Vakencorner
|
Anonym
|
Re: STRÅLANDE PINTER!!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Då bugar vi i stereo :) ...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
hoppar in i bugander jag med.
det var verkligen fantastiskt att se. hörde att det tillockmed uppväckte små diskutioner i rummet brevid, där dessa personer vanligtvis motarbetar sådan här information. underbart
Posted on: 2005/12/7 22:51
|
|||
|
"The odyssey begins where the imagination ends"
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
DEn borde sändas om och om igen. ... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
vilken kup han gjorde :) och talet va ruggigt bra formulerat och bra..
reprisen är den 10 dec... edit..här kan man se den http://nobelprize.org/literature/laur ... /2005/pinter-lecture.html
Posted on: 2005/12/8 7:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Otroligt härligt..Ett stort tal som kommer gå till historien..
Posted on: 2005/12/8 8:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
nån som vet var jag kan ladda ner detta tal?
gärna i xvid ... kan inte köra bittorrents här på jobbet...! tack för hjälpen.
Posted on: 2005/12/8 9:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2005/12/8 14:54
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Servern är extremt överbelastad just nu. De levererar en streamad Real-player-video som inte går att spara ned på hårddisken men den går att kidnappa med Audio Hijack.
Posted on: 2005/12/8 15:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vitst var talet bra och visst gjorde USA åt helvete fel men kommunism är definitivt inte min grej och utan USA hade vi haft en världskommunistisk diktatur.
Posted on: 2005/12/8 18:41
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har inte hittat någon uppgift någonstans om att Pinter skulle vara kommunist. Däremot att han hade sammanträffanden ibland med flera vänstersympatisörer inom engelsk kultur fr.o.m 1988.
Dessutom behöver du läsa på lite, den kommunistiska revolutionen i Ryssland var finansierad av bankirer i väst. Det är samma lirare bakom bägge ideologierna. Här kan du se själv: http://www.modernhistoryproject.org/m ... .php?Article=BolshevikRev
Posted on: 2005/12/8 21:34
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
:) trodde inte det fanns folk kvar som forfarande tror på den gamla goda anti kommunist propagande och att vi alla ska tacka usa för allt dom har gjort jorden när man tänker hur välden ser ut idag..du har nog missat en hel del "alternativ" information om usa från WW2 fram till nu..
Posted on: 2005/12/8 22:25
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tycker också Pinter är en skitbra kille - och klämmer här in en gammal grejj jag haft "på" och under den sk. (låsta)"privata" tråden - den passar ju jävligt bra, här och nu...
Jag kallade grejen för: "Reverserad" rasism... Jag "premmar" för ett tag sedan på DN och då upptäckte jag den här lilla notisen... Vad sägs om det här:? Harold Pinter har rätt hudfärg (överskriften) Horace Engdahl säger att akademin inte kan ta hänsyn till ras, men det är just vad han gör. för varje pristagare från den arabisktalande världen går 95 från den västerlänska kulturkretsen. För varje svart afrikan går 95 vita, förträdesvis män. Det speglar inte litterär kvalitet, bara akademins inskränktehet... Underskriven av Dan Israel - Förlagschef på Leopard förlag Jag skall inte här och nu lägga fram mina konspirationsteorier ang detta uttalande - Det enda jag kan säga nu är att denne H. Pinter är en författare som har sk. "judiskt påbrå och att han har skrivit skit om dagens "rådande" system - gällande världs-samfundet (Bra!) Varför "gnälls" det? Och observera förlagschefens namn om detta nu kan ha någon betydelse... Antagligen, helt säkert det gamla vanliga ADL-"köret" - som ligger bakom denna artikel... DE5 är ju uppenbart att de inte kan med en sådan person... Som uttalar sig så - ochatt han är jude det kan de ju inte smälta... Hö,hö... samt: plus: (!)
Posted on: 2005/12/8 22:50
|
|||
|
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"
Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Pinters tal finns förresten att ladda hem på conspiracy central tracker:
http://www.conspiracycentral.net:6969/index.html?filter=Audio
Posted on: 2005/12/8 23:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Verkligt hoppingivande att någon vågar säga så
kloka sanningar i så stort sammanhang, vi behöver lite mera klokskap och visdom i världen. Tack Pinter. Modigt att utse honom till nobelpriset.
Posted on: 2005/12/9 10:23
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login