vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Forum Chemtrails: leading researcher killed while riding his bike

See User information

Tiny Airborne Particles are a Major Cause of Climate Change
Libraries
Science News Keywords
ENVIRONMENTAL RESEARCH, AEROSOLS, CLIMATE CHANGE, CLOUDS, GREENHOUSE GASES
Contact Information

Available for logged-in reporters only
Description

A new paper by Dr. Ilan Koren of the Weizmann Institute Environmental Studies and Energy Research Department and Dr. Yoram Kauffman of the NASA/Goddard Space Flight Center, USA,* published in Science Express online, weaves together two opposing effects of atmospheric aerosols to provide a comprehensive picture of how they may be affecting our climate.

Newswise — A scientist at the Weizmann Institute of Science and his colleagues caused a storm in the atmospheric community when they suggested a few years back that tiny airborne particles, known as aerosols, may be one of the main culprits causing climate change – having, on a local scale, an even greater impact than the greenhouse gases effect. Attempts to understand how these particles influence clouds have generated many uncertainties. A new paper by Dr. Ilan Koren of the Weizmann Institute Environmental Studies and Energy Research Department and Dr. Yoram Kauffman of the NASA/Goddard Space Flight Center, USA,* published in Science Express online, weaves together two opposing effects of atmospheric aerosols to provide a comprehensive picture of how they may be affecting our climate.

Cloud formation is dependent upon the presence of small amounts of aerosols such as sea salt and desert dust. These tiny particles serve as the seeds around which water vapor in the air condenses, forming tiny water droplets that rise as they release heat. As the small droplets rise, they collide and merge with larger droplets. When the droplets reach a critical size, gravity takes over, causing them to fall from the cloud in the form of rain.

One of the controversies surrounding the extent of aerosol impact on climate change is the duality of their influence. On the one hand, Koren and his colleagues previously found evidence to suggest that the extra seeds planted in the atmosphere by the emission of man-made aerosols (pollution, forest fires, and fuel combustion) lead to more, but smaller-sized, water droplets. The formation of larger water droplets by the collision process is less efficient and, therefore, rainfall is suppressed. The smaller droplets are lifted higher up into the atmosphere, creating larger and taller clouds that will persist longer. Not only does this alter the whole water cycle, but the increased cloud cover reflects more of the sun's radiation back into space, creating a local cooling effect on Earth.

But to complicate matters, Koren, in another study, showed that certain types of aerosols – those containing black carbon – can also decrease cloud cover, ultimately leading to a warming effect. This occurs as black carbon absorbs part of the sun's radiation, warming the surrounding atmosphere and reducing the difference in temperature between the Earth’s surface and the upper atmosphere. This combination prevents atmospheric instability – the condition needed to form clouds and rain. A stable atmosphere means fewer clouds; fewer clouds mean less reflection of sunlight; less reflection of sunlight and absorption of radiation lead to warming.

Policy makers have argued that, in the bottom line, the warming effect of the greenhouse gases and the (mainly cooling) aerosol effect may balance each other out so that the net global climate change will be small. Koren argues that it is the local climate change that is problematic: Clouds may persist without releasing their rain over regions where they would normally precipitate, such as rainforests, and move to precipitate over regions where rain is not needed, such as oceans. Or the effect could lead to the warming up of cold and the cooling down of hot regions. These additional effects to the already problematic warming by greenhouse gases could have disastrous repercussions in the long run.

Also controversial is the question of how such tiny localized particles affect weather systems thousands of kilometers away from their sources. There is no doubt that aerosols do play a role, but the skeptics believe it is negligible compared to meteorological key players such as temperature, pressure, the amount of water vapor in the air, and wind strength.

What Koren needed was a way to separate meteorological from aerosol influences – something which was lacking in his previous studies. Together with Kauffman, he used a network of ground sensors (AERONET) to measure the effect of aerosol concentration on cloud cover. Radiation absorption is less affected by meteorology, so if the skeptics are right and meteorology is the main influence, then the correlation between aerosol absorption and cloud cover should have been seen in only a few circumstances. But this was not the case. They observed the duality effect on clouds: As total aerosols increase, cloud cover increases; and as radiation absorption by aerosols increases, cloud cover decreases – for all locations, for all seasons. Backed up with a mathematical analysis, it becomes harder to deny that it is, in fact, aerosols that have the major influence.

"We hope that this study has finally provided closure," says Koren. "Hopefully policy makers will start to tackle the issue of climate change from a different perspective, taking into account not only the global impact of aerosols and greenhouse gases, but local effects too."

* Dr. Yoram Kauffman, one of the leading researchers in atmospheric aerosols, was recently killed while riding his bike near the Goddard Space Center.

Dr. Ilan Koren’s research is supported by the Samuel M. Soref and Helene K. Soref Foundation; and the Sussman Family Center for the Study of Environmental Sciences.

The Weizmann Institute of Science in Rehovot, Israel, is one of the world's top-ranking multidisciplinary research institutions. Noted for its wide-ranging exploration of the natural and exact sciences, the Institute is home to 2,500 scientists, students, technicians and supporting staff. Institute research efforts include the search for new ways of fighting disease and hunger, examining leading questions in mathematics and computer science, probing the physics of matter and the universe, creating novel materials and developing new strategies for protecting the environment.

http://www.newswise.com/articles/view/522025/

Posted on: 2006/7/29 8:50
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Forum Chemtrails: leading researcher killed while riding his bike

See User information
såg du fått svar på "ufo-sverige" http://www.ufo.se/fakta/artiklar/kondens.shtml
Hittade det då jag sökte mer info om dessa chemtrails.
Jag som bor i stockholm har sett dessa strimmor sen jag var en liten knatte, och det är bara flygplan på hög höjd som lämnar dessa. Ja,ja, ha det bra!

Posted on: 2006/7/29 10:07
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja ja UFO-Sverige samarbetar med försvarsmakten och deras uppgift är naturligtvis att övertyga folk om att de iakttagelser de rapporterar om är inget annat än "ballonger eller vanliga oskyldiga oskyldiga ofarliga ofarliga kondensstrimmor från helt vanligt flyg. Som du förstår Emilio har jag inget som helst förtroende för UFO-Sverige. Om någon är intresserad av att se rapportering av UFOs så är den här siten mycket bra med foton och videos

http://www.hbccufo.org/index.php

Mitt möte med de s k "chemtrails" och de flygplan som lägger ut dessa var 1998. Det skulle dröja minst ett år innan jag hittade "chemtrails" på internet. Jag har alltså inte blivit påverkad av dessa numera otaliga websidor som handlar om "chemtrails" där man påstår sig ha hittat olika skadliga ämnen i dessa. Jag får väl tro att dom har rätt. Varför skulle dom ljuga?

Mina möten med detta flyg och mina observationer handlar mer om hur dessa plan manövrerar och hur dom låter. Har aldrig hört talas om att det finns flyg som uppför sig så som dessa.

Har sett en hel del trafikflyg och militärt flyg men aldrig sett dem lämna någon kondensstrimma alls efter sig. Kanske för att dom flyger på så hög höjd att man inte ser strimmorna. Vad vet jag.

1999 tror jag det var som man ändrade flygvägar över Sverige och sedan dess ser eller hör jag inget trafikflyg häröver där jag bor. Sällan militärt flyg heller. Såvida dessa sprejplan inte är militära och hemliga.

Det flyg jag observerar här flyger kors och tvärs i alla riktningar och så gör dom vart än du kommer. Det måste enligt mina beräkningar finnas tusentals sådana här flygplan kors och tvärs över Sverige. Undrar var dom går ner för landning och tankning eller gör dom det?

Försvarsmakten har svarat mig att dessa fenomen inte lyder under deras ansvarsområde. Ha då kan ni sova lugnt och sedan när är visst flyg att betrakta som "fenomen".

Posted on: 2006/7/29 10:42

Anonym
Angående Chemtrails är det just det ämnet som Jack Blood blivit mest attackerad för på både sitt forum och även hot/skrämseltaktiker i verkligheten. Att det under längre tid i USA dokumenterats hur flygplan sprider vissa substanser i luften är säkert, men ni som är insatta i detta. Hur mycket vet ni om dess förekomst i just Europa / Sverige?

See User information
ok... De flyg jag ser här i stockholm beter sig ungefär som flyggplan gör mest....och de lämnar efter sig en strimma efter sig om de är på hög höjd. Men vad vet jag? Men personligen är jag inte speciellt oroad, mest nyfiken på vad som nu menas med dessa chemtrails om det inte är vanlig kondens från vanliga flygplan.
Dock är jag nyfiken på UFO-fenomen. Har själv aldrig upplevt något, och chansen till att jag någonsin får det är nog relativt liten. Jag kan dock inte bortse från att det faktiskt kan finnas saker som jag själv har svårt att tro på. Har du själv upplevt något UFO-fenomen? Såg någon dokumentär om area51, spännande var den och den handlade om nån snubbe som i princip raderats ur alla register, men påstod sig ha arbetat där som tekniker.... men man skall knappast svälja sådana filmer med hull och hår, men de gör en onekligen lite nyfiken.
Ha det.

Posted on: 2006/7/29 10:53

See User information
Min erfarenhet Void är att de finns precis överallt både i Sverige, Europa och övriga världen. Du kan se dem när det är "klart" väder. Eftersom vi inte har klart väder under större delen av året så är tillfällen att se dem här begränsade. Men även när det är så kallat klart väder så kan det vara svårt att se dem eftersom strimmorna breder ut sig och täcker himlen. Bäst syns dom en klar kall vinterdag. Dom flyger också på olika höjd. Jag har ofta sett dem flyga väldigt högt och spreja uppåt dvs dom flyger upp och ner. När dom flyger lågt så kan man höra dem. Det är ett speciellt vinande ljud. Inget motorljud enligt min mening. Jag har personligen haft lite av närkontakt med en del av dem men det är lite svårt att berätta om.

Posted on: 2006/7/29 10:54

See User information

Ja Emilio jag har sett UFOs och haft en del mycket märkliga upplevelser. Kan säga att det var anledningen till att jag på ett tidigt stadium observerade dessa sprejplan. Kollade för jämnan på himlen. En sak kan jag säga om du har en väldigt stark önskan att se UFOs och få märkliga upplevelser så är jag övertygad om att du kan men var försiktig med vad du önskar, bara ett gott råd.

Posted on: 2006/7/29 10:59

See User information
ok...jag önskar ett liv i lungn och ro....så mina ufoönskningar får frysa inne till nästa liv... Kollade in lite fotos på sidan du länkade.....intressanta grejer en del. Ibland kan jag tänka att vi på jorden är som folket på nån enslig söderhavsö på 1700-talet. Man ser en skymt av segel i horisonten, men har svårt att förklara vad det är, då man i princip trodde man var ensamma i världen. Det kanske är likadant med oss och universum, som mycket möjligt kryllar av liv, vad vet vi? Ja... nu har chemtrailtråden spårat ur....sorry!
Ha det!

Posted on: 2006/7/29 11:17

See User information
Senaste månaden (sen då jag upptäckte det första gången, har såklart pågått tidigare) har dom flugit över jämtland i stort sett varenda dag.

Någon enstaka gång har det varit på såpass låg höjd att man kan höra motorerna, annars rör det sig kanske om 3-5000 meter någonstans (svårt att uppskatta från marken). Antar att dom har nån ljudmodifiering då de normala trafikplanen hörs rätt väl när dom flyger på samma höjd som chemtrail-planen.

En morgon var bilarna täckta av något som såg ut som små gelatinklumpar, ca 0,5-1 mm stora. (kan ha varit från lövträd, men ingen av de äldre jag frågade hade sett något liknande tidigare) Efter den gången med gelatin-nedfallet har jag haft täppt (snorig) näsa i 1 månad utan några övriga symptom. Kan iofs vara en vanlig sommarförkylning.

I våras när jag tog fram segelbåten efter vintern så var den täckt av ett rött pulver på de ställen där snön/vattnet hade dunstat bort. Såg ut typ som gruset som man har på tennisbanor. Tegelfärgat. Hos en kompis såg jag samma färg i botten på hennes vattenbad i trädgården. Ser ut rost/tegelfärgat, så det kan ju vara "bara" järnoxid från något nedfall.

Posted on: 2006/7/29 11:26

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper