vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Angivare...
...finns överallt och har det mer förspänt än någonsin.

Tänk om Stasi i DDR eller Securitate i Rumänien hade haft kameramobiler!

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,830768,00.html

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Angivare...

See User information
...och med den länken vill du ha sagt ?
Att du tycker det är fel att "ange" rattfulla ?
Att du tycker det är fel att hänga ut personer som kör med 1.74 promille ?

För övrigt var avsaknaden av kameramobiler inget större problem för Stasi:

http://en.wikipedia.org/wiki/StasiQuote:
They were highly trained. Other tools are shown here such as a tie-camera, cigarette box camera...

Posted on: 2006/5/24 6:42
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nu hade ju inte bilden ihop med angiveriet som jag tolkar det. Att rapportera brott till polisen är isf angiveriet vilket jag tycker är helt rätt sak att göra. Ser man ett brott eller misstänker ett brott är det just polisen man skall ringa. Skicka fåniga mms/sms till skvallerpressen är ju bara ännu ett exempel på hur stort pengabegäret är hos vissa. Detta begär ser ju bara AB som en chans att få ännu fler billiga "nyheter".

Den stora poängen med bilden är ju att AB ska få chansen att vara först med att hänga ut en kändis. Hade det varit en annan person än en kändis så hade aldrig bilden kommit med.

Posted on: 2006/5/24 7:28
- -

Anonym
Quote:
Nu ska han vila ut och umgås med sin familj. Och återuppta "alkoholbehandlingen". Sven-Ingvars ska i sommar ut på en 50-årsturné i folkparkerna. Bandet tror och hoppas att föreställningarna trots allt blir av. - Jag pratade som hastigast med Sven-Erik i går. Men han var väldigt trött, säger bandets Ingvar Karlsson.

Så Sven-Erik skall återuppta sin "alkoholbehandling". Det låter ta mig fan som han skall behandlas med alkohol. Vilket jäkla kasst språkbruk... det borde väl heta! Avgiftas på behandlingshem eller något i den stilen... annars blir det ju lätt att uppfatta som att det skall ner mer sprit i strupen på den glade värmlänningen som lätt kunde förstört livet för helt oskyldiga vardagsbilister. Fy fan vad kasst!

Att han är trött förstår jag... men hoppas innerligen att han är mest trött på sig själv. Dels för att förpestat Sverige med nonsenskultur i snart 50 år, men inte desto mindre för att han riskerade livet för oskyldiga medborgare.

Definitivt juste att anmäla den typen av brott! Att sedan någon väljer att skicka in en halvpissig bild till AB på mindre än tre röda är väl iofs lite löjligt men visar ju att tekniken fungerar. Vad den sedan används till kan ju vara både på gott och ont.

Anonym
Sensmoralen är att - jovisst - han ska gripas av polis, få påföljd, tas under behandling... självklart!

Det är inte vad detta handlar om.

Det handlar om att människor utnyttjar teknik för att för egen vinnings skull hänga ut personer i media. Detta är en personlig tragedi, han mår knappast bättre av att hängas ut inför hela svenska folket!

Det är frågan om Bröd och Skådespel, inte mer annorlunda än romerska gladiatorspel eller när kristna kastades till hungriga lejon inför ett skrålande publikum.

Och angående ett annat svarsinlägg här: Jovisst hade Stasi kameror, men inte den ögonblickliga möjligheten att sända bilder via trådlöst nät, eller hur?

Anonym
Det perfekta övervakningssamhället är det där inte främst myndigheterna sköter övervakningen, utan den egna befolkningen. Kameramobiler är ett givet instrument för detta, och myndigheterna är lika med media, ett av illuminatis instrument som vi ju alla vet...

See User information
Okej, "Angivare.." som rubrik kanske inte direkt speglade var inlägget var tänkt att förmedla, det var just "angivare" jag gick igång på

Ny teknik är ju alltid på gott och ont, men är det verkligen tekniken som är boven ? AB ?

Min egna reflektion över att han hängs ut i media är att jag har inget som helst problem med det. Ja, han är känd och det är därför det är intressant men jag hade tyckt lika lite synd om en totalt okänd person som hängts ut i media efter en biltur medvetslös av sprit.
Personlig tragedi, visst, men tragedin kunde blivit så mycket större än personlig.

P.S Är det bara jag som får ut noll av bilden ?!? Var är Sven-Erik ?
Har det verkligen hänt eller är det bara en del av en större konspiration av Thorleifs

Posted on: 2006/5/24 8:21

See User information
Quote:
ett av illuminatis instrument som vi ju alla vet...

okej, då var det tack för mig i denna tråden...

Posted on: 2006/5/24 8:23

Anonym
Jag skrev tidigare:
Quote:
Att sedan någon väljer att skicka in en halvpissig bild till AB på mindre än tre röda är väl iofs lite löjligt men visar ju att tekniken fungerar.

Med halvpissig menade jag att det är en lågupplöst bild som visar två bilar samt ryggtavlan av en polis. Den röda ringen är Sven-Eriks aura! Fattade du inte det... Auran blir röd när man är spritförgiftad och ligger och halvsover i framsätet. Reflektionen av en människa i ljus midjejacka som reflekteras i den svarta bilens lack inuti auran är fotografens alter ego "den nasande lådkameramannen" som fr.o.m mobilkamerans release alltid finns på plats nuförtiden.

Anonym
att ange någon är lika med att försöka straffa någon..

med andra ord tjalla.

vilka är vi att fatta sådana beslut??

varför inte införa "Judge Dredd" snutar med detsamma som kan välja att straffa "bovar" på plats..

programmeringen av folks huvuden har ju inga som helst gränser.

nyss var ni smygisar nu är nu ett gäng tjallare, pinsamt.

Anonym
hoho jaja hej vad det blåser i träna idag..

efekto va menar du med detta

"att ange någon är lika med att försöka straffa någon..

med andra ord tjalla.

vilka är vi att fatta sådana beslut??"

menar du att det är moraliskt fel att ex vittna i en domstol
ska brottslingar få gå lösa?

om ja skulle vålda ta hela din familj o stycka dom i små trevliga delar skulle ja då få gå "fri"?

eller har ja fattat fel?

att ställa krav är att bry sig
hälsar masken

See User information
eFeKTO, skulle du vilja att jag "tjallade" för polisen om
- Jag såg hur du blir misshandlade på gatan ?
- Jag såg hur du blir påkörd av en bil med rattfull förare ?
- Jag vet en pedofil som gång efter gång utnyttjar dina barn ?

Posted on: 2006/5/24 14:19

Anonym
Quote:
..och med den länken vill du ha sagt ?
Att du tycker det är fel att "ange" rattfulla ?
Att du tycker det är fel att hänga ut personer som kör med 1.74 promille ?

Precis så är det, ingen har rätt att berätta för mig vad jag ska dricka. Om jag vill dricka vin till maten och får 0.4 promille, so life goes on..Blir det 1.0 så, vik hädan pedestriance, here i come.. Rätt så omoget av mig att skiva så här, men det känns BRA.....Njuter!!...

Anonym
drick va fan ni vill men sätt er inte bak en bil som väger över ett ton.

tänk om han hade kört en buss

Anonym
Min bil väger 2 ton.... Det här är en känslig punkt, där Svenska folket också blivit totalt hjärntvättade...Om man dricker en cider 2.25% och sätter sig bakom ratten så är man en sinnnessjuk fyllegalning med mord på sinnet, ty man har ju mer än 0.2 prommille i blodet..Fy fan för alla Svensktoppdiggande / Melodifestivals tittande människor utan hjärnor som tror på allt sklt dom ser på TV / Aftonbladet / Expressen...Alla ni absolutister ( Bosse Ringholm) skulle bli rövknullade hela bunten....

/fr3D / ( står stolt)..

Anonym
Istället för rövknulleri på regeringen, så skulle de kokas levande och mata krokodilerna i Borås djurpark med.

See User information
ca. 88% av våldsbrotten görs med alkohol i kroppen, aven påspett med lite narkotiska preparat oxå. våldtäkter o misshandel skulle sjunka så bra va

Tänk so många sköna skattekronor vi skulle spara bara på att politikerna inte super upp våra pengar

vi skulle även spara en hel del pengar innom vården som kunde läggas på annan vård ist för avgiftning.

alla vet jag har rätt i det jag skriver men många vågar inte hålla med för de e så rädda om fredagsgroggen

kamp mot alla droger förbjud alkohol

Posted on: 2006/5/24 20:22

Anonym
Efekto!

Ibland undrar jag varför du överhuvudtaget bemödar dig med att skriva innan du tänker. Det omvända vore att föredra fakiskt! Tänk först, och skriv sedan! Men eftersom tillfälle ges så skall jag offentligt försöka att reda ut vad det är du egentligen skriver!

Quote:
att ange någon är lika med att försöka straffa någon, med andra ord tjalla.
En upprepning av samma sak "ange=tjalla" leder till ett straff! Japp! Solklart! Men det trodde jag alla hade förstått vid det här laget... att ett gäng bilister som Sven-Erik höll på att frontalkrocka med ringde polis för att försöka stoppa hans dödligt farliga resa som i värsta fall kunde raderat ut ett antal oskyldiga liv.

Quote:
vilka är vi att fatta sådana beslut??
Människor som hamnade i diket efter det att de varit tvungna att köra av vägen för att inte dö på plats!

Quote:
varför inte införa "Judge Dredd" snutar med detsamma som kan välja att straffa "bovar" på plats..
Jag vet inte, vet du? Men låt oss göra ett tankeexempel: Din mamma blir rånad och sönderslagen av en kille som gör henne riktigt illa. Vad gör du Efekto? Ringer polis eller förvandlas till Judge Dredd?

Quote:
programmeringen av folks huvuden har ju inga som helst gränser.
Ähmmm... ännu ett oförglömligt talesätt som kommer att gå till historien eftersom det är obegripligt!

Quote:
nyss var ni smygisar nu är nu ett gäng tjallare, pinsamt
Nu är det pajkastning med lögner och desinformation igen Efekto! Stop it please!

Anonym
Saxofonen,...du snackar om "tjalla",...men skitsnack bakom ryggen om en person är ju samma sak.

Anonym
Quote:

maggik skrev:
Saxofonen,...du snackar om "tjalla",...men skitsnack bakom ryggen om en person är ju samma sak.

... och? Exakt vad vill du ha sagt med detta?

Ett tips är att analysera det du skriver innan du trycker på "posta".

Ett annat tips är att tala klarspråk!

Anonym
...men kära lilla gubben, du får väl försöka tänka lite,...skall jag behöva tänka åt dig också saxofonen?

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper