vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Mister Kristen till vänster om mig.
Dagens skratt?

Här på jobbet sitter en tysk brevid mig som heter Jürgen.

Han sitter mellan mig och en grek. Denna grek pratar i 900km/h om 2012 varje dag nu sedan jag gav honom lite filmer...Jürgen är fundamentalistiskt kristen efter att ha spenderat 15 år i New Age träsket. Det är inte lätt att vara fundamentalistiskt kristen f.d. New Age-freak mellan oss två tror jag.

Jag mailade ut ett mail på jobbets mailinglista om en kille i new york som ställde sig på gatan i en kub med is o stod i den i 72 minuter, den enda liraren utanför tibet som sägs kunna detta.

Han uppnådde detta med meditation.

Tysken vänder sig om, spänner ögonen i mig och säger:

- "Things like this will lead to ETERNAL DAMNATION in the FLAMES OF HELL!".

Jag blir lite pusslad och undrar, hur kan det bli så? Jag trodde att meditation var bra för en, sänker blodtrycket, lugnar sinnet, kommer mer i kontakt med sig själv o.s.v.

- "You are doing the deeds of Satan. Please stop now. Why? Because you deny god and claim you to be god by these practices. The ONLY way for you to be saved is to accept Christ."

Ehm ok. Så jag svarar:

- "I have no problems what so ever to accept Christ. Christ is an entity/vibration of unconditional love on some dimensional level that has manifested itself in several incarnations on planet earth."

Så gav jag honom lite information om Book of Enoch och Annunaki och liknande saker och nämnde att allt det här är från din bibel...

Sedan dess blänger han jättekonstigt på mig när jag kommer till jobbet och sitter med sin bibelsökmotor hela dagarna...

LOL

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Mister Kristen till vänster om mig.
Stackars Jurgen.....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Hehe fundamentaliser av alla slag är roliga... lätta att knäcka
Och att han va tysk gjorde det ännu roligare

Posted on: 2008/2/20 20:04
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
mmm... vill inte knäcka honom, han ser mest lost och rädd ut... inte mitt jobb att förändra honom, men det är roligt att kittlas lite... :)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper