vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Bekämpa islam innan vi blir straffade av Allahs undersåtar!
Jag har läst en del i koranen nu och andra islamska texter och jag tänkte nu göra ett varningens tecken åt denna religon som breder ut sig.

Jag läser i min koran att "Dem som förneka guds tecken,väntar förvioso ett ett svårt straff ja gud är VÄLDIGT redo för hämnd"

Sura 3:3-13
Längre fram kan man läsa ordagrant vad det är för straff som väntar oss

”Deras lön, som bekämpa Gud och hans apostel och anstifta ofärd på jorden, varder blott, att de dödas eller korsfästas, eller att deras händer och fötter avhuggas korsvis, eller att de ska förvisas ur landet. Detta varder deras skam i detta livet, och i det tillkommande väntar dem ett förskräckligt straff.”
Sura: 5:37

Men ni som är kvinnor har det väre

"3. Männens rättigheter är större än kvinnornas i enlighet med sura 2:228. Sura 4:34 ger även mannen tillstånd att slå sin fru.
Upplever ni uppror från kvinnornas sida, skall ni först tala till dem, sedan överge dem i sängen, sedan får ni slå dem"

Men enligt muslimer är detta inget att bry sig om för shaialagar är guds vilja och det är rätt oavsett om det är förståligt eller oförståligt jag citerar återigen ur min svensköversatta koran från 1996

3:14-24
"Denna rätta religonen inför gud är förviso islam,de som fått skriften,tvistade av förehåvelse inbördes först sedan kunskapen kommit" Och senare i samma kapitel
"Gud är förviso snabb med att rannsaka"

Muslimer i sverige och på vaken våga granska religonen ni blivit uppväxta eller konventerat till!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Bekämpa islam innan vi blir straffade av Allahs undersåtar!

See User information
Enligt den av AL-AZHAR AL-SHARIF ISLAMIC RESEARCH ACADEMY godkännda svenska översättningen lyder sura 4:34:

"Männen skall ha ansvar för och omsorg om kvinnorna med den styrka och de andra företräden som gud har gett dom, och i egenskap av kvinnornas försörjare. Rättfärdiga kvinnor förrättar ödmjukt sin andakt inför gud och döljer för andra det som gud har dolt. Om ni ser illvilja hos dem, förmana dem då och om det inte hjälper håll er borta från deras nattläger och som sista utväg tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem. Gud är upphöjd, stor i försvaret av de svagare."

Vilken koran är det du citerar ur maggot?

Posted on: 2007/7/5 18:31
Att se är inte att förstå
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Denna http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9146203222
Samt en som nyare översättning som ligger ute här

http://www.islamicproductions.com/Swedish.html

Här kan du läsa om mohamed som pedofil
http://www.answering-islam.org/Silas/childbrides.htm

Jag läste dit citat och fortsätter där lite längre fram
3:38 suran kvinnorna
Männen vara kvinnorsas föreståndera på grund av det företrede gud givit somliga framför andra och de utgifter och ägodelar som de hava.

Männens rättigheter är större än kvinnornas i enlighet med sura

Upplever ni uppror från kvinnornas sida, skall ni först tala till dem, sedan överge dem i sängen, sedan får ni slå dem.
Tittar man på haditherna så blir det ännu värre. Hadith 7,62.77

”What rights does the women have with the man?” He replied, ”He should feed her if he eat clothe her when he dresses, Avoid disfiguring her or beating her excessively or abandoning her execept at home.”

See User information
Resized Image

Resized Image

Dear Fellow Conservative:

As American and European leaders continue to assure us that Islam is peaceful -- and to formulate policy on that basis -- it is more important than ever to know exactly what Islam's founder, Muhammad, actually did and taught.

Now, in The Truth About Muhammad, bestselling author and Islam expert Robert Spencer provides a frank and accurate picture of the Muhammad that Muslims around the world revere -- a warlord who preached violence, ordered the assassinations of his enemies, and used his "divine revelations" to satisfy his lusts for wealth, power and women.

The Truth About Muhammad has been completely ignored by the mainstream media -- who are so afraid of offending Muslims that they won't report the truth about the deadliest enemy our civilization has ever faced.

But now, for a limited time, Human Events is making The Truth about Muhammad available to you ABSOLUTELY FREE.

It's all here: Muhammad's multiple marriages (including one to a nine-year-old) ... his convenient "revelations" justifying his own licentiousness ... his joy in the brutal murders of his enemies ... and above all, his clear marching orders to his followers to convert non-Muslims to Islam or force them to live as inferiors under Islamic rule.

Discover the truth about Islam's founder that the liberal media don't want you to know. CLICK HERE to get your FREE copy of The Truth about Muhammad today.

http://paracom.paramountcommunication ... 66510589565220292506B6D22

Posted on: 2007/7/5 18:58
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Hmm skumt.
Enligt min koran av K.V Zettersteen från W.&W. utg. 03 lyder sura 4:34:
"Men den, som så gör i överträdelse och orättfärdighet, skola vi steka i eld, ty detta är lätt för gud."

Posted on: 2007/7/5 19:08

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Hmm skumt.
Enligt min koran av K.V Zettersteen från W.&W. utg. 03 lyder sura 4:34:
"Men den, som så gör i överträdelse och orättfärdighet, skola vi steka i eld, ty detta är lätt för gud."

Jo det du skrev innan passar inte alls in i min översättning heller min är köpt på adlibris

See User information
Om du vill förstå koranen så rekommenderar jag denna:
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9171188878
Men om du är ute efter att bekämpa islam så funkar den du har bra.
Akta dig för elden bara

Posted on: 2007/7/5 19:18

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Om du vill förstå koranen så rekommenderar jag denna:
http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9171188878
Men om du är ute efter att bekämpa islam så funkar den du har bra.
Akta dig för elden bara

Är du muslim ?

Jag vill bekämpa såväl islam alla andra falska religioner
varför ska jag läsa en bok som tolkar koranen åt mig?
jag kan tolka den själv sedan kan man sätta koranen mot hadith
Där man kan jämföra om hur mohamed själv förhållde sig till koranens ”restriktiva” max fyra fruar per man?
Och hur var det med att gifta sig med en sexåring och ”fullborda äktenskapet tre år senare”?

Anonym
Sedan för att vara lite politisk korrekt tror jag ju knappast de flesta muslimer praktiserar detta

See User information
Nej jag är hanif så som föreskrivet i bibeln och koranen.
Jag läser inte heller tolkningen men det är en bra översättning.

Posted on: 2007/7/5 19:29

Anonym
När alla neo-con assholes pratar om "islamo-fascism" så säger de en halv sanning. Vad de inte nämner är att de är alla AL-CIAda.

Anonym
Quote:

HWO wrote:
Nej jag är hanif så som föreskrivet i bibeln och koranen.
Jag läser inte heller tolkningen men det är en bra översättning.

Är du hanif ?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper