vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Öppet VakenMöte

See User information
Alla som är intresserade av att aktivera sig i vaken.se och/eller runtliggande ämnen är välkomna till nästa vakenmöte.

Plats: Stockholm/Sergelstorg/Kulturhuset/Lava
Dag: Söndagen den 14:e
Tid: 13:00

Vi snackar skit om Illuminati och käkar bullar. Konspirarar mot konspirationen.

Posted on: 2007/1/5 10:34

Edited by micro on 2007/1/11 22:36:06
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Öppet VakenMöte
Öppet?? Öppet, slutet, öppet, slutet...??? Varför hålla på som frimurarna själva,...varför inte istället ha helt vanliga träffar i goda vänners lag?

Psilo

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ta inte uttrycket "öppet" för ordagrant Psilo, först måste man väl ändå träffas för att kunna kalla varandra för vänner, sen kan vi umgås..

Posted on: 2007/1/7 15:28
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
lycka till med det "öppna" mötet..

ni lär behöva det..

Edited by micro on 2007/1/8 10:08:00
Edited by micro on 2007/1/8 10:10:34

See User information
härligt att efekten är här och sprider sin positiva energi, en riktig tillgång.

Posted on: 2007/1/7 22:58
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

See User information
Quote:

BiReal wrote:
härligt att efekten är här och sprider sin positiva energi, en riktig tillgång.

vilken solstråle........

Posted on: 2007/1/7 23:04

See User information
Yes one BIG Real golden shower mmmmuuaaahhhaaahhhaaahhhaa

Posted on: 2007/1/7 23:41

Anonym
I Stockholm? Det är fan inte öppet... det är bara lokalpatriotiskt!

See User information
Du kan ju ta tåget jax.

Vi får ta och ordna ett öppet möte i Götet snart. Jag kan ju lägga upp info på förstasidan mm.

Maggot och Jax kan ju vara ansvariga för detta. Och då menar jag inget pubmöte med en massa surrande bara utan lite mer inriktat på vad man vill och kan göra för att sprida kunskapen.

Hare.

Posted on: 2007/1/9 10:31

Anonym
Quote:

micro wrote:
Du kan ju ta tåget jax.

Vi får ta och ordna ett öppet möte i Götet snart. Jag kan ju lägga upp info på förstasidan mm.

Maggot och Jax kan ju vara ansvariga för detta. Och då menar jag inget pubmöte med en massa surrande bara utan lite mer inriktat på vad man vill och kan göra för att sprida kunskapen.

Hare.

Det var la änna roligt när du kom ner till gbg och vi
hade "vakenmöte" på bookmakers krog?
PS: Nästa gång beställer du fan inte mellanöl

sen så har vi "goa gubbar" "vakengbgare" regelbunden kontakt och diskuterar och ........ ja vi sätter upp klistermärken och delar ut skivor......
även flygblad har ju fan hänt vi delat ut här jag och A73 gjorde det här i angered för inte så länge sedan
va fan vi är ju flitiga!

Anonym
Quote:
Micro skrev: Maggot och Jax kan ju vara ansvariga för detta

Hupp,...långsamt men säkert dras jaxtone in i vaken.se elitens inkvisitionskvarn,...snart är den gamle gode jaxen endast ett minne blott för oss vanliga dödliga långt här nere i skiten på golvet i potatiskällaren.

Psilo

See User information
Men psilo du är ju vakens officiella maskot. Inte så dumt. Kan närmast gämföras med kungen som frimurarnas beskyddare.

Posted on: 2007/1/9 14:58

See User information
Hö, hö. då kanske vi ses där MICRON - Vad kul det skulle vara - Ty vad jag förrstår så är vi på väg upp nu denna helg - lite dålig på datum - mn jag tror att jag har rätt i detta - men jag tycker inte om att man tar upp och registrerar en massa grejjer!

Tänk om du har någon som "Plåstrar" dig hela dagarna - som. om jag känner våra "Makthavare" rätt - mycket väl gör och har resursher - då kommer ju alla dessa telefoner att vara "buggade" så det skriker om det - så detta med registreringen är ju inget att ha - fast som du säger - "Det skulle ju underlätta" - men det gör det ju då även för "Smittskydds-institutet" - Hö, hö... Vi synns...

Förövrigt, så är ju - "Bus" - skita-kul!
"Kreativt" Bus, alltså!

Posted on: 2007/1/10 20:17
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Kanske - är på sin plats att säga att detta med "SSI´s" - så har ju dom redan vi ordinära vakenmedlemmars nummer - men jag tänkte på kanhända alla de som kommer utifrån - det är väl taskigt att dra in dem i det här - på så sätt! - Det räcker väl med att de dyker upp? - Väl?

Posted on: 2007/1/10 20:21
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
På söndag kl 14:00 på lava denna gång, lava är ett caffe inne i kulturhuset..

Ses där!

Posted on: 2007/1/11 12:06

Anonym
Quote:
Micro:

Ja nu dricker ju inte annat än lättöl och whiskey högst en gång om året. Men det där surrandet får du fan ta och definiera! Vilken källa eller käft kommer detta ifrån...

