vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Organisera

See User information
Jag funderar på framtida planer.

Skulle det vara intressant att starta en organissation med betalande medlemar och möten för att bättre få ut budskapet.

Det finns ju för och nackdelar. Fördelen är att man kanske får lite mer folk, om man aktivt rekruterar stödmedlemar och aktiva medlemar.

Nackdelen är nog att man skapar stela strukturer och att man bör ha någon form av ide som alla skall stå bakom. Det kan alltid leda till problem.

Men om man definerar målet och ideer väl så att det inefattar en stor frihet till egna tankar och ideer kan det fungera.

Posted on: 2006/3/4 18:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Organisera
låter som du funderar på att starta en ny sida??

:)

du vet att jag är på iaf..

cash cash cash, kanske vi kan bryta den där onda cirkeln till slut?
med dess hjälp som jag förstått det..

och stelt behöver det väl inte bli, så länge det sköts snygg och öppet inom ramarna som bestäms gemensamt så borde det fungera bättre än vi kan tänka oss.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Du pratar om en slags Styrelse eller micro?

Posted on: 2006/3/6 0:10
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Tja, allt är möjligt. Det jag vill veta - Hur får man maximal spridning av informationen.

Kanske genom att kopiera andra organissationers tillvägagångsätt. Då måste man ha styrelse, årsmöten, mm. Sen försöka få bidrag och andra inkomster. Få personer att gå på stan och värva medlemmar och pengar.

Jag vet inte om det är bra eller dåligt, det skulle jag vilja ha er åsikt om. Skulle ni vilja gå med och betala 100 kr om året för att vara medlemmar i vaken, eller kanske en ny separat organissation.

Det som är fördelen med att använda vaken är ju att det redan är ett namn, men om man gör en organissation av det så blir det ju medlemsstadgar mm. Men den kan ju fortfarande vara helt oberoende alt politiskt mm.

Posted on: 2006/3/6 9:31

See User information
Starta en Ideeliska förening. Kanske?

Jag funderade på det nyligen. Har lärt mig hur man gör, stadgar osv.

Det blir mer "seriost" tror jag, från bland errr... normal folk

Pengar är viktig
Vi kanske kan pratar om detta på torsdag?

Posted on: 2006/3/11 13:27

Anonym
Det har sitt pris att bli organiserad,...att bli en organisation. Fienden har lättare att motarbeta, övervaka och kartlägga när det är en organisation. Säpo, ADL, Expo osv, osv...kommer att försöka infiltrera denna organisation.
Jag tror mer på en fri folkrörelse med fria individer som drivs av egen kraft. En sådan fri rörelse är svårare att infiltrera, och därmed svårare att motarbeta.
Om fler och fler människor t ex skrev böcker och skapade hemsidor så skulle budskapet klart och tydligt komma ut. Pirat radio och TV program, egna dokumentärfilmer osv, osv,...ja möjligheterna finns där.
Det är viktigt att denna fria folkrörelse som söker sanningen och vill sprida budskapet inte är i händerna på ettablissemanget genom att t ex vara ekonomiskt beroende, och spela med i det spel och följa de regler som Illuminati satt upp. En revolution för uppvaknande, frihet, kärlek och fred som är i händerna på "eliten" är ingen sann revolution...

Frid

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper