vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur vet man att man är vaken?

See User information
Som det står i rubriken.. Jag hoppas att ni har överseende med den antilogiska kullerbyttan ;D

Det jag egentligen vill ha ur den här tråden är dold bakom frågan och att det kanske till synes verkar som om jag vill ha bekräftelse på att jag vill veta om jag själv är upplyst, något som jag vet att jag inte är.. därav frågeställningen, så klart, för som alla säger så "ska man bara veta" när man är vaken.. "Det har andra sagt till mig" ;D

Vad jag mer vill veta är hur ni definierar "vakenhet".. att tänka själv, koppla ihop saker, logiska resonemang, s.k. pattern recognition? Jag är faktiskt oklar över definitionen. Om det kan liknas vid en zenmästares visdom så förstår jag bättre..

Vad är era tankar kring detta?

Posted on: 2008/12/4 9:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Hur vet man att man är vaken?
Hur vet man att man är kär?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Använder inte uttrycker vaken så väldigt mycket. När man levt i en lögn och trott på den värld som samhället, massmedia och folk omkring en trott på och sedan vaknar upp och ser väldigt många sanningar, då vaknar man ju upp på något sätt. Men man kan ju vara vaken när det gäller vissa aspekter och fortfarande leva i en låtsasvärld när det gäller annat.

Kanske man förstått att massmedia ljög och 9-11 men inte förstått att man även ljugit om växthuseffekten och hur ekonomin egentligen fungerar.

Posted on: 2008/12/4 10:14

See User information
När man fått frid inom sig själv oavsett hur världen ser ut därute är ett svar. Ett annat är när man kartlagt allt om nwo och makteliten.

Posted on: 2008/12/4 18:45

Anonym
Tycker vakenhet är så mycket mer än bara NWO och eliten.

Det jag menade med mitt förra inlägg är att man känner själv om man är "vaken". Och precis som kärlek är det svårbeskrivet.

Jag vet folk som kan betecknas som vakna trots att de inte ens är inne på NWO och eliten. De har aldrig läst någonting om detta, men kan ändå i stora drag berätta hur det ligger till.

Det välkända sunda förnuftet är väl det som försvunnit hos de flesta för länge sedan genom tillsatser, vaccin och andra gifter vi utsätts för.

Edited by c0mputerr0r on 2008/12/4 19:34:43

See User information
Absolut, men framförallt också genom massmedias manipulation och/el Predictive Programming som det handlar om på framsidan.
Det är framförallt det som hjärntvättar människor.

Posted on: 2008/12/4 21:22

See User information
Okej, men jag har läst på en hel del om NWO, 9-11, Bilderberg ect, ser även och förstår hur propagandan i media fungerar, kan tänka klart och förnuftigt (enligt mig själv då).. Jag kan även se på en människa och avgöra ganska omgående om h*n är medveten.. det är liksom en speciell blick. Folk som är "hjärntvättade" går knappt att prata eller resonera med. Jag har sett andar, demoner och entiteter, praktiserat magi ect. Jag förstår det mesta av vad som menas när folk använder sig av olika former av kodspråk, även om jag har svårt att utrycka mig själv på det viset. Ärlighet regerar.

Jag SER och jag HÖR, och kan känna igen komplicerade mönster.. en dålig sak händer en människa, som i sin tur för det vidare som ett dominospel, hur allt ger genklang och sprider sig som ringar på vattnet.

Är jag vaken? Jag känner i sådana fall inte det minsta av det. Mer som om jag borde spärras in i en vadderad cell i resten av mitt liv.

Kanske är det så att all kunskap och information jag inhämtat, från främst internet, enligt mig inte kan räknas som bevis för någonting. Det är ju trots allt så att informationen om korruptionen i världen även den använder samma tekniker för att få ut sitt budskap till folket. Hur ska man då kunna veta om även det är sant eller inte? Må hända är det mitt tvivel som gör att jag inte känner mig vaken, men jag kan inte heller godtyckligt acceptera något bara för jag sett det i en dokumentärfilm. Tänk så sitter dom bara där inne på sina Bilderbergsmöten och dricker kaffe och spelar kort? ;D

Posted on: 2008/12/6 16:56

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper