Re: Reptiler/frågor
ang:reptiller

jag har några frågor om repsen... när repsen dör, dör dom då som reptiller eller som människor om dom dör som reps var är alla skeletten...

hur omvandlar dom sig?

vad finns det egentligen för bevis för detta?

förutom gamla skrifeter och ett par "seriösa vittnen"

jag tycker reps teorin är befäng & löjlig

nu skriver jag inte detta inlägg som en kränkning utan som en fråga till er som tror på reps

See User information
På P1 så körs för närvarande en serie om konspirationsteorier.

Sofia Åkerberg får där beräta om de 4 största konspirationsteorierna i historion. Hon är professor i historia och spenderade de första 2 programmen med att klanka ned på David Icke och förklarar att konspirationsteorier är resultatet av ett psykologiskt tillstång av vanmakt då man måste hitta på ett sätt att förklara det man inte förstår. Mycket snarlikt de sätt som hon anser religionerna har uppstått.

Du kan snabbt läsa hennes syn på värkligheten i en artikel i Folkvett. http://www.physto.se/~vetfolk/Folkvett/index.html

Här återpostar jag ett svar som jag fått av henne när jag mailade och frågade varför hon inte trodde att konspirationsteorierna kan vara sanna.

;------------------

Hej Mikael,

det är helt rätt att det naturligtvis finns konspirationer som verkligen existerar. Som forskare försöker jag emellertid att förhålla mig objektiv -- det är inte mitt mål som historiker att bestämma om exempelvis David Icke har rätt eller inte. Jag anser det alltså inte särskilt intressant att diskutera huruvida specifika konspirationer verkligen funnits eller inte. Detta är dessutom ett sidospår för mig och ingenting som jag har möjlighet att ägna särskilt mycket tid åt. Du skall dock ha tack för visat intresse.

Mvh
//Sofia Åkerberg

;--------------------

Så hon är inte intreserad om David Icke har rätt eller fel, men utgår från att han har fel. Och det låter inte mycket objektivt enligt mig. Hon är historiker inte intreserad av hur historian har varit? Men hon har inga problem att diskutera psykologi?!

Hela radioprogrammet luktar död hund. Dom ser konspirationstori som ett psykologiskt fenomen utan att ta upp möjligheten till värklighetsförankrig. De kopplar dessutom ihopp ämnet med UFO historia och utomjordingar i första hand och tittar inte på något som talar för att någon konspiration har funnits i något sammanhang, politiskt eller ekonomiskt.

Att diskutera konspirationsteorier och ta med en en kritiker som får kasta dynga på andra och småskratta samtidigt är inte av något värde. Tråkigt att få behöva lyssna på sådant.

Posted on: 2005/2/7 10:35

Anonym
Lustigt. Hon är historiker. Noll insatt på konspirationsämnet och ska döma det andra konspirationshistoriker säger utifrån ett psykologiskt perspektiv?

Hon kanske ska studera ämnet som många andra än att döma ut det hon inte vet ett dyft om.

Snarare hon är ett exempel på att hon befinner sig i ett psykologiskt tillstånd av vanmakt då hon inte vill förstå vad konspirationsvetarna säger.

Anonym
För de som känner till, så ju hela engelska kungahuset reptiler. De har en stor maktfaktor och tillhör toppen av Illuminaterna.

Vill bara också berätta innebörden av drottningen Elizabeths namn. Den har en reptilisk betydelse som få känner till.

Elizabeth betyder "A Lizard Is Born". Se till namnet hur ordföljden är lik. Givetvis betyder det inte att alla som heter Elizabeth är reptiler.

Anonym
intressant men långsökt

Anonym

Anonym
föresten vad är din källa till namnet elisabeth

See User information
Några andra betydelser.

Gud är fullkomlig
Hängivenhet till gud.

Jag hittar inte någon koppling till reptiler när jag sökte.

Posted on: 2005/2/9 12:16

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper