vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Det är kört för makteliten?

See User information
Vilka är makteliten och varför är det kört för dem?

Konspirationer är av intressant natur, men de flesta kan man ta med en nypa salt om man besitter en normal IQ nivå.

Vilken makt syftar detta på? Det finns ju olika sorters makt. Kunskap är makt, position eller befattning är makt, tillit och förpliktelse är makt. Man har även makt över sig själv och sina val i livet (kan dock komma med konsekvenser).
Elit kommer också i olika förpackningar. Demokratiska (vald av folket), meritokratiska (prestationer, intelligens, bildning), plutokratiska (pengar, egendom) och aristokratiska (börd, etnicitet, kast etc.)

Pol Pot och Röda khmererna tyckte också att det var kört för makteliten. Man stängde skolor och sjukhus. Man avrättade alla bildade människor såsom läkare, lärare även alla människor med glasögon, då detta ansågs vara en makt och elitfaktor.

Hitler hade sin lösning, med den judiska makteliten på 30-talet. Är det sådana som vrider på gas duscharna som efterlyses? Det kan vara en konspiration i sig själv!

Anser vi att de folkvalda politikerna är makteliten? I min mening så har de makten, men var är eliten? Det finns ingen i nuvarande riksdag som jag skulle kalla elit. Finns det någon politiker som skulle driva en korvkiosk eller pizzeria, tror inte det!

/ Ebrahimsa

Posted on: 2007/11/30 9:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Det är kört för makteliten?
Du kanske inte studerat utan för ramarna som skolan, massmedia och den sociala indoktrineringen gett dig?

Isåfall ber jag dig börja läsa elitens egna böcker.

Vi har samlat en bra bunt av dem:
http://vaken.se/modules/wiwimod/index.php?page=BooksMore

Carroll Quigley, Tragedy and Hope kan du ju börja med. Han var officiell historiker åt CFR tex. En av de stora grabbarnas klubb. Finns massor med erkännanden i den. Ha det bra och kör inte för hårt bara. Det är mycket att lära sig / lära om sig. PS allt med Zbigniew Brzezinski är viktigt också. Flera saker från honom utöver den titeln som finns här nedan. Good in your research.

Alvin Toffler - Future shock 1970
Boken Future Shock som beskriver stabilitetens död och hur världen är på väg att förändras mot mer heterogenitet. Tofflers kortaste definition av "future shock" är en personlig observation, "för mycket förändring under en kort tidsperiod"[pdf]

Carroll Quigley, Tragedy and Hope: A History of the World in our Time, Macmillan New York 1966.
C.Quigley var professor vid Harvard, Georgetown university, mentor åt Bill Clinton och medlem av CFR. Tragedy and Hope är en bok om 1900-talets historia. CFR är den amerikanska delen av en organisation som ursprungligen kommer från England vilka tror att nationella gränser ska upplösas och "en värld" instiftas.
Spara boken [pdf]

Zbigniew Brzezinski - The Grand Chessboard: American Primacy and Its Geostrategic Imperatives.
Z.Brzezinski var säkerhetsrådgivare åt J.Carter från 77-81, professor i American foreign policy. Han är även en av grundarna till Trilateral Kommissionen. Boken är en geostrategisk vision och detaljplan för herravälde över jordens tillgångar med Pentagon och den amerikanska krigsmakten som verktyg för sin maktutbredning under det kommande århundradet. [pdf]

Charles Galton Darwin - The Next Million Years. 1953
Boken är en social studie av populationsexplosionen i framtiden från en ståndpunkten av en Rashygienist eller sk "eugenik". Charles Galton Darwin är sonson till den berömde evolutionsteoretikern och skrev i boken att, "vi skapar en mer sofistikerad form av slaveri." [pdf]

Edward Bernays - Propaganda 1928
Bernays brukar kallas den moderna propagandans fader och pionjär i den vetenskapliga tekniken att kontrollera och skapa opinion. Psykologiska tekniker har använts för att skapa människor till ideala komsumenter. Freuds teorier används av företag som skapat en värld där vi tvingats uttrycka våra känslor och identiteter genom massproducerade objekt. Bernays var brorson till S.Freud och fick grunden till sitt material därifrån. J.Goebbles använde sig även av Bernays böcker när den nazistiska propagandamaskinen byggdes upp. [pdf]

Carroll Quigley - The Evolution of Civilizations - An Introduction to Historical Analysis 1979
Caroll Quigley beskriver faktorerna som ligger bakom civilisationers uppgång och fall. Boken utkom första gången 1961. Enligt Quigley går en civilization genom 7 förutsägbara stadier. Det 7:e stadiet som är det sista är även det första i nästkommande civilizaton. [pdf]

H.G Wells - The Shape of Things to Come 1933
H.G Wells sciencefictionbok som spekulerar om framtiden tills 2106. Det är inte en roman utan snarare en fiktiv historiebok. Boken domineras av Wells bild att "en världsstat" behövs för att lösa mänsklighetens problem. Denna diktatioriska värld som Wells förutspår ska huvudsakligen styras genom teknik och engelska som världsspårk. Alan Watt skriver: H.G. Wells worked for the British government. He was a PR man for the British government for the secret service propagandist. He coined the term “the war to end all wars. [pdf]

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
en annan bok, som är väldigt nyttig, är children of the matrix av david icke.

eller varför inte cosmic trigger av robert anton wilson.

Men till din fråga, om makteliten, så är det ju inte så att makeliten är en konspiration, alla kan nog vara överens om att dom finns. :P

Men, det som "vi" syftar på, är ju att makteliten är riktigt fula fiskar, som mördar, lurar, rånar osv miliontals människor med sina "krig" osv.

Att det skulle vara kört för dom är väll som en liten kamp sång, eller en slogan, detta forumet handlar ju till stor del om att vi avslöjar dom. osv.

Posted on: 2007/11/30 10:13
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Men va fan emil... sabba inte det fina upplägget jag gjort här.
Fint och snyggt med elitens egna böcker och egna erkännanden, där dom säger massor av sina ambitioner och vad dom kommer göra.

Så kommer DU med David Icke och "reptilerar" hela mitt arbete i denna tråd. Give me a break för fan...

(nämnas bör att jag dissar david icke i längden (dvs 10% medveten disinfo), utan att ha läst hans böcker, så jag kanske bör hålla lite tyst, men men...)

See User information
åhnä, void gillar inte en bok, då måste den ju genast förbjudas!

Posted on: 2007/11/30 10:31

Anonym
Jo, läs hans böcker (David Icke) Gäller dig också, Void.
Och tro inte allt du läser. Tro heller inte på vad som finns i den vanliga samhällspropagandan. Titta på vår förvirrade värld och studera bevisen i jämförelse med detta material som tillhandahålls dig.

Jüri Lina, "Under Skorpionens Tecken" samt "Världsbyggarnas Bedrägeri" är också mycket läsvärda.

See User information
Tack för snabba svar och mycket information!

/Ebrahimsa

Posted on: 2007/11/30 10:36

Anonym
Ja ja ja... Jag ska skaffa mig en icke-bok såklart. Vilken ska jag välja att börja med? wikhall/emil?

Jag menar bara man kan ju hoppa över både watt, icke, lina osv om man läser elitens egna källor. Fast då måste man väl ha ganska skarp analysförmåga för att kunna förstå dem / hämta ut informationen, hmm. De har ju en förmåga att skriva väääldigt långt, men samtigt proppfullt med sina planer.

See User information
orkar du inte läsa kan du ju alltid gå in på google video o kolla på lite Alex jones filmer eller så.

http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=0
http://video.google.com/videoplay?doc ... o=0&type=search&plindex=2

Posted on: 2007/11/30 10:38

Anonym
Ebrahimsa orkar läsa. Jag har ju PDF:erna till böckerna här på vaken. Det är ju bara ett klick med musen. Orkar man inte läs pärm till pärm så är det ändå lärorikt att bläddra igenom Quigleys bok tex. Det brukar jag göra då och då iaf, för jag är kass på att läsa pärm till pärm.

Allt som behövs för grundforskning finns på vaken.se
"TITTA" "LYSSNA" "LÄS", sen är det bara att dyka djupare.

DET SISTA MAN BÖR GÖRA ÄR ATT GÅ TILL DET HÄR FORUMET om man behöver svar. För forum är bara en massa jävla "tjatter". Vill man forska så håller man sig borta från forumet. Själv är jag missbrukare av "senaste inlägg" så jag kan inte göra något åt mitt beteende för än jag tänder av från det.

See User information
Man kanske är dyslektiskt.
Jag personligen pallar aldrig läsa mer än några sidor på skärmen. Men jag är en manisk sammlare av böcker..

Posted on: 2007/11/30 12:26

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper