Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Tappade stinget lite, pga!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så Gotland har fått sin egen David I !! Hoppas vi ses till Sommaren ! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det blir mörkare innan det blir ljusare. Det är klart att vissa skulle må bässt av att inte veta om konspirationen. Dom kommer att vara tvugna att sätta in de tyngsta försvarsmekanismerna för att de inte vill se världen på detta sätt.
Men såsmåningom så kommer det nog att släppa. Men var försiktig. Jag tycker i alla fall att cee lyser upp gotland, och även fastlandet med sitt angagemang. ;)
Posted on: 2006/3/6 9:38
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
CEE: Stå på dig. Vi stödjer och hjäper till.
För mig har öppenhet blivit den enda fungerande vägen för att upplysa min omgivning om de saker jag förespråkar. T.ex. http://www.st911.org, http://www.physics911.net, Loose Change, etc. Jag sparar all min kommunikation, inkl datum med dem jag spider detta till och förklarar alltid öppet vem jag är. Om det någon gång skulle "skita sig" och någon skulle lacka ur eller liknande så finns allt dokumenterat så jag alltid ska kunna stå till svars för min del. Telefonsamtal kan jag banda om det skulle behövas och någon form av under bältet angrepp ska _inte_ accepteras övht. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
:) Tackar Micro o ni andra...
De e som sagt lite trögt, o det känns som en dålig actionrulle :) ... Men det blir nog lite trögare för "dom" nu när dom beter sig så fruktat illa... jag får dra på ett par lampor till o städa lite här :) hare gott... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har tänkt på det där om hur folk brukar reagera när man presenterar en alternativ världsbild till den officiella. Ett fåtal är öppna nog att ta till sig informationen, vissa viftar bara bort det och bryr sig inte mycket medan andra tycker man är jobbig, blir livrädda och ibland t.o.m aggresiva. Det som har slagit mig att de som är klart överrepresenterade i den här skaran är de sistnämnda. Jag tror att alla innerst inne vet att vi lever i en värld baserad på lögner men eftersom vi gjort det till en livsstil att ljuga för oss själva så vill vi inte att någon påminner oss om detta.
Jag tror att vi ofta lever någon annans version av oss själva, d.v.s vi agerar utifrån hur vi tror att andra förväntar sig att vi ska vara. Detta gör vi för att vi inte förstår vårt eget värde och om vi inte har en bra självkänsla så söker vi vinna andras gillande och "respekt" genom att bete oss som vi tror att de vill. Kontentan blir en ännu sämre självrespekt och en (ofta) undermedveten ilska gentemot andra som vi låter styra våra liv. Emellertid så fungerar programeringen oftast så effektivt att vi anammar den gängse normen och världsbilden så till den milda grad att vi tror på den själva. När det sen kommer någon "idiot" och börjar prata om känslor, andlighet eller konspirationer då triggas någonting igång som rubbar locket vi lagt på våra känslor och vi reagerar med rädsla och vrede. Inte sällan ser man att ögonen spärras upp och tittar åt ett annat håll. Eller så följer ett raljerande eller förlöjligande av vad man sagt. Killen du beskriver cee låter som ett typexempel på en människa med dåligt samvete som åtar sig hjälparbete för att därigenom finna "nåd" inför den Gud han fruktar. En bror duktig som går i kyrkan på söndag och hatar på måndag. När sen alkoholen går in i systemet på fredagen släpper spärren till det undermedvetna och hycklaren visar sitt rätta jag. Stå på dig cee, och minns, att för den som har mod nog att vara sig själv är självrespekten belöning nog.
Posted on: 2006/3/6 12:06
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Det är bara att röra runt i grytan cee :) du har inte gjort något fel och du ska va stolt för det är nog inte många som får en sådan respons av en präst.. lol saknar dig på huben och även din hub :)
Posted on: 2006/3/6 21:35
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
hehe ja bra jobbat cee och ja förstår din frustration och tillfälliga uppgivenhet vännen, ja är säker på att det bara är en period(det går i vågor).
Som jag ser på det hela så var det väll hans uppgift som du gjorde på honom, så hela hans verklighet blev hotat,hmm jaja d vet du kom ja på Men det jag varna dej för är att låta han suga in dej till sin verklighet nu när du kanske är låg!?,för där kan han alla trix med lagar och myndigheter. Det normaliseras kanske och ni kan mötas halvvägs för att mäta verkligheter så småning om antar jag. Nåja hade så bra som möjligt så länge så ses å höres vi snart... Din hare
Posted on: 2006/3/7 1:16
|
|||
|
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust
Youngevity Associate http://ygy-90-for-life.webnode.se/ http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hej cee
Trist att vissa inte tål andra personers åsikter. För att vara kyrkligt aktiv så visar han verkligen upp en otrevlig sida som man inte trodde man skulle hitta just inom kyrkans fyra väggar. Falska personer finns det gått om tyvärr och det är inte kul att råka ut för dessa. Du har ju inte gjort något fel så detta kommer att sluta bra. Din känsla för det som är rätt kommer att segra i längden.
Posted on: 2006/3/7 1:58
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login