Anonym
Quote:
Psilo:
Hupp,...långsamt men säkert dras jaxtone in i vaken.se elitens inkvisitionskvarn,...snart är den gamle gode jaxen endast ett minne blott för oss vanliga dödliga långt här nere i skiten på golvet i potatiskällaren.

Bor du i en potatiskällare? Ja då lär du i alla fall ha mat i svåra tider även om det kan bli enformigt i längden. Det finns väl en viss begränsning i vad man kan laga till av potatis.

Psilocyber kanske kan bli Sveriges svar på Jamie Oliver. Potatis och svamprecept med den nakna kocken från Götet "Psilo"!

P.S.
Det kommer nog ta tid innan jag kan axla rollen som organisatör för Vakenmöten men jag kommer gärna med och "surrar"!

Det är som alltid lika intressant att möta lite nya ansikten och höra deras versioner av verkligheten, som vanligt alltid lika subjektiv.

Anonym
hahaha potatiskällare

Anonym
Ja du skulle bara veta vilka märkliga flaskställ som finns i den källaren!

See User information
Jag kommer åka dit och titta.

Posted on: 2007/1/14 2:52
"Paper is poverty... it is only the ghost of money and not money itself". - Thomas Jefferson

See User information
Vakenträffen var mycket trevlig och givande.

Detta har vi diskuterat:

Nästa vakenträff:
Nästa träff är bestämd till söndagen den 11 februari. Samma plats, samma tid. dvs 14:00 på lava.

Infofest:
Vi skall skapa några fester i sommar där vi kan träffa nya människor och ha trevligt som sammtidigt är intresserade av denna information och deskutera den hålla korta föredrag mm. Första festen är planerad till maj och kommer att vara i ett trevligt vattentorn i solna. Vi gör detta tillsammans med Rosie som driver lokalen och som vill vara med och dela denna info.

SanningsFestival:
Någon gång under sommaren så ska vi genomföra en liten festival i stockholm där vi ska ha live-band, mat och information i form av utställningar mm.

Informationspaket:
Vi kommer att sammanställa några sidorm med information samt några DVD skivor och skicka ut till olika personligheter i sverige. Atrister, kändisar, journalister, formskare mm.

Vakenevenemang på lava:
Vi skall försöka årdna en filmkväll på lava någon gång i mars/april.

Nätverka:
Vi behöver hålla kontakt med andra grupper och organissationer och informera dom att vi finns samt hjälpas att nå ut till folk tillsammans. Vi behöver sammla in kontakter till olika människor och underhålla dessa kontakter. Jag (micro) ska försöka hålla ihopp trådarna men det behövs hjälp att skapa kontakter samt att hålla de levande. Hör av er till micro om ni har någon bra kontakt.

Alla som känner att dom kan bidra med dessa och andra saker var inte rädda att maila mig eller void på micro@vaken.se / void@vaken.se.

Posted on: 2007/1/14 17:45

Anonym
Quote:

micro wrote:
Vakenträffen var mycket trevlig och givande.

Detta har vi diskuterat:

Nästa vakenträff:
Nästa träff är bestämd till söndagen den 11 februari. Samma plats, samma tid. dvs 14:00 på lava.

Infofest:
Vi skall skapa några fester i sommar där vi kan träffa nya människor och ha trevligt som sammtidigt är intresserade av denna information och deskutera den hålla korta föredrag mm. Första festen är planerad till maj och kommer att vara i ett trevligt vattentorn i solna. Vi gör detta tillsammans med Rosie som driver lokalen och som vill vara med och dela denna info.

SanningsFestival:
Någon gång under sommaren så ska vi genomföra en liten festival i stockholm där vi ska ha live-band, mat och information i form av utställningar mm.

Informationspaket:
Vi kommer att sammanställa några sidorm med information samt några DVD skivor och skicka ut till olika personligheter i sverige. Atrister, kändisar, journalister, formskare mm.

Vakenevenemang på lava:
Vi skall försöka årdna en filmkväll på lava någon gång i mars/april.

Nätverka:
Vi behöver hålla kontakt med andra grupper och organissationer och informera dom att vi finns samt hjälpas att nå ut till folk tillsammans. Vi behöver sammla in kontakter till olika människor och underhålla dessa kontakter. Jag (micro) ska försöka hålla ihopp trådarna men det behövs hjälp att skapa kontakter samt att hålla de levande. Hör av er till micro om ni har någon bra kontakt.

Alla som känner att dom kan bidra med dessa och andra saker var inte rädda att maila mig eller void på micro@vaken.se / void@vaken.se.

bra bar!
ska även ja fundera på detta med informationspaket

Anonym
Micro och jag funderar på att sätta oss ned och göra ramen till själva informationspaketet. Någon här på vaken som har lust att hjälpa till och joina in i det arbetet?

Lite tips, ideer och funderingar över vad det ska innehålla och hur det borde formulera kan även postas här.

Bäst är dock om de som vill vara med och utveckla detta mailar mig eller micro.

Maggot: Vi kan ju skriva lite saker på distans och skicka till varandra. Komplettera olika idéer om innehåll som vi kommer på.

Anonym
Åh, kul med fest! Får man komma?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper