Vakencorner
|
Re: Niels Harrit föreläser i MALMÖ den 27 maj
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Om någon har en kamera så skulle det uppskattas om ni kan filma föreläsningen. Vet ännu inte om det är tillåtet att filma, men skulle inte tro att det är några problem. Gärna bättre kamera med stativ, och någon som sedan kan skicka videomaterialet till vaken eller till någon som kan vidarebefodra det.
Posted on: 2009/5/13 10:18
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har tipsat Sydsvenskan om föreläsningen...
Låt oss se om dom har ballar nog att skriva om den!
Posted on: 2009/5/13 14:12
|
|||
|
FUCK THE POWER!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Bra jobbat...
Posted on: 2009/5/13 14:28
|
|||
|
Ju flera kockar ju mindre till gästerna..
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Tackar, har även kontaktat DN och Svenska dagbladet...
Posted on: 2009/5/13 15:43
|
|||
|
FUCK THE POWER!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hejsan
Jag har en kamera, stativ har jag dock inte men kan kolla hur mycket en kostar. om inte för mycket så fixar jag det. det e en hand kamera btw.
Posted on: 2009/5/18 9:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Låter toppen, eventuellt så kan man fixa stativ gratis, har sett på youtube att folk fått kameran att bli stabil med ett snöre och en liten vikt. Kom gärna litet tidigare eller i alla fall inte för sent då det kanske blir helt fullt i lokalen.
Posted on: 2009/5/18 10:48
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ett tillräckligt bra stativ kostar 200-400 kr. Kolla även loppisar, Myrorna, Stadsmissionen och sånt för äldre stativ.
Posted on: 2009/5/18 10:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
så, fixat stativ o ett extra batteri för säkerhets skull. vist jag kan komma lite tidigare. funderar dock på ljudet
Posted on: 2009/5/18 13:06
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
lyfter
Posted on: 2009/5/25 11:56
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Att dela ut DVD filmer (mot donation) innan och efter föredraget skulle vara en bra idé. Det var mycket lyckat under Crane samt Griffins föredrag.
Jag vet inte vad ni har där nere i Malmö, kanske det går att ordna? Vi har en del filmer här i sthml som vi kanske kan skicka ned om någon ska åka härifrån till föredraget.
Posted on: 2009/5/25 12:24
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har bränt en del, kanske runt 40 DVD-skivor, lokalen är inte så stor och många som kommer är nog redan vakna, men kanske går åt.
Posted on: 2009/5/25 14:36
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det går alltid åt ändå! Så bränn på
Posted on: 2009/5/25 17:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Så nu e man hemma efter ha sett Niels Harrit's föreläsning som va jätte bra, dock viste man redan det mesta men fyllde igen många hål. Många tvivlare borde ha varit där, hade gjort dem gott att lära sig något.
Som tur e så hade jag 2 batterier så jag kunde få med hela och inte halva :) om en tjej hade sugit så bra så hade jag nog inte överlevt idag ;) dvs batterierna tog slut väldigt snabbt. Stativet va rent skit, lust att slänga det men varför slösa om man kanske kan fixa det. Kommer lägga upp det på youtube så fort som möjligt, kommer bli 4delar hoppas de inte blir för stora. ni får ursäkta om kvalitén e kass eller ljudet, vet ej hur det blev det jag ska göra nu i de närmsta timmarna e att rippa skivorna så det är klart tills imorgon. hoppas jag får lite sömn innan jobbet. Va kul o träffa marcus, synd att malmösoldier inte kom :)
Posted on: 2009/5/27 22:29
|
|||
|
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, det var trevligt att träffas, vi får ses snart igen. Jag och Malmoesoldier tänkte ha en info-utdelning i folkets park på lördag 13.00, de som har lust kan dyka upp. Sedan tänkte vi ta en öl runt möllevången runt 20.00 samma dag. Rätt så trött nu men allt jobb lönade sig, det kom rätt så många. Dock så var det inte så många som köpte DVD:er, kanske det var litet väl trångt och bökigt i lokalen för det.
Posted on: 2009/5/27 23:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
De va svåra att märka, skulle nog ha haft dom när folk va på väg ut, eller sagt till dem innan alla hade gått.
Posted on: 2009/5/27 23:23
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
sorry för jag inte kom blev lite problem förklarar sen. men vi ses på lördag! :)
Ska bli kul att se föredraget på youtube när ni har fixat det. var blir föredraget av griffin av föresten? skulle inte det varit uppe för ett tag sen?. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har stött på ett problem, varje del är 320mb stort och det är 4 delar så kommer jag inte att få plats med alla fyra på min kanal, funderar på att göra en "alttube" och sätta in 3 avsnitt där och det första i min kanal för att underlätta platsen.
har rippat del 1 nu, resten får jobba under natten, tar en jvl tid. men kvalitén blev bättre än va jag trodde (där av storleken) kunde ha spelat in på lägre kvalité men va rädd för att det skulle bli skit av allt. det trista e när jag kämpar med skit stativet så hörs det som små knackningar i ljudet -_- så ni får leva med det :) synd att du inte kom malmösoldier, ser ifram mot lördan. funderar hur jag ska göra på lördan men det är 100% säkert att jag kan på kvällen utan tveksamheter, problemet är dagen, blir en spring fram o tillbaka(buss) för min del annars.
Posted on: 2009/5/28 0:01
|
|||
|
Citat:
har lärt mig från historia att man ska kolla upp saker noggrant.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Du kan ju lägga upp den i 12 delar på youtibe annars eller hur många delar det krävs, rätt vanligt att folk gör ända upp till 12 delar av sina filmer på youtube. kan ju försöka få det till 8-10 min på varje del om det går?.
Kul att du kan på lördag kväll, bara komförbi på dagen med om du har tid till det. vi är inte svåra att hitta och vi möts vid baksidan. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Griffin är på gång, han som gör hela filmen är väldigt upptagen med dubbla jobb osv, så det tar tid. Pratade med honom igår och det blir nog klart senast söndag. Det kommer. Ser fram emot Niels Harrit-föreläsningen!
Posted on: 2009/5/28 16:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
håller på att ladda upp den nu, youtube ska bara granska den.
Posted on: 2009/5/28 16:17
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login