vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Dokumentärer - DVD-ISO med kanske svensk text?
Det finns flertalet dokumentärer där ute och det finns ett par med svensk text. Det som är kruxet är vart finns .ISO-filerna som man kan ladda ned för at bränna själv för utdelning?

Sjårsdagen börjar närma sig så det hade inte skadat om .ISO-filerna hade funnits så fler än de som sitter och styr Vaken.se har DVD-skivor att dela med sig.

Vilka DVD-skivor med svensk text finns där ute?
Vart gömmer sig dessa .ISO-filer på nätet?

Jag har en som jag gjort kopia av en DVD-skiva. En kombination av 911 Mysteries och Terrorstorm. (Tror det är gamla versionen av Terrorstorm). En DVD vilket inte är den bästa har man hört.

Det skulle INTE skada att ha .ISO-filerna inom så kort tid som möjligt så man har möjlighet att bränna ett par.

Man kan i och för sig själv leta reda på en svensk text, lära sig program för att slänga in texten i en DVD, synka, rätta särskrivningar och annat. Tyvärr har jag inte denna tid utan hoppas att någon har möjlighet att göra detta.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Dokumentärer - DVD-ISO med kanske svensk text?

See User information
Jag har 9/11 Mysteries som TV4 Fakta sände med svenskt tal och svensk textning vid engelskt tal, i DVD-format. Kan lägga upp den senare, verkade inte funka nu när jag försökte på Piratbukten.

Kolla igen vid förmiddag/lunch.

Posted on: 2008/8/23 22:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Funkar fortfarande inte att ladda upp tyvärr för min del...

Posted on: 2008/8/24 15:27

Anonym
Någon annan som kan och har lycka att dela med sig av DVD .ISO-filer? (Inga jäkla .vob-varianter. Mycket smidigare med .iso, samt att man slipper lära sig hur man gör .vob-filer till en .iso. :) (Kör självklart inte Windows.) )

Anonym
Hur går det? Tiden börjar rinna ut.

Har skivor, har brännare, saknar material att bränna.

Det finns åtta A4-fodral på Material-sidan vilket jag tolkar som att det finns åtta DVD-skivor. De som är mest intressanta är Terrorstorm second edition och 911 Mysteries.

Edited by Hear on 2008/8/28 16:06:15
Edited by Hear on 2008/8/28 16:07:05

Anonym
Quote:

Paradoxer skrev:
Quote:

Hear skrev:
Någon annan som kan och har lycka att dela med sig av DVD .ISO-filer? (Inga jäkla .vob-varianter. Mycket smidigare med .iso, samt att man slipper lära sig hur man gör .vob-filer till en .iso. :) (Kör självklart inte Windows.) )
.vob-filer är bara att adda i Nero... Krävs ingen kunskap

Det kräver att man kör Windows, Nero alltså.

.iso kräver ännu mindre kunskap. Man starar valfritt brännarprogram, väljer att man vill bränna en image-fil och sedan bara att bränna.

Det kanske finns brännarprogram till den platform jag kör som har alternativet att kunna välja .vob-filer men har inte letat. Ser det nästan idiotiskt att inte göra en image-fil av en DVD. Betydligt smidigare hantering är det också.

I alla fall. Det är idag två veckor kvar så tiden börjar bli knapp, även om denna tråd skapades lite sent. (Framtidsplanering. YES!!)

See User information
http://www.mininova.org/tor/1749255

Här finns TV4 Fakta versionen av 9/11 Mysteries med svensk speakerröst och svensk text som .ISO

Posted on: 2008/8/29 16:14

See User information
Vackert.

Posted on: 2008/8/29 17:42
Administrationsgruppen
www.vaken.se

Anonym
Kommer kanske över ett par skivor imorgon som man kan kopiera men om det inte sker så skulle det vara toppen om .iso-filer av andra DVD-skivor med svensk text också fanns tillgängliga via Internet ett par dagar innan den 11, till exempel nu i helgen.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper