vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Motgift! (filosofi)
Jag tittar mig omkring i naturen och ser tusentals växter och träd. Var växt är ett liv, en organism, ett medvetande. Varje växt har sin utveckling, sina knep och sitt sätt att fortplanta sig.

Vår planet är också en stor organism. Som erbjuder energi, vatten, näring och mycket annat till varje enskilld individ, växt, insekt, djur etc. Vi kallar också vår planet moder jord, och moderliga egenskaper kan bli förödande ibland, för vissa!

Jag ser en växt bli sjuk och hantera sjukdomen själv, så gott den kan. Går inte det ena så går det andra. Den växten är en levande organism, precis som denna planet. Kul tanke!
Vilken växt som helst försvarar sig mot sjukdomar och svamp etc. Vad gör vår planet, och vad finns på ytan av vår planet. Beskåda planeten utifrån, och försök se allt för vad det är. Hur man än tittar på det så kan man inte få det till något annat än cancer/städer, ja det där som stör ytan, och kväver och skitar ner!

Städerna är en organism i sig själv, en maskin som suger in all energi utifrån. Allt som kommer i kontakt med den smittas, och kan inte efter det vara utan den! Varje organism som berör denna cancersvulst smittas, sjukdomen är att inte kunna klara sig själv, och mer energi måste transporteras in i cancersvulsten. Bakterien, som det nu blivit som lever i cancersvulsten får också begär, som är näst intill omöjliga att framställa.

Cancersvulsten/maskinen gör så gott den kan hela tiden för att växa, den hittar på precis vad som helst för att få växa sig större och starkare. Men det kommer inte riktigt att räcka till då organismen vi lever på är "pissed off"...

A point!
För att lösa alla problem rakt av så behöver man bara göra en sak. Mata inte DEN här svulsten med någonting, ge DEN inte nåt, bry dig inte om DEN, tro inte på DEN, lev inte med DEN, eller i DEN!

Det är DEN som är problemet!

Utan monstret kan inte "the darkness" härja.

Må väl!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Motgift! (filosofi)
Hupp...här kommer hårda fakta,...det verkliga "Motgiftet" till systemets hjärntvätt är svampstuvning.

Klart slut / Psilo

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Hehe!

See User information
Intressant tanke det där att städer är som cancer.
Men du menar då de moderna industriella städerna eftersom någon sorts gemenskap måste vi ha.. alla kan inte leva helt själva ute i skogen eller på någon ö :)
Indianerna tycker jag hade en hälsosam livstil, de hade städer men vårdade och levde med naturen.. så det kan ju inte varit någon cancer.

Posted on: 2007/8/25 8:16

Anonym
Jodu, he he he...indianerna var ena tunga gubbar, dom gillade att käka svamp och drack ayahuasca mm.

Finfina grejer det...

Anonym
Med städer menar jag på det moderna sättet. Indianbyar är inte nåt annat än trevligt, och ser ut som en bra idé och lösning.

Jag tror så här. Så länge man vet vilka behov man har så är det inga problem. Man vet då vad man behöver skapa för att det skall rulla och funka. Det är egentligen inte alls så svårt, och varför bo en och en ute i skogen, när man kan gruppera sig i lagom stora grupper, och köra sin grej där. Olika människor med samma intressen har en förmåga att hitta varandra, o hamna på samma ställe.

Hmm, kan bli långt om jag skall förklara allt, jag försöker med en jämförelse istället.

Du skall korsa en flod, och lägga till på andra sidan o sen gå i land och trycka på en knapp för att klockan skall stanna.

Situation nummer ett:
Du har framför dig en stor båt, med stora motorer och "way out there" elektronisk utrustning. Straxt bredvid bryggan står en instruktör, som skall lära dig allt om den där båten. Ni går igenom allt från början till slut, allt du behöver veta för att få den där båten från ena bryggan, över till den andra bryggan på andra sidan.

När instruktören är klar är det dags för dig att starta kärran och ta dig över till andra sidan. Innan du börjar dra i några spakar så behöver du dra igång hjärnan och minnet, och koncentrera dig på uppgiften, du skall framåt med en maskin som är full av "regler" och knappar o grejjer. Med andra ord så får du inte koppla av så mycket.

Situation nummer två:
Där ligger en eka och ett par åror, ro över och njut under tiden.

Vi skall inte mer än över till andra sidan, och det går att krongla till det, som i ett annat ex:
Den resande rike mannen frågar gubben som sitter på bryggan, ehh, fåru nå fisk eller? Jo svarar gubben, relativt många också. Jo men du, då kan du sälja dom, o då får du pengar o kan hyra in andra som metar för dig, sen kan du göra vad du vill, då behöver du inte sitta här o meta upp fisk för att få mat för dagen. Vad skulle du egentligen vilja göra frågan den rike? Ja, sitta här och fiska till exempel, och inte bry sig om nåt annat! Ja se där sa mannen, då kan du ju göra det då, Ja men, det gör jag ju redan!

Hare gott...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper