vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Handbok i Kem-fritt liv

See User information
Tog upp det här i en annan tråd nyss men tyckte det verkade som en bra ide.

Min ide är att såtta ihop en lättläst handbok eller liknande med tex hur man får tag på obesprutad mat och liknande. Många nyvakna skulle nog uppskatta en sådan (speciellt jag ;) ) typ som en city-survivalguide för hur man kan minimera chemintag för oss som bor i staden?

Vad tycker ni? Nån som har lust att ta tag i det? Jag skulle gärna men vet för lite :(

Posted on: 2008/2/19 21:42
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Handbok i Kem-fritt liv

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Tog upp det här i en annan tråd nyss men tyckte det verkade som en bra ide.

Min ide är att såtta ihop en lättläst handbok eller liknande med tex hur man får tag på obesprutad mat och liknande. Många nyvakna skulle nog uppskatta en sådan (speciellt jag ;) ) typ som en city-survivalguide för hur man kan minimera chemintag för oss som bor i staden?

Vad tycker ni? Nån som har lust att ta tag i det? Jag skulle gärna men vet för lite :(

yrvaket var ordet... - hur var det med... just skaffat en tatuering... - kraftig motsättning där.

Vakna.

Posted on: 2008/2/19 21:51
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
snälla försöker göra något konstruktivt här

mhhhmh okej där fick du mej! men tror inte det ska vara något riktigt farligt i det bläcket jag använder (men har ju valt att utsätta mej för det av egen vilja) tänkte hur man minimerar skiten dom häller i allt vi köper

Posted on: 2008/2/19 21:54
Fuck you FRA!
Det finns ingen anledning att läsa mitt inlägg. Jag har ingenting att göra med ETA, FARC eller PKK. Jag har aldrig gjort Zakat eller tillverkat en sprängladdning. Så dra åt helvete

Anonym
Novax: Kan du inte bara skita i de där gliringarna? Inblood är ju igång och vill göra något bra, vad får du ut av att håna hans ambitioner. Jag lovar dig att 100% av de aktiva medlemmarna håller med mig och tycker din stil med gliringar mot sådana som har seriösa och goda ambitioner som inblood verkar ha är är helt onödigt. (Nej, det är inte ironi och humor som du skrivit, du är direkt otrevlig) Ok? Tack.

Varför inte posta lite av dina bästa länkar till information om hälsa, miljö, mat, näringsdata, vacciner, osv osv så kanske In_blood kan göra ett infoblad om "hälsa" som vi kan lägga upp eller utveckla på annat sätt.

Hans ambitioner är ju jättefina, massor med folk som skulle ha användng av ett lätt, läsbart, kort infoblad om vilken mat man bör äta och vilken man bör undvika och varför.

See User information
Jag håller faktiskt på med ett liknande projekt.
Skriver ihop en lista med saker att undvika o varför, sammt lite substitut. Kommer väll publicera det som ett pdf om några månader.

Om någon är sugen på att komplitera det med alternativ till det man skall undvika är det självklart välkommet, och vem vet. blir det bra nog kan vi se om ngn vill publicera oss i papper, kanske vaken.se

Posted on: 2008/2/20 6:07
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

Anonym
Quote:
just skaffat en tatuering... -

Oooh... det är mycket gifter i de där... men det är snyggt, särskilt på tjejer...

See User information
Mr.Watt snacakar ju en del om tattuneringar, och att dom är till för att vänja folk vid vad som komma skall inom tvångs chipp/märkningar osv, men det skiter jag i, jag diggar också tattueringar.

har några sycken jag med :)

Posted on: 2008/2/20 7:12

Anonym
Mitt förslag är att ni kontaktar proffsen och hör efter med dem.

Här är tre urgamla namn

www.gunnarlindgren.com

Gunnar Lindgren, bl a författare till boken "Arvet" något av en handbok... Mycket artiklar på hans webb...

http://www.miljocentrum.se/ Björn Gillberg, (jag har hans tel nr)

http://www.smabrukaren.se/ (Rune Lanestrand, vänersborgare, mycket gammal i gamet, mail står på sidan)

Han propagerade för att inte använda plastburkar för mat redan tidigt 70-tal...

Även konsumentsamverkan www.konsumentsamverkan.se

Ja... och så en sak till. Kemikalierna är bara ena sidan på myntet. Den andra är den förbannade strålningsdimman och de elektromagnetiska fälten...

Ibland mötas de två... stress är den gemensamma nämnaren, inte en effekt utan ett tillstånd!

www.tf.nu
www.kvicksilver.org
www.feb.se

Edited by wikhall on 2008/2/20 7:57:27

See User information
Quote:

void skrev:
Novax: Kan du inte bara skita i de där gliringarna? Inblood är ju igång och vill göra något bra, vad får du ut av att håna hans ambitioner. Jag lovar dig att 100% av de aktiva medlemmarna håller med mig och tycker din stil med gliringar mot sådana som har seriösa och goda ambitioner som inblood verkar ha är är helt onödigt. (Nej, det är inte ironi och humor som du skrivit, du är direkt otrevlig) Ok? Tack.

Varför inte posta lite av dina bästa länkar till information om hälsa, miljö, mat, näringsdata, vacciner, osv osv så kanske In_blood kan göra ett infoblad om "hälsa" som vi kan lägga upp eller utveckla på annat sätt.

Hans ambitioner är ju jättefina, massor med folk som skulle ha användng av ett lätt, läsbart, kort infoblad om vilken mat man bör äta och vilken man bör undvika och varför.

Void, sluta nu med dina tappra försök att framstå som komaismens språkrör. Vakna liiiite, detta heter vaken ju
Jag har inget sagt om det han vill göra, utan tog upp om en kullerbytta. Du kallar det gliring, vakna.

Jag är 100% säker på att den minsta vakna person verkligen aldrig skulle åverka sin egen kropp, sin hud. Den skulle förstå lite om heligheten med att ha en kropp, lite fundera på vad man bör göra för att stärka sitt redan felprogrammerade immunsystem som går på högvarv och gör oss att gå omkring med ett inre stresstillstånd, autoimmunt - det är det aliens vill attackera och ta över.

Våra kroppar gör allt för att stöta bort angreppet på huden. Jag tycker det är skrämmande hur kokko fåren blivit, mest söker utanför sig själva och håller på. Passar bra ihop med den där bilderna wikhall la ut i en tråd om Japan, det kanske mest alienaktiga landet... Huden är som ett kosmos gräns mellan en själv och annat - där stoppas det in aggressiva energigrejer, istället för att hålla sig ren, göra sig transparent - komma vidare från en fysisk kropp (överkurs...)

Boskapen ska märkas med metallgrejer och löjliga, äckliga, rubbade grejer på kropparna. De har blivit så djuriska så att de själva tycker det är fint... det är för att de någonstans vet att det finns brister, man saknar något, det finns fulhet - så söker man utanför... människan borde bli mer sig själv, inte mindre, innan det är över, men Berta har ju inte sjungit bluesen än.
Det är sig själv man saknar, så bygger man på sig på ytan, istället för att söka inom sig...

Människan är smutsig, och rullar i karma, något rent därute vore väl märkligt att kunna få... därute är en manifestation av vad vi själva blivit till, det är till för det. Någonstans vill vi nå renhet, vår sanna inre natur,vi vet om att något är fel och smutsigt - tyvärr projicerar vi det utanför oss själva, och listor på farliga ämnen blir vakens nivå. Men gör det, vakna inte. ALLT kan vara farligt, kommer att bli det, människor reagerar snart på allting, vad som helst. Det är inte konstigt, det är bara en återspegling på hur långt hon avviker från sin sanna natur, det får hon möta i det yttre. Vägen går inte att tro sig klara sig, eller skydda sig genom att lista grejer och ämnen - det är INTE det det handlar om, i grund och botten, tycker jag. Men vill man göra listor så visst, inte mig emot. Jag kan bidra med punkt ett på den: ALL KROPPSÅVERKAN.

Posted on: 2008/2/20 9:52

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Jag håller faktiskt på med ett liknande projekt.
Skriver ihop en lista med saker att undvika o varför, sammt lite substitut. Kommer väll publicera det som ett pdf om några månader.

Om någon är sugen på att komplitera det med alternativ till det man skall undvika är det självklart välkommet, och vem vet. blir det bra nog kan vi se om ngn vill publicera oss i papper, kanske vaken.se

Nice ska vi ta en dag på msn och snickra lite? som sagt jag vet rätt lite menhälper gärna till!

Posted on: 2008/2/20 12:50
Fuck you FRA!

See User information
Quote:

emil322 skrev:
Mr.Watt snacakar ju en del om tattuneringar, och att dom är till för att vänja folk vid vad som komma skall inom tvångs chipp/märkningar osv, men det skiter jag i, jag diggar också tattueringar.

har några sycken jag med :)

Sant! Även konspratonsteoretiker måste ju få vara snygga

Posted on: 2008/2/20 12:52
Fuck you FRA!

See User information
Ja det kan vi göra. låter gött. Men vi får ta o ses in the flesh så att säga, över en helg, och sätta tänderna i det. :)

Posted on: 2008/2/20 12:52

See User information
Låter perfa! Du bodde i lund va?

Posted on: 2008/2/20 12:56
Fuck you FRA!

See User information
jupp, det stämmer korrekt det :)

Posted on: 2008/2/20 12:57

See User information
men vi får snacka på msn sen! :) nu ska jag till slaveriet på godisfabriken

Posted on: 2008/2/20 13:25
Fuck you FRA!

See User information
jupps, plinka mig då du är fri.
o hälsa willy wonka

Posted on: 2008/2/20 13:26

See User information
Om någon annan är sugen att träffas irl med mej och emil nån helg och brainstorma är ni hjärtligt välkomna

Posted on: 2008/2/20 15:12
Fuck you FRA!

See User information
japps, alla är alltid välkommna till min lilla del av världen. :)

Posted on: 2008/2/20 15:33

See User information
Quote:

novax skrev:

Void, sluta nu med dina tappra försök att framstå som komaismens språkrör. Vakna liiiite, detta heter vaken ju
Jag har inget sagt om det han vill göra, utan tog upp om en kullerbytta. Du kallar det gliring, vakna.

Jag är 100% säker på att den minsta vakna person verkligen aldrig skulle åverka sin egen kropp, sin hud. Den skulle förstå lite om heligheten med att ha en kropp, lite fundera på vad man bör göra för att stärka sitt redan felprogrammerade immunsystem som går på högvarv och gör oss att gå omkring med ett inre stresstillstånd, autoimmunt - det är det aliens vill attackera och ta över.

Våra kroppar gör allt för att stöta bort angreppet på huden. Jag tycker det är skrämmande hur kokko fåren blivit, mest söker utanför sig själva och håller på. Passar bra ihop med den där bilderna wikhall la ut i en tråd om Japan, det kanske mest alienaktiga landet... Huden är som ett kosmos gräns mellan en själv och annat - där stoppas det in aggressiva energigrejer, istället för att hålla sig ren, göra sig transparent - komma vidare från en fysisk kropp (överkurs...)

Boskapen ska märkas med metallgrejer och löjliga, äckliga, rubbade grejer på kropparna. De har blivit så djuriska så att de själva tycker det är fint... det är för att de någonstans vet att det finns brister, man saknar något, det finns fulhet - så söker man utanför... människan borde bli mer sig själv, inte mindre, innan det är över, men Berta har ju inte sjungit bluesen än.
Det är sig själv man saknar, så bygger man på sig på ytan, istället för att söka inom sig...

Människan är smutsig, och rullar i karma, något rent därute vore väl märkligt att kunna få... därute är en manifestation av vad vi själva blivit till, det är till för det. Någonstans vill vi nå renhet, vår sanna inre natur,vi vet om att något är fel och smutsigt - tyvärr projicerar vi det utanför oss själva, och listor på farliga ämnen blir vakens nivå. Men gör det, vakna inte. ALLT kan vara farligt, kommer att bli det, människor reagerar snart på allting, vad som helst. Det är inte konstigt, det är bara en återspegling på hur långt hon avviker från sin sanna natur, det får hon möta i det yttre. Vägen går inte att tro sig klara sig, eller skydda sig genom att lista grejer och ämnen - det är INTE det det handlar om, i grund och botten, tycker jag. Men vill man göra listor så visst, inte mig emot. Jag kan bidra med punkt ett på den: ALL KROPPSÅVERKAN.

Jag har en vacker personlighet, måste ju ha en matchande kropp

Posted on: 2008/2/20 20:40
Fuck you FRA!

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:
Quote:

novax skrev:

Jag har en vacker personlighet, måste ju ha en matchande kropp

ok... men kropparna är vackra från början.
Lika dras till lika, och "tycker om" det, och har till synes logiska argument, och rationaliserar kring det.

Så de där bilderna Wikhall la upp säger en del, när man blivit "så där", så gillar man inte naturliga basic things, det känns främmande, inget liv på landet och naturen... storstaden med dess pervovibs och demoniskhet passar då in, och städerna fylls. Så tycker man om storstadslivet, och säger att där finns så mycket att göra och se på... så mycket kultur... detta är inget human liv.

Vad saknar man om man vill tatuera sig?

Posted on: 2008/2/20 20:47

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
Novax: Jag trivs med mej själv och tycker om tattueringar och trivs med det. Förstå att alla blir inte lyckliga av samma saker som dej.

Jag älskar nartuliga ting. Kommer alldrig kunna flytta till nån storstad, skulle sakna den småländska skogen som är så vacker. Min flickvän är narturlig och det vackraste jag vet (hon har inga tattueringar eller piercingar) och hon tycker jag är vacker. Så jag är nöjd med min själ och kropp. Din sanning är inte allas sanning

Kan vi ta den här diskusionen i en annan eller ny tråd?

Posted on: 2008/2/20 21:58
Fuck you FRA!

See User information
Quote:

InBlood_I_Trust skrev:

Jag älskar nartuliga ting.

Men alla vakna vet ju att det alltmer förskjuts på vad som anses vara "naturliga/normala/friska" ting, eller hur?

Du säger ju att pervo är friskt... så hur får du ihop det?

Det var inte så många år sedan vi ännu had kvar en sund förståelse, vi visste... att pervo var oacceptabelt, och samhället straffade dom. Jag gav länkar i en annan tråd, i en av dom kan man läsa om vad nordamerikas indianer gjorde - läs dom, snacka sedan, tack...
Nu rasar måttsocken snabbt utför för vad som anses normalt, Sahlintänket där man normaliserar de dåliga och pervo i skydd/utnyttjande av ord som tolerans, medmänsklighet och medkänsla... - varför är det så. Var vårt samhälle snett ute förr?
Hade Erlander fel när han på sextiotalet sa at vad som var så bra med Sverige var attvi hade en homogen befolkning?

Har man själv tappat basic things i livet, så strå man ju inte heller kvar i en sund och upprätt förståelse, utan följer med i den förskjutna måttstocken - det är mycket det kring moral, som man är på jakt efter att ödelägga. Det är de gamla sjuka kosmos - kolla upp Devolution... som för upp all vår smuts på ytan nu, det är det tiden, och allt "får bekänna färg" - extremt avgörande tid, man måste fatta vad det handlar om, denna tid...

Jag brukar ju ta upp om att det är integriteten (i skapelsen) som är under attack, så jag repostar, för du kanske fegar och inte läser på trådarna jag gav...

"Detta har med människors integritet att göra. Utvecklingen hos barnen störs och bryts. Det är Integriteten vi ser är under attack och som skadas;
- Jorden: atmosfärens skydd (ozon mm)
- Länder: /"naturliga" grupper bryts upp (gränser) och det blandas mellan kulturer och raser
- Människan: mellan man/kvinna ("man kan vara lagd si eller så", giftermål inom samma kön... lesbianer får snart möjlighet till insemination, som korna, på sjukhus) och bögeri promotasmm
- Cellerna: våra cellmembran har svårt att hålla sin integritet (volt) och saker strömmar fritt in och ut, med brister och inre förgiftning mm som följd. (Med allt dithörande som kronisk trötthet mm)

Det är "samma sak" som visar sig på olika sätt, enligt principerna: som ovan så nedan - som i det lilla så i det stora.
[...]

Läs mer... våga vinn...

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37267#forumpost37267

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=35426#forumpost35426

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=73518#forumpost73518

Posted on: 2008/2/20 22:35

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper