vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Och du tror du är "vaken"?

See User information
Hur är man om man är vaken?
Vad innebär det?
Jag vet att många här inne kallar sig "vaken" men vad menas med det?
Och kan en person som kallar sig vaken påstå att någon annan inte är det?

Posted on: 2008/7/14 16:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Och du tror du är "vaken"?

See User information
Jag tror att man kan säga att en person som har genomskådat illusionen vi alla lever i och börjar att knyta ihop sammanhangen till en helhetsbild kan kalla sej vaken.Tyvärr är alldeles för många djupt sovande fortfarande!

Posted on: 2008/7/14 16:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Att vara vaken för mig innebär att jag klippt av trådarna och inte längre är en marionettdocka.
Att verka för en värld där man kan leva i samförstånd med varandra. En öppen värld utan begränsningar. Att förstå orsak och verkan. Att se det goda, men att också kunna se det onda. Att förstå balans.

Även onda personer kan dock vara vakna. Dessa verkar för att söndra och förstöra. Att försöka härska över andra.

Anonym

See User information
Quote: Allt är relativt kära fijimori

Posted on: 2008/7/14 17:11

See User information
Greena skrev:
Hur är man om man är vaken?

Vaken är man när man är medveten om "konspirationen"

Vad innebär det?

att man är medveten om konspirationen

Jag vet att många här inne kallar sig "vaken" men vad menas med det?

att man är medveten om konspirationen

En person som kallar sig vaken kan väll kalla en person icke vaken, på samma sätt som en som icke är vaken kan kalla en vaken person icke vaken osv..

Det är bara ett ord, inget att haka upp sig på.
Dessutom fullt vaken kan ingen vara. Men man kan jobba på att upplysa sig själv och andra.

Posted on: 2008/7/14 17:25
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:
Att vara vaken för mig innebär att jag klippt av trådarna och inte längre är en marionettdocka.
Att verka för en värld där man kan leva i samförstånd med varandra. En öppen värld utan begränsningar. Att förstå orsak och verkan. Att se det goda, men att också kunna se det onda. Att förstå balans.

Ok, samtidigt så vet man inte vad man ser... du vet att det är en snabbt ändrad/förskjuten måttstock för vad som är gott respektive ont.

Tex straffade vi tidigare pervo, vi visste att det var av ondo och fel - idag har de tagit befälet.

Man kan t.o.m. se evil text i footers hos vakenmedlemmar (In-blood...) - så "människor" vet inte idag längre basic things, förstår inte, för de har följt med den accelerande rutschbanan utför, blivit sådana själva, men kan ändå tro sig vara vakna, hehe... jag har undrat när han ska bannas - men det är jag Novax som är bannad - det visar kanske vad vaken är...

Posted on: 2008/7/14 17:32

Edited by ingefar on 2008/7/14 17:53:34

Anonym
Att vara "vaken" är att inse att man "vet" typ 1% om NWO.

See User information
Quote:

Al-CIAda skrev:
Du,jag har insett att det är riktigt jävla slug samling skithögar dessa NWO.Ibland funderar jag på om det överhuvudtaget går att göra något?Men sen blir jag så jävla förbannad att jag jag inser att det ända rätta är att sätta sej på tvären så mycket som möjligt.FUCK NWO!!!!!!!

Posted on: 2008/7/14 20:57

See User information
Quote:

shilton skrev:
Quote:

Al-CIAda skrev:
Du,jag har insett att det är riktigt jävla slug samling skithögar dessa NWO.Ibland funderar jag på om det överhuvudtaget går att göra något?Men sen blir jag så jävla förbannad att jag jag inser att det ända rätta är att sätta sej på tvären så mycket som möjligt.FUCK NWO!!!!!!!

Vaken är man då man kan hjälpa någon upp ur det djupa svarta hålet, så att han kan sätta sig på tvären också....

Posted on: 2008/7/14 21:05
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
Quote:

Paradoxer skrev:

Även onda personer kan dock vara vakna. Dessa verkar för att söndra och förstöra. Att försöka härska över andra.

Word på paradoxer.

Tyvär missbrukar folk ordet vaken o använder ordet för att bevisa sin överlägsenhet.
Och kallar andra mindre vakna bara för att man inte tror på reptiler, satan eller bara för att man inte är emot invandrare.

Att tro man själv är vaken och sedan förlöjliga icke vakna skapar en till mottsättning.

Nu menar jag inte att alla "vakna" är sånna men många.

Posted on: 2008/7/14 21:31

Edited by Zack on 2008/7/14 21:48:51
El pueblo armado jamás será aplastado!!

See User information
Quote:

ingefar skrev:

Ok, samtidigt så vet man inte vad man ser... du vet att det är en snabbt ändrad/förskjuten måttstock för vad som är gott respektive ont.

Tex straffade vi tidigare pervo, vi visste att det var av ondo och fel - idag har de tagit befälet.

Man kan t.o.m. se evil text i footers hos vakenmedlemmar (In-blood...) - så "människor" vet inte idag längre basic things, förstår inte, för de har följt med den accelerande rutschbanan utför, blivit sådana själva, men kan ändå tro sig vara vakna, hehe... jag har undrat när han ska bannas - men det är jag Novax som är bannad - det visar kanske vad vaken är...

Att vara vaken är att inte gå på elitens "divide and conquer"-taktik, som väldigt många på vaken tyvärr har gjort.

Tror att man aldrig kan bli helt vaken, men man måste sträva efter det.

edit: btw novax, hur många konton har du egentligen?

Posted on: 2008/7/14 23:20
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Några rader om uppvaknande från min vän "Panman"

I first came to myspace in June of '06 looking to hook up with babes, watch free videos and listen to free music. On Sept 12, 2006 I was aimlessly browsing for a movie or video to watch when I stumbled across Loose Change. I had no clue what it was about but the opening shot and music grabbed me and after about 54 minutes of having my eyes yanked open by Dylan Avery, et al, I was AWAKE. One hour before I awakened, I was totally a sheep...completely comatose and useless as an American citizen. Over the next 20 months I learned more from my myspace friends and theirs about the reality of the world than I had in my previous 58 years, which included 2 professional careers and 26 years of formal "education"( indoctrination).

I was literally "born again" when I was so rudely (but thankfully) awakened almost 2 years ago and I will spend the rest of my life trying to pay back and forward all the people who helped me morph from a sleepy sheep to a freedom fighting, truth seeking peace warrior. You may have exactly the same effect on the next sheeple you meet.

Never assume anyone is too ignorant, complacent or apathetic to reach with the Truth! Your next conversion may turn out to be that proverbial 100th monkey who will save the world by arousing the collective consciousness of the zeitgeist!

Posted on: 2008/7/15 8:55
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..

See User information
För mig är vaken att

Inte längre tro sig veta sanningen, först inte tro på konsensuspsykosen, sen inte tro att man vet hur konspirationen fungerar.

Att vara öppen och anpassningsbar till nya situationer och hot.

Att söka efter befrielsen från lidande hos sig själv och alla andra varelser.

Posted on: 2008/7/15 19:31
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Trevligt inlägg micro, frågan är också väldigt relevant, tackar för tråden.

I min värld kan man vara konspirationsmedveten, men ändå sovande. Att tro att man vet mycket är heller inte så vaket, hand i hand med vad du skriver micro. Jag gillar också citatet, så fort man kommer på hur lite man vet, endast då finns risken att man kan bli lite intelligent.

Jag trodde en gång att jag var vaken, men sen förstod jag hur mycket jag sov, och ännu känner jag att ögonlocken hänger lite, men de e smällar man får ta efter en tusenårig sömn.

frid så länge

Anonym
Skulle Micro kunna beskriva "lidandet" och dess orsak där står Buddismen eller så faller den. Det kan faktiskt vara propaganda det också.

See User information
ju mer jag "vaknar" desto mer inser jag att jag sover!!!!
tror inte någon här inne är helt avprogrammerad. alla har vi olika program som vi ärvt av föräldrar och inpräntats av samhället. det kanske tar en livstid att bli avprogramerad och då är det ett heltidsjobb.
men va fan...ingen ångest för det, vi är på påväg och vi gör det vi kan!

Posted on: 2008/7/18 9:37

Anonym
Quote:

Greena skrev:
ju mer jag "vaknar" desto mer inser jag att jag sover!!!!
tror inte någon här inne är helt avprogrammerad. alla har vi olika program som vi ärvt av föräldrar och inpräntats av samhället. det kanske tar en livstid att bli avprogramerad och då är det ett heltidsjobb.
men va fan...ingen ångest för det, vi är på påväg och vi gör det vi kan!
Samtidigt som det naturligtvis är bra att vara ödmjuk måste du också tro på dig själv.

I min bok kvalificerar du dig iallafall in dig som väldigt vaken med de ord du yttrar, men någonstans är vi alla ändå förvirrade får tyvärr. Fördummade av flera generationers sömn.

Allting hänger ihop och de verkar ha tänkt på allt. Det räcker med en generations fördummande för att förstöra rejält för kommande generationer. Speciellt nu när de brutit ner familjerna och de ensamstående föräldrarna känner sig otillräckliga och inte vågar fatta egna beslut över sina egna barn.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper