vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Pyramid i Norrköping
Hej på er!

Det här betyder säkert ingenting, men det är lite märkligt att placera en lysande pyramid mitt i en rondell. Inte direkt en julsymbol, eller? Bilden är tagen på E4:an precis innan man åker in i Norrköping (om man kommer från Stockholm). Ursäkta bildkvalitén, tog bilden från bilen med mobilkamera..

Resized Image

/ fr3D

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Pyramid i Norrköping

See User information
Den var ju långt ifrån vacker iaf

Posted on: 2005/11/24 21:06
"Låt inte det onda ta överhanden. Besegra det genom att göra gott."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Naturligtvis, blir man ju skitnyfiken - ang. Varför grejen ser ut just som den gör - så jag skrev till Norrköpings kommun och frågade...
Skyllde på att jag samlade till en liten artikel i min blarra: - "NohrDahls-Demokraten - För att vi som jag menade brukar skriva om just sådant där som intresserade just våra läsare, hö,hö...Och önskade då därför få lite vetskap, om själva motivet till uppkomsten av skulpturen (historien, liksom)...
Med vänliga hälsningar - kanske det kommer ett svar... Nåja...

samt: plus: (Grymmlingen)

Posted on: 2005/11/24 21:40
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Säker på att det är en pyramid?...Ser mer ut som en tetraed....

Apropå tetraeder så har tetrapak en intressant logga..trehörning, fisk (eller kanske oändlighetstecknet avklippt), öga... :)

/fresco

Resized Image

Posted on: 2005/11/24 23:54

See User information
Tetrapacks logga har jag också funderat kring. Dom har även en slogan "protect whats good" eller något i den stilen.
Vad är det som är gott i deras ögon?

Posted on: 2005/11/25 15:54
Bring on the apocalypse...

See User information
Tittade ut genom mitt fönster igår och såg att de har satt upp en "jullykte pyramid" uppe på hotel Hiltons tak här i malmö...

Posted on: 2005/12/2 20:20

See User information
Om ni kollade senaste Faktum på svt, så intervjuade de en väktare(securitas) i tunnelbanan.. och hör o häpna: förutom sin vanliga secur. uniform(som sett likandan ut länge, länge)
hade han dessutom en svart keps, med en blå triangel m. en rund cirkel inuti. Ingen text el. nåt annat, bara blåtriangel med öga. Se själva spå svt.se!

Hmmm, what´s goin on here?

Posted on: 2005/12/3 14:08
I Empower in order to Survive Commanding Instinct I seal the Store of Life Force With the Overtone tone of Radiance I am guided by the power of Space

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper