Vakencorner
|
Anonym
|
Re: En diskussion som gick fel
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bra sagt... Det känns som att det är för mycket fokus på sitt ego när det gäller att hantera kritik framförallt. Egot tar ofta över när en del blir upprörda av andras inlägg, även fast de inte har blivit kritiserade själva.. En röd tråd som går igenom forumet är att man börjar kalla budbäraren för:
programmerad feg indoktrinerad kommunist marxist nationalist Nazze naiv vakna fårskock ... I mina ögon så är vi alla programerade i denna sörja av pervo samhäll på ett eller annat sätt, det handlar kanske om att erkänna det för sig själv samtidigt som man ser det hos andra... Tror någon att motparten blir avprogrammerad eller på något sätt klokare av personangrepp före samarbete? Programmering? Pengar! Någon tänkte långt till baka i tiden: En egoist klarar sig inte utan styrmedel, därför ska vi programera alla till egoister med styrmedel (pengar)... Helt korkat egentligen vad människan är beredd att göra för papper... Vi är till och med så progremmerade att vi verkligen tror att det finns ett värde i papper... De flesta vet här att pengar är världshistoriens största bluff, men vi är alla programerade att inte hoppa av det tåget... Olika åsikter och politiska partier: Vi har blivit programmerade att ha skilda åsikter och tankar för att vi ska motarbeta varandra. Programmeraren trivs allra bäst när vi attackerar varandra med meningslösa åsikter om det sammhälle som programmeraren har skapat! Då funkar det riktigt bra för dem... Några evil doers kom för länge länge sedan och tog över marken som folket nyttjade, och tvingade dem att betala för att få bo kvar där. Men först ska det jobba åt dem som tog över!. Samma system som banke har, man jobbar åt dem, och betalar dem för att få jobba åt dem... Programering... Vad skulle hända om fri energi blev verklighet? Vad skulle hända med demokratin, monarkin och det öppna samhället om staten inte fick någon inkomst från energi längre? Frågar någon mig så skulle den rasa fullständigt... Papper är inte det som skapar själva energin men programmeringen säger oss att det är det ända sättet att få energi! Detta är i mina ögon en programmering rakt av... Det stösta tecknet på programmering är: När man börjar diskuterar dessa ämnen, tankar och åsikter så är det människor som blir upprörda och vänder sin egna tillvaro upp och ner genom att attackera den fritt tänkade individen...! Det är alldeles uppenbart för mig att fri energi inte ska finnas i ett programmerat samhälle när vi har blivit programmerade att se ner på FRIA TANKAR... Detta borde vi genomskåda... Kom igen nu gott folk... Varför har inte exempelvis solfångare krympt från 2x2 meter till 10x10 cm med samma absorberingsförmåga? All annan teknik har ju krympt? Vi lever ju i en era där vi har Nanoteknik för guds skull! Hel planeten är en levande organism som är i ständig rörelse = Energi... Solen är en enorm energikälla... Svaret är för mig ganska enkelt. Fri energi skulle rasera hela det samhälle som vi känner till det, allt skulle ställas på sin spets. Konsumtion, handel, kulturen, politik och mycket mer... Jag skulle iaf sluta att bli beroende av omvärlden och att tjäna papper om jag inte behövde det, jag skulle prioritera min omgivning lokalt och främja friheten att göra vad man vill där man bestämmer rätt och fel i den lokala miljön... Med andra ord så kanske vi skulle behandla fri energi som ett hot mot mänskligheten, kulturen, demokratin, politiken, styret... Helt plötsligt blir andra hot små baggateller för samhället om man jämför det med fri energi... Jag vill ha den fri... Jag vill även ha fritt tänkande och fri rörlighet och fria åsikter... Det är något den nuvarande systemet aldrig kan erbjuda mig... Vad jag egentligen ville säga var att vi borde sammarbeta i stället för att separera och låta alla ha fria tankar och reflektioner på vad det än kan handla om. istället för att gå till attack och idiotförklaring mot den som önskar reflektera och få utlopp för sina tankar och åsikter... Vuxna människor borde med lätthet hantera detta... Så varför övht anklaga någon för att vara programmerad genom personliga påhopp när man själv sitter i smeten? Samarbete tror jag är ett mycket starkare vapen... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Uppskattar ditt svar här jumalauta, bra synpunkt.
Tror inte jag har något mer att tillägga, hade hoppats på fler svar. För mig är det här ett stort problem och man borde fundera på vad det är man diskuterar egentligen, i vissa fall går man ju bakåt om man håller på som man gör. I liknelse så är det en slags hjärntvätt, sanningen är svårnådd. Jag kommer nog gå tillbaks till bakgrunden i forumet, känns som det är viktigare att forska på egen hand. Rub |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
det enda man måste ha gemensamt är att att alla har fri vilja att tycka vad de vill, och inte måste ha rätt "åsikt" vilket man måste ha om alla, skall "samarbeta", skall det vara samarbete, måste ochså alla asom inte gör som man säger kastas ut. då blir det fem stycken kvar här.
Jag skulle lämna in direkt, och avvika. Min personliga attityd till detta är att man lär sig att kritisera och skaffa bevis och ionformation om det man behöver veta själv, man litar inte på någon. Aldrig. Eftersom det är den typen av sammanslutningar man har blivit lurad av hela sitt liv. Toppstyrda organisationer har sitt ursprung i den kultur som ligger bakom konspirationen, detta eftersom de är få, och måpste kontrollera i toppen, för att kunna behålla makten. Detta gäller ochså för hemlig information, den måste hållas bland få, för att inte läcka ut. Med lösningen på problemet är det tvärt om. alla inser att det vet vad de behöver för att tänka själv. Man identifierar sig själv, och indentifierar sin egen högst speciella förmåga. Man tar sedan aktion på egen nivå, utan handledning eller diskussion, om vad man har gjort eller tänker göra. Man blir en 1 mans frihetsarme. Om alla inser att ensamm är stark nog, kan dom aldrig vinna, för man kommer splittra alla ner till att vara ensamma för att kväsa människan. Om inte det räcker, har de förlorat. Organisationer infiltreras alltid. 1 person kan aldrig infiltreras, han vet vilken han respekterar, och vem han tar råd av. Vi har ingenting att dölja, allt man vet kan man avslöja till andra, via nätet, eller bara till en kompi, eller en främling. En frihetsrörelse blir aldrig starkare än vad dess individer är. desto starkare man är ensam, desto starkare kan man vara tilsammans, det kommer nog tillfällen när det kan vara viktigt med samarbete ochså, men de flesta av de tillfällen kommer vara kontrollerade av konspirationen för att "röka ut" sina motståndare och kriminalisera dem. Man bör därför vara på sin vakt, och veta vad man gör, att ha huvet på skaft, kommer rädda denna sak, eftersom vi kan uppgradera vår personliga strategi, i förhållande till konspirationens 1 gång i timmen om vi så vill. Detta kan inte konspirationen göra, som följer långsiktiga planer, och inte kan ändras hur som helst, detta är en av orsakerna till att de kommer misslyckas, eftersom vid vissa av de vägskäl, som kommer passeras, kommer de förlora kritisk tid, och momentet kommer i otakt, och producerar mer problem än lösning på problem för "deras " sak.
Posted on: 2007/11/10 19:03
|
|||
|
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login