vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Stoppa matchen 6-8 mars i Malmö

See User information
Någon härifrån som ska dit?

Posted on: 2009/2/20 12:11
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Stoppa matchen 6-8 mars i Malmö

See User information
http://www.youtube.com/watch?v=nOoXp9SJRBc

Jag ska nog försöka ta mej dit

Posted on: 2009/2/20 12:59
El pueblo armado jamás será aplastado!!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
gott! emil kommer också!

Hört rykten om att Svenska Motståndsclownerna ska dit för att provocera, men hoppas inte det iallafall

Posted on: 2009/2/20 13:41
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

See User information
Jag hörde precis på nyheteterna ätt dom kanske ska flytta matchen till en annan hall, utan publik.

Posted on: 2009/2/23 6:26

See User information
det är bra då är halva striden vunnen

Posted on: 2009/2/23 12:57
Fuck you FRA!

See User information
Någon från vaken som var där? Berätta gärna lite isåfall.
Enligt DN gick det till så här: http://www.dn.se/nyheter/sverige/lugn ... spelarna-anlande-1.814657

Posted on: 2009/3/6 11:43

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
det är bra då är halva striden vunnen

"Hela striden..." är du stridig...

Ta in aktivisterna på FEMA-läger för lite demaskering och uppvaknande.

See User information
Quote:

Fred_Alert skrev:
Någon från vaken som var där? Berätta gärna lite isåfall.
Enligt DN gick det till så här: http://www.dn.se/nyheter/sverige/lugn ... spelarna-anlande-1.814657

Quote:
I en av de tunga polistransporterna övervakades processen av två civilklädda poliser iklädda prydliga palestinasjalar, en anblick som väckt viss munterhet bland demonstranterna.
:)

Posted on: 2009/3/6 14:36

See User information
Hej allihopa. Ska skriva en samanfattning, men kom nyss hem efter en helg med mycket gång och lite sömn så skriver imorgon :) nu ska jag ta en öl och sen sova.

Patrix, har du nåt problem med mej? ta det via pm isåfall tack

Posted on: 2009/3/7 22:41
Fuck you FRA!

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Hej allihopa. Ska skriva en samanfattning, men kom nyss hem efter en helg med mycket gång och lite sömn så skriver imorgon :) nu ska jag ta en öl och sen sova.

Patrix, har du nåt problem med mej? ta det via pm isåfall tack

O nej, verkligen inte. Jag såg på Aktuellt igår fredag 21... där såg man aktivisterna - det ser ut som det brukar, de två man såg närmast (tror jag)... där hade den ene tjurring i näsan och den andre spik i läppen. Resten var väl bögpervo, eller störda på andra sätt. "Autonoma..."... revolutionärer... hehe...

Vad sysslar de med?

In med dom på Avdelningen, eller ett annat FEMA-läger...

De är manipulerade, och behöver hjälp. Antagligen tror de själva att de gör något "bra för andra":

Det är där"problemet" ligger InBlooooo....

See User information
ja om du kallar kärlek för pervo...

Visst det är mycket subkulturellt men det var även 5800 personer idag som inte är "subkulturella"

men du, jag svarar mer imorgon. ska sova nu.

Posted on: 2009/3/7 23:06
Fuck you FRA!

See User information
Jag håller med Novax...sjukt beteende ger bara vatten på kvarn...

Sds video

00.30 till 00.50 att han är maskerad, men sätter sina fingeravtryck på bilarna är ju smart...idiot.

Posted on: 2009/3/8 14:02

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
ja om du kallar kärlek för pervo...

Borde inte du för länge sedan ha förstått att Vända på det?

Är det bättre att vara i koma istället för att vara lite vaken?

Om du gör det väldigt enkla draget att vända på det så vet du att det är just tänket därute som blir alltmer pervo, det är pervotänk att att förespråka att pervertera "kärlek", och att kalla pervo för kärlek...

Vissa är egensinnigt styvnackade, kan inte inse ett plus ett, är det vaccinationerna, långvarig hjärntvätt, eller vad handlar det om tro?

Jag reeeepostar för 30:e gången vad Insider skrev angående love:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=116689#forumpost116689

Just sådana får är också de som medverkar till att skapa det som den kanske inte vill...

reeeepost:
http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... id=116255#forumpost116255

- fast jag tror inte de bryr sig, de är bara Emot - egentligen emot sig själva (sin sanna natur) - det är väl därför de kört så mycket med svart/rött, piercningar och tatueringar/boskapsmärkningar - de vet inte att städa framför egen dörr först..., de saknar egentlig respekt för livet, vill istället vara i kamp för att förstöra det, legitimera det dåliga, normalisera... inom Sahlinismen - superagendans bästa får.

Jag tycker generellt sett synd om får som blivit så bortkollrade, de hindras att inse elementära saker och slåss mot det "därute", som ett sätt att fly från den enda "kampen" som finns och "gäller.

God morgon InBed...

Anonym
starta en ny tråd som handlar om att "vända på det" istället

Stoppa matchen i denna...

Idag så löper civilare på Möllan och haffar folk som de har fotat och filmat igår... Folket muddras och tas in på stationen... Gestapo in action...

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:

Idag så löper civilare på Möllan och haffar folk som de har fotat och filmat igår... Folket muddras och tas in på stationen... Gestapo in action...

Matchen är bara en match i den vita sporten...

"Folket"...

inte heller är de Gestapo, snarare boskapsskötare.

Go police go...

Anonym
Quote:

patrix skrev:
Quote:

Jumalauta skrev:

Matchen är bara en match i den vita sporten...

"Folket"...

inte heller är de Gestapo, snarare boskapsskötare.

Go police go...

Du kan ju...

See User information
Men just det är ju faktiskt inte gestapo metoder Jumalauta. Det är ju faktiskt individens egna fel . Folk blir lurade och upphetsade till att göra saker som sedan faller helt naturligt in att de blir tagna . Det är typ lika korkat som att gola ner sig sj. Vad tjänar de till att bete sig som idioter. Saken är just att garanterat hoppas dom att lyckas hetsa upp folket så mycket att de kan införa mer riktiga "gestapo" metoder . Och folk tror dom gjort de för hmm klasskampen lr nått annat jävla dumt. Dom blir ist brickor i spelet. För vad kommer förändras efter denna demon. Ingenting till de bättre iaf. Lustigt att "de" tjuringarna som patrix sa som alltid säger sig sträva för fred aldrig lyckats ens klara av att hålla sig fredliigt i en enda demonstration;). Nu lägger man det som en negativ stämpel på demon och det man lyfter fram istället för anledningen till demon blir livet runtom demon. Alltså det enda som näåmns utåt är liven som blivit . Och då kan dölja orsakerna till demonstrationen. Hade det gått fredligt till hade dom inte kunnat dölja det för då hade de tatt upp de på nyheterna och blivit tvugna att nämna lite saker ist nu så kan de bara visa hur illa folk som demonstrerar beteer sig.

Hålller med patrix kärlek har blivit perversion, och sjuka lustar har istället blivit vardag men det ingår väl i "devolutionen"

Posted on: 2009/3/8 16:16

Anonym
Quote:

wolfheart skrev:
Men just det är ju faktiskt inte gestapo metoder Jumalauta. Det är ju faktiskt individens egna fel . Folk blir lurade och upphetsade till att göra saker som sedan faller helt naturligt in att de blir tagna . Det är typ lika korkat som att gola ner sig sj. Vad tjänar de till att bete sig som idioter. Saken är just att garanterat hoppas dom att lyckas hetsa upp folket så mycket att de kan införa mer riktiga "gestapo" metoder . Och folk tror dom gjort de för hmm klasskampen lr nått annat jävla dumt. Dom blir ist brickor i spelet. För vad kommer förändras efter denna demon. Ingenting till de bättre iaf. Lustigt att "de" tjuringarna som patrix sa som alltid säger sig sträva för fred aldrig lyckats ens klara av att hålla sig fredliigt i en enda demonstration;). Nu lägger man det som en negativ stämpel på demon och det man lyfter fram istället för anledningen till demon blir livet runtom demon. Alltså det enda som näåmns utåt är liven som blivit . Och då kan dölja orsakerna till demonstrationen. Hade det gått fredligt till hade dom inte kunnat dölja det för då hade de tatt upp de på nyheterna och blivit tvugna att nämna lite saker ist nu så kan de bara visa hur illa folk som demonstrerar beteer sig.

Hålller med patrix kärlek har blivit perversion, och sjuka lustar har istället blivit vardag men det ingår väl i "devolutionen"

Asså,,, jag sypatiserar inte med bråkstakar övht... Personligen tycker jag att hela grejen är en uppenbar fasad, flytta fokus... Massmedias förspel, handling och efterspel fokuserar endast på vad som komma skall och resultatet, upplopp och annan skit... Personligten tror jag på något liknande:
http://vodpod.com/watch/1399654-cbc-b ... ters-at-montebello-summit

Sen att man skyller på AFA och andra idioter får hela sakfrågan att tappa fokus från det verkliga budskapet...

Jag håller också med om mycket som patrix säger men vad hade det i denna tråd att göra, kärlek, homosex, piercingar, sann natur mm? Som jag sa, starta en ny tråd om saker som inte har med andra trådar att göra... Det va bla det jag ville framföra...

Ang gestapo, så kan jag inte undvika att tänka på likheterna när civilare springer runt och haffar folk som de tror är inblandade i något som hände igår... Själva bilden av en sådan handling...

Anonym
Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

wolfheart skrev:

Asså,,, jag sypatiserar inte med bråkstakar övht... Personligen tycker jag att hela grejen är en uppenbar fasad, flytta fokus... Massmedias förspel, handling och efterspel fokuserar endast på vad som komma skall och resultatet, upplopp och annan skit... Personligten tror jag på något liknande:

Sen att man skyller på AFA och andra idioter får hela sakfrågan att tappa fokus från det verkliga budskapet...

Jag håller också med om mycket som patrix säger men vad hade det i denna tråd att göra, kärlek, homosex, piercingar, sann natur mm? Som jag sa, starta en ny tråd om saker som inte har med andra trådar att göra... Det va bla det jag ville framföra...

Ang gestapo, så kan jag inte undvika att tänka på likheterna när civilare springer runt och haffar folk som de tror är inblandade i något som hände igår... Själva bilden av en sådan handling...

Quote:

Jumalauta skrev:
Quote:

wolfheart skrev:

Men du har ju varit på vaken så länge så varför du frågar vad det har i tråden att göra är mystiskt. Annars är det ju bara att läsa tråden. En tråd är det som man postar i den. Bara för den börjar med A så innebär det inte att den inte kan utvidgas till F och P... där en sak ger annat. Du har väl läst trådar på vaken, så du vet detta, eller hur?
Dumt att stå kvar i att det är vaket att posta sådant där Juma... - det är ologiskt. Ungefär som då ämnet ser ut som det gör så kan man inte posta om hur gatsten som de kastar kan döda familjefäder... för det var inte "stoppa matchen". Skärpning...

De där sakerna ska inte vara på stan... de är värstingar som som sagt inte respekterar något. De vill ha våld och död, uppenberligen. De kan åka till Chile eller Kuba eller vad de nu tycker det smakar bra.

Man kan också tänka att hur vad kan de där sakerna vara "för" något, när det så uppenbart är att de inte ens är för sig själva, de behöver då attribut så de kan "känna sig" annorlunda, eller just vara "annorlunda", vänsterpervo... så de kan därför projicera ut sitt självförakt på "de andra dumma"/eliten" - anklaga andra, för de vet djupt inne at något är väldigt fel... det är inom dom själva...

Är det trevligt att se den där bilden som ligger främst just nu i videon angående detta, en bit ned http://svt.se/?

En anhållen efter Malmö-tumult - jag ser ingen länk till just den videon.

Hur gick det för hundarna... hur många hästar skadedes under huliganismen i Göteborg, det var många, och ett antal fick avlivas.

De är mycket alien och yta. I koma.

Jag råkade se en post på vaken, se under... och denna kvinna kan man likna lite vid de som angrep poliser och förstörde gemensam egendom. Tomma tunnor som skramlar. Typiska "aktivister", inga hemma där inte..., ingen äkta delaktighet i andra människors öde, väl och ve. Denna kvinna är som Wolfheart var inne på (bra skrivet), det med "demon"... det man ser är "människors" demonnatur/demoniska natur.

Texten (Djurens rätt... palestiniers rätt)

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=13291#forumpost13291

Hmmm... jag vill inte på något sätt underskatta dina ambitioner att ta tag i världspolitiken på just ditt sätt men vill ändå göra en jämförelse om det stora i det lilla. Jag hoppas att du förstår symboliken men vill innan denna historia ge dig ett ordspråk på vägen:

Ingen kedja är starkare än sin svagaste länk!

För några år sedan skulle jag hjälpa en god vän som blivit sjuk att omplacera en gammal katt. Själv kunde jag inte ta hand om den eftersom ett av mina barn var allergiker. Nu hade jag endast sex timmar på mig innan mitt flyg gick till en utlandsresa tillsammans med ett arbetslag så jag var lite pressad, men för den gamla kattens skull tog jag mig ändå tid. Ringde så ner till "djurens vänner" och där svarar en ung dam att:

- Det är ingen ide´ att ta ner katten till oss eftersom det inte är en liten kattunge. De gamla stora katterna är så svåra att få någon att ta hand om. "Hon lät som hon var totalt ointresserad av katten".

- Men ni kan väl försöka i alla fall.

- Ja ok, du kan ju ta hit den men efter ett par dagar avlivar vi den!

- Men är det inte lite kort tid?

- Du, jag hinner faktiskt inte prata mer med dig nu. Ta ner katten så får vi se.

Jag åker så ner till deras kontor med katten och där innanför disken sitter en ung blond något överviktig tjej med palestinasjal virad runt axlarna och över vänster bröst har hon ett stort plastmärke fäst på sin vinfärgade tröja. "Rädda valarna" står det med en stor fet vit text mot ljusblå botten.

Hon pratar i telefon och bemödar sig inte ens med att lyfta på ögonbrynet. Hon snackar om fantastiskt viktiga saker och eftersom hon är ganska högljudd kan man inte undgå att lyssna. Det handlar om att befria minkar från minkfarmar, att fånga tyska örnäggstjuvar och att rädda strandade valar, men ingenting om att rädda den stackars katten som kurrar innanför min jacka. Efter 10 minuter knackar jag hårt på disken och hon tvingas att lyfta på huvudet och be den som satt i andra änden av luren att få ringa upp senare.

- Hej det är jag som ringde om katten förut.

- Ja ok, du kan ge den till mig! Hon tar katten utan att titta den i ögonen eller hälsa på den. Hennes sätt att ta katten påminner lite om en autentisk film jag sett om hanteringen av döda djur på ett slakteri

- Vad händer nu då? Säger jag lite tafatt!

- Ja vi låter den somna in, förmodligen redan ikväll, med gas! Det är ju ändå ingen som vill ha den här katten eftersom den är så gammal.

Jag går nu snabbt fram och tar katten ur hennes händer.

- Glöm det bruden! Vadå "djurens vänner", är du helt bombad i huvet eller? Det här är förvisso en vanlig svensk bondkatt men inte fan skall ni få gasa den bara för att den inte är fin nog.

- Men så här gör vi alltid... det är garanterat smärtfritt, och katten slipper lida...

- Fokusera du på dina valar och örnägg istället så ser jag själv till att katten får ett hem din dumma jävla brud.

Jag måste erkänna att jag blev lite "pissed" på hennes populistiska uppdelning av djurliv och i bilen på väg tillbaka hem såg jag framför mig hur hon hemma i sitt rosa flickrum på nätterna drömde om hur hon red fram över ekologiskt rena hav på silverglänsande delfiner och matade minkar med rysk kaviar, samtidigt som hon kläckte örnäggen själv under sin något överdimensionerade bak.

Eftersom livet börjar med en tanke så var jag helt uppfylld av att just denna katt precis på denna dag skulle hitta ett nytt hem där någon brydde sig. Eftersom det nu bara var timmar kvar innan jag planet lyfte så tog jag en chansning på att en av mina grannar som jag överhuvudtaget aldrig pratat med skulle kunna behöva just denna katt. Det var en gammal dam som verkade ha ett stort behov av ensamhet och som dessutom verkade uppfylld av saknad.

Det var en lyckans dag både för katten och henne... eftersom hon av någon halvdement anledning blandade ihop katten med en nästan identisk som försvunnit från henne när hon var barn. Hon babblade och tjatade och snackade och pratade... så det kändes nästan synd att behöva avbryta för att hinna med planet. Men så vitt jag vet så lever hon och katten tillsammans än idag, trots dödshotet från bruden nere på "Djurens Vänners kontor", hon med de stora vyerna.
---

Det är naturligt att poliserna försöker att gripa gärningsmän, förstår inte vad du avser riktigt nu.
Ska inte psykopater som vill ödelägga och döda, gripas?

Anonym
Förstår det där...

En bra låt som går på repeat... Till slut blir den dålig...

See User information
Redogörelse för demon kommer nu.

Jag och mina vänner åkte ner på fredagen, påvägen ner hörde vi att det varit blockader mot israelerna men dom hadde bryskt blivit bussade snabbt. När vi kommit dit och lämnat våra saker på sovplatsen skulle vi ner till stadion och reka. När vi kom till Dalaplan(?) tror jag det hette så stannade en snutbil och 8 vältränade män kom ut och visiterade oss, dom var mycket trevliga mot oss, men en ville att jag skulle tas till stationen pga röda ögon han trodde jag var pårökt vilket jag inte var, jag hadde sovit 2 timmarpå natten och sen bilat ner till Malmö så jag var lite trött. Men han trodde på mej så det var lungt. Sen när vi gått 2 minuter så kommer det ännu en piket och körde nästan på oss och då stormade det ut snutar som inte var riktigt lika trevliga och gjode ännu en visitation, leggade oss och beslagtog en sprayburk min kompis hadde med sej. Där blev vi stående i 10 minuter och diskuterade att det var många vältränade män som ville ta på oss hela dagen ;) sen fortsatte vi och gå runt stadion utan mera snuttrackasserier. Stället var som ett fort, dom hadde inte sparat på krutet. Efter ett tag kom vi till stället där några demonstranter hadde samlats och det skreks slagord in mot stadion, allt gick lungt till, haha tror det var mer snutar än demonstaranter just då. Efter ett tag bestämde vi oss för att hitta en krog och ta en öl, vila oss och sen gå hem och sova. Vi blev "eskorterade" av ridande polis, 3 piketbussar och en helikopter ett tag, men vi lyckades villa bort dom. Slut fredag

På lördagen kom vi till demon runt 11, hadde samlats drygt 6-7000 människor på Stora torget och stämningen var på topp! Var tal och musik. Men sen när tåget skulle börja gå så upprepade demonstartionsledingen säkert 10 gånger: "polisen är vår vän, polisen är här för att skydda oss" och det tyckte jag var obehagligt, kändes som något ur 1984. Jag gick i Svarta Blocket och där var stämningen väldigt laddad, var många ungdommar från Rosengård som var väldigt frustrerade på polisen pga alla grodor som kommit fram. Polisen höll sej i bakgrunden i början am demon och allt förflöt lungt. Några bengaler tändes och några smällare smälldes. Men när vi började närma oss stadion så stod det ungefär 10 civilsnutar 20 meter från tåget och provocerade som fan, detta är en säker uppgift eftersom jag själv såg dom. Dom ville piska upp stämningen i tåget som trots allt varit lugn innan detta. Då började folk kasta toarullar och en och annan flaska och civarna fortsatte och hetsa, det märktes att dom ville starta bråk. Men det blevändå lungnare när vi passerat dom. Men i höjd med stadion började snutarna säcka in svarta blocket och det började hagla färgbomber och fyrverkerier mot piketbussarna och stämningen blev aggresiv. Sen helt plösligt började ungefär 70procent av blocket storma mot en polisavspärning och slangbomber och stora gatstenar fastades mot polisbilarna. Ja resten vet ni ju från hormedia. Jag själv höll mej borta från bråket för jag ville ha en ickevåldskonfrontation, tex att man försökte ta sej in på stadion för att störa matchen men inte gjorde något våldsamt motstånd när dom tog en, för detta skulle bara gynna polisen.

Samanfattningen som jag ser den är att polisen visste att det var många frustrerade ungdommar från förorterna skulle komma, och dom sände ut provokatörer för att piska upp stämningen när dom märkte att det nog inte skulle bli några kravaller. Detta för att dom skulle kunna säcka hela den fredliga delen av demon. Och att slåss med snuten denna dag gynnar inte det palestinas kamp. Detta har bara gynnat snuten för fåren vill ta till hårdare tag när deras skattepengar går till polisinsatser för att folk vill demonstrera. Ve den som rör fårens skattepengar!

Detta var en redogörelse från det jag såg och uppfattade. Det som står över här om tex homokärlek och subkulturer kan tas i andra trådar!

Posted on: 2009/3/11 1:12
Fuck you FRA!

Anonym
Man ser inte direkt att vänsterkomaaktivister är med ute, eller på andra sätt, visar sympati, stöd eller handling för tex det tibetanska folket. Bara som exempel på hur de är en grupp programmerade får, nyttiga...

Varför?

Till minne av Tabeys offerhandling
http://www.epochtimes.se/articles/2009/03/16/16794.html

Anonym
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Redogörelse för demon kommer nu.

Jag och mina vänner åkte ner på fredagen, påvägen ner hörde vi att det varit blockader mot israelerna men dom hadde bryskt blivit bussade snabbt. När vi kommit dit och lämnat våra saker på sovplatsen skulle vi ner till stadion och reka. När vi kom till Dalaplan(?) tror jag det hette så stannade en snutbil och 8 vältränade män kom ut och visiterade oss, dom var mycket trevliga mot oss, men en ville att jag skulle tas till stationen pga röda ögon han trodde jag var pårökt vilket jag inte var, jag hadde sovit 2 timmarpå natten och sen bilat ner till Malmö så jag var lite trött. Men han trodde på mej så det var lungt. Sen när vi gått 2 minuter så kommer det ännu en piket och körde nästan på oss och då stormade det ut snutar som inte var riktigt lika trevliga och gjode ännu en visitation, leggade oss och beslagtog en sprayburk min kompis hadde med sej. Där blev vi stående i 10 minuter och diskuterade att det var många vältränade män som ville ta på oss hela dagen ;) sen fortsatte vi och gå runt stadion utan mera snuttrackasserier. Stället var som ett fort, dom hadde inte sparat på krutet. Efter ett tag kom vi till stället där några demonstranter hadde samlats och det skreks slagord in mot stadion, allt gick lungt till, haha tror det var mer snutar än demonstaranter just då. Efter ett tag bestämde vi oss för att hitta en krog och ta en öl, vila oss och sen gå hem och sova. Vi blev "eskorterade" av ridande polis, 3 piketbussar och en helikopter ett tag, men vi lyckades villa bort dom. Slut fredag

På lördagen kom vi till demon runt 11, hadde samlats drygt 6-7000 människor på Stora torget och stämningen var på topp! Var tal och musik. Men sen när tåget skulle börja gå så upprepade demonstartionsledingen säkert 10 gånger: "polisen är vår vän, polisen är här för att skydda oss" och det tyckte jag var obehagligt, kändes som något ur 1984. Jag gick i Svarta Blocket och där var stämningen väldigt laddad, var många ungdommar från Rosengård som var väldigt frustrerade på polisen pga alla grodor som kommit fram. Polisen höll sej i bakgrunden i början am demon och allt förflöt lungt. Några bengaler tändes och några smällare smälldes. Men när vi började närma oss stadion så stod det ungefär 10 civilsnutar 20 meter från tåget och provocerade som fan, detta är en säker uppgift eftersom jag själv såg dom. Dom ville piska upp stämningen i tåget som trots allt varit lugn innan detta. Då började folk kasta toarullar och en och annan flaska och civarna fortsatte och hetsa, det märktes att dom ville starta bråk. Men det blevändå lungnare när vi passerat dom. Men i höjd med stadion började snutarna säcka in svarta blocket och det började hagla färgbomber och fyrverkerier mot piketbussarna och stämningen blev aggresiv. Sen helt plösligt började ungefär 70procent av blocket storma mot en polisavspärning och slangbomber och stora gatstenar fastades mot polisbilarna. Ja resten vet ni ju från hormedia. Jag själv höll mej borta från bråket för jag ville ha en ickevåldskonfrontation, tex att man försökte ta sej in på stadion för att störa matchen men inte gjorde något våldsamt motstånd när dom tog en, för detta skulle bara gynna polisen.

Samanfattningen som jag ser den är att polisen visste att det var många frustrerade ungdommar från förorterna skulle komma, och dom sände ut provokatörer för att piska upp stämningen när dom märkte att det nog inte skulle bli några kravaller. Detta för att dom skulle kunna säcka hela den fredliga delen av demon. Och att slåss med snuten denna dag gynnar inte det palestinas kamp. Detta har bara gynnat snuten för fåren vill ta till hårdare tag när deras skattepengar går till polisinsatser för att folk vill demonstrera. Ve den som rör fårens skattepengar!

Detta var en redogörelse från det jag såg och uppfattade. Det som står över här om tex homokärlek och subkulturer kan tas i andra trådar!

"På lördagen kom vi till demon runt 11, hadde samlats drygt 6-7000 människor på Stora torget och stämningen var på topp!"

Jaså, "drygt"...

Inse ert misslyckande...

”JAG VAR på den urartade demonstrationen mot Israel i Malmö. Arrangörerna hade lovat att det skulle komma 10000. Jag räknade till 1500. Polisen sade ”mellan 1500 och 2000”. Senare uppgav arrangörerna att demonstrationen lockat 6000–7000 deltagare.” [...]
http://missionxp.webblogg.se/2009/mar ... -blir-som-tv-debatte.html

10000, 6000 eller 1500? Varför är det så viktigt med siffrorna? Med tanke på den massiva informationen, tvåspråkiga dekaler överallt, massmedias villiga inställning med presskonferenser samt faktum att bara i Malmö bor minst 40000 muslimer måste man betrakta siffran 1500 som ett fullständigt misslyckande för organisatörerna. De var så säkra på att få igång en "folklig resning.

See User information
polisen räknar alltid mindre, arrangörera alltid mer. skulle nog säga 4-5000. men jag räknade inte direkt. Skit samma....

Posted on: 2009/3/17 0:16
Fuck you FRA!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper