vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Zink och dom försvunna massförstörelsevapnen..

See User information
Jag hade en diskussion med Zinken om Iraks påstådda massförstörelsevapen ( WMD ) för ett bra tag sedan, jag hänvisade till IAEA's Scott Ritter och Hans Blix, "downing street memos" samt "white house memos" för att fösöka få Zinken att inse att det inte fanns några WMD före Irak-invasionen, det vara bara en ursäkt!
Tror ni att han insåg det då? Svar NEJ!

Nu har även George Tenet (ex CIA-chef ) gått ut offentligt och sagt att det inte fanns några WMD, han har tom skrivit en bok om sina upplevelser inom CIA under Bush-regimen, Kan Zinken kanske ta och ändra sin uppfattning om WMD som inte fanns nu då...!?!

Notera uttalandet om propagandan och motiven!! PNAC-dokumentet skrivet av bland annat Wolfowitz och Cheney mer eller mindre citeras i artikeln..

Resized Image

Downing street memos :

http://www.downingstreetmemo.com/memos.html

Läs gärna Mikael Wälivaaras sammanfattningar om bland annat Tenet..

http://uuaaradio.blogspot.com/search?q=Plame

Posted on: 2007/4/30 0:17
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zink och dom försvunna massförstörelsevapnen..

See User information
Finns det fortfarande människor som tror att det fanns massförstörelsevapen vapen där? kan det bli tydligare än så här Senator Dick Durbin erkänner

Posted on: 2007/4/30 0:39
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Vadå dom har ju inte hittat några.
Eller är Zink en konspirationsteoritiker som menar att det finns vapen fast USA inte vill visa dom?
Fattar inte nu

See User information
Zink <-- Du har svarat i andra trådar men ej denna, hur kommer det sig? Kan det vara så att du är tvungen att erkänna att dom anklagelser som USA kom med angående WMD var lögner??

Posted on: 2007/5/1 1:08
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Våra små skeptiker här är mycket selektiva i vilka frågor de tar del i. Pedofilringar, Världsregim och kontroversen kring 9/11 commission måste vara frågor som är svåra för dem att förklara och försvara på ett sakligt sätt. Bättre att bara slå dövörat till.

Jag fick aldrig något svar från zink om dna-basen och hur man med dna uteslöt nästan 3000 döda. Likaså undviks frågor om hanteringen av presidentens säkerhet och hur snabbt man satte ihop Patriot Act.

Svar kan dock ges i en annan tråd än här. Ni skeptiker vet var den finns

Vi borde simulera vår egen 9/11 utredning där zink & co kan agera som myndigheterna som ska ha svar på alla frågor

Så, för att inte kapa tråden ställer jag frågan: Vad är zinks kommentar angående originalinlägget här ?

Posted on: 2007/5/1 12:03

See User information
Man blir inte klok på alla lögner som levereras från Bush regeringen, Rumsfeld har sagt att han inte påstått att Irak hade WMD's!?!

"The Pentagon chief denied he had lied and said he had relied on official intelligence reports about Saddam's weapons.

His questioner persisted: "You said you knew where they were."

Rumsfeld: "I did not. I said I knew where 'suspect' sites were."

The record shows that in the weeks preceding the war, Rumsfeld flatly claimed to know the whereabouts of Saddam's WMD arsenal."

http://seattlepi.nwsource.com/national/269394_rumsfeld08.html

Iraq/Niger documents used to justify invasion BAD forgeries.
http://www.youtube.com/watch?v=7NCH4CB5w3c

Bush Administration Caught Contradicting Itself 6 Times
http://www.youtube.com/watch?v=Hz-6A59qzAU

Posted on: 2007/5/2 1:06

/Benjamin Franklin

Anonym
Om inte Zink redan är stationerad där så tror jag hans högsta önskan är att få komma dit... fast sannolikt är han redan där, fast på andra sidan om Iran...

Jag tror det är han: http://lakarn.blogspot.com

Anonym
Zink!
Du ska veta att jag har stor respekt för dig, när du ibland på ett skickligt sätt motargumentar mot chemtrails och andra saker och jag kan medge att jag var lite på din "sida" ang "terrorövningen i sthlm"
Men om du inte kan erkänna att du har fel i detta eller vägrar yttra dig i denna tråd har du förlorat all respekt från mitt håll.

Då liknar du ett jehovas vittne som helt enkelt vägrar erkänna att de själva har HAFT fel men kanske inte har fel i det de säger idag
(en parallel till att WTC åkte ner av eld och flygplan)
Du kan ju inte ha missat tråden när det står "Zink" på den.

Kan en människa från VUF aldrig ha fel?

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Jag hade en diskussion med Zinken om Iraks påstådda massförstörelsevapen ( WMD ) för ett bra tag sedan, jag hänvisade till IAEA's Scott Ritter och Hans Blix, "downing street memos" samt "white house memos" för att fösöka få Zinken att inse att det inte fanns några WMD före Irak-invasionen, det vara bara en ursäkt!
Tror ni att han insåg det då? Svar NEJ

Nu har även George Tenet (ex CIA-chef ) gått ut offentligt och sagt att det inte fanns några WMD, han har tom skrivit en bok om sina upplevelser inom CIA under Bush-regimen, Kan Zinken kanske ta och ändra sin uppfattning om WMD som inte fanns nu då...!?!

Notera uttalandet om propagandan och motiven!! PNAC-dokumentet skrivet av bland annat Wolfowitz och Cheney mer eller mindre citeras i artikeln..

Tala om att vara misstolkad. Jag har SKRIVIT att jag trodde på Hans Blix när han sa att det inte fanns några massförstörelsevapen.

Ta och titta på detta:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=41976#forumpost41976

och detta

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=43489#forumpost43489

och detta

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... t_id=37574#forumpost37574

See User information
Så om jag tolkar dig rätt så tror du att WMD-påståendena var påhittade? En anledning för att invadera helt enkelt?

Sen skriver du detta:

Quote:
Att USA hämnas på sitt överdrivna sätt beror på att i USA:s rättsordning och samhälle så är hårda straff de vanliga då man idag är unik att ha kvar dödsstraff och vara en demokrati.

Så du tror alltså att det är den amerikanska rättsordningen som är boven i dramat? Men du skriver samtidigt detta:

Quote:
FBI kan dock i en rättstat inte börja jaga folk för att de bara tror att de är inblandade utan de måste ha bevis för att jaga Osama bin Laden för 911 även om han i en video har påstått att han var med.

Osama befinner sig väl inte i USA, han sitter väl i sin grotta? Det är väl bara att jaga rätt på honom. Dessa två argument verkar vara ett skapligt dubbeltänkande. Dom kan inte jaga Osama för det finns inga hårda bevis men man kan attackera för rättsordningen tillåter detta.

Quote:
Jag försvara inte att USA hämnades 911 dåden genom att ge sig på Afghanistan. Det var dock i Afghanistan som ledarna för kaparna fick sin träning.

Har du någon referens till detta? Vilka ledare snackar du om? Osama är den det talades om efter attacken.

Quote:
Bush har helt rätt att fria eller demokratiska stater inte startar krig mot varandra för detta har hittills aldrig hänt i historien.

Ännu ett rättfärdigande från din sida!? Då vill jag veta vad definitionen på fria stater är? Verkar vara ett väldigt flyktigt begrepp. Det handlar alltså om ett korståg för demokrati och frihet, och detta håller du med Bush om? Fast och andra sidan var du emot invaderingen av Irak, hur får du ihop denna motsägelse?

Posted on: 2007/5/2 11:22
- -

See User information
Ännu ett rättfärdigande från din sida!? Då vill jag veta vad definitionen på fria stater är? Verkar vara ett väldigt flyktigt begrepp. Det handlar alltså om ett korståg för demokrati och frihet, och detta håller du med Bush om? Fast och andra sidan var du emot invaderingen av Irak, hur får du ihop denna motsägelse?

Zink duär en demokrat för Usa. Ungefär så här menar jag.

"BE NICE TO AMERICA"

Or We'll Bring Democracy To Your Conntry.

Posted on: 2007/5/2 14:22

Edited by sale on 2007/5/2 15:08:04

See User information
Zink , du har lika lite moral och etik som medlemmarna i Bush-diktaturen har !?

Sist vi diskuterade om WMD så påstod du envist att USA hade hittat WMD i Irak, jag hänvisade då till Blix och Ritter, men det dög inte åt dig då..!

Är det inte för ens nu när George Tenet har yttrat sig som du är tvungen att åla dig ur den uppfattningen du hade, genom att spinna vidare på en lögn..

Man börjar ju skapa sig en uppfattning om dig som inte är smickrande, man börjar undrar lite vad du är för person och vad du egentligen arbetar med, VI VET ju att det finns massor av dis-info agenter runt om i världen som arbetar med att motarbeta oss som vill åt sanningen så..

Posted on: 2007/5/2 16:59

/Benjamin Franklin

Anonym
Quote:

buran wrote:
Så om jag tolkar dig rätt så tror du att WMD-påståendena var påhittade? En anledning för att invadera helt enkelt?

Sen skriver du detta:

Quote:
Att USA hämnas på sitt överdrivna sätt beror på att i USA:s rättsordning och samhälle så är hårda straff de vanliga då man idag är unik att ha kvar dödsstraff och vara en demokrati.

Så du tror alltså att det är den amerikanska rättsordningen som är boven i dramat?

Nej. Jag fattar inte hur du kunde dra den slutsatsen. Att USA hämnas som de gör breror enligt flera bedömare på att USA inte har som många europeiska länder har att hantera attentat från organisationer. I Europa har Spanien ETA, Storbritannien IRA, Tyskland hade Bader-Meinhof och Italien hade Röda Brigaderna.

Quote:

Men du skriver samtidigt detta:

Quote:
FBI kan dock i en rättstat inte börja jaga folk för att de bara tror att de är inblandade utan de måste ha bevis för att jaga Osama bin Laden för 911 även om han i en video har påstått att han var med.

Osama befinner sig väl inte i USA, han sitter väl i sin grotta? Det är väl bara att jaga rätt på honom. Dessa två argument verkar vara ett skapligt dubbeltänkande. Dom kan inte jaga Osama för det finns inga hårda bevis men man kan attackera för rättsordningen tillåter detta.

Även denna slutsats är konstig. USA ser terroristerna som krigssoldater och de kan därför bekämpas som sådana. Denna syn delas dock inte av andra länder.

Quote:

Quote:
Jag försvara inte att USA hämnades 911 dåden genom att ge sig på Afghanistan. Det var dock i Afghanistan som ledarna för kaparna fick sin träning.

Har du någon referens till detta? Vilka ledare snackar du om? Osama är den det talades om efter attacken.

Jag har sett åtskilliga personer på TV som sagt detta och det har även funnit videor från dessa träningsläger i Afghanistan så jag är lite undrade över att du inte någon gång har träffat på någon av dessa videor.

Quote:

Quote:
Bush har helt rätt att fria eller demokratiska stater inte startar krig mot varandra för detta har hittills aldrig hänt i historien.

Enligt Bush vokabulär så är fria stater lika med demokratiska stater.

Jag märker att det är svårt för dig och även andra att man kan ha olika syn på USA och dess agerande samtidigt. Att se världen på en svart/vitt sätt har jag svårt för utan kan värdera varje fråga för sig.

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Zink , du har lika lite moral och etik som medlemmarna i Bush-diktaturen har !?

Sist vi diskuterade om WMD så påstod du envist att USA hade hittat WMD i Irak, jag hänvisade då till Blix och Ritter, men det dög inte åt dig då..!

Är det inte för ens nu när George Tenet har yttrat sig som du är tvungen att åla dig ur den uppfattningen du hade, genom att spinna vidare på en lögn..

Man börjar ju skapa sig en uppfattning om dig som inte är smickrande, man börjar undrar lite vad du är för person och vad du egentligen arbetar med, VI VET ju att det finns massor av dis-info agenter runt om i världen som arbetar med att motarbeta oss som vill åt sanningen så..

Ta och visa var jag påstått detta. Det verkar som du återigen har blandat ihop oss kritiker då jag inte känner igen det påstår.

Jag var från första början emot Irakkriget och trodde på Hans Blix när han påstod att de inte fanns några WMD och något annat har jag aldrig påstått.

Det är dessutom delvis känt hur CIA fick de falska uppgifterna om WMD. Sveriges Radios korrespondent Cecilia Uddén som talar arabiska lyckades genom sitt stora kontaktnät i Mellanöstern via irakiska kontakter spåra en av CIA:s informatörer. Han tillhörde en liten men mycket Saddamfientlig grupp som var intresserade av att USA störtade Saddam Hussein. Det var denna grupp som enligt Cecilia Uddéns kontakter hade försett CIA med de falska uppgifterna om WMD.

Anonym
Quote:

Även denna slutsats är konstig. USA ser terroristerna som krigssoldater och de kan därför bekämpas som sådana. Denna syn delas dock inte av andra länder.

Helt felaktigt, USA har uppfunnit en ny term "illegal kombantant" eftersom av olika skäl så tänker man inte följa Geneve konventionen rörande behandling av krigsfångar. Det mest uppenbara är att man får inte tortera dem efter husbehov eller att det måste vara ett riktigt krig och inte något påhittat trams. Man tänker inte heller ställa dem in för någon civil domstol heller utan bara hålla dem i all evighet eller kanske avrätta dom. Något man har planerat för amerikanska dissidenter när de ska tillkänna ge sin North American Union.

Quote:

Jag har sett åtskilliga personer på TV som sagt detta och det har även funnit videor från dessa träningsläger i Afghanistan så jag är lite undrade över att du inte någon gång har träffat på någon av dessa videor.

Al-CIAda sommarläger, vad bevisar det? Inte ett piss.

Quote:

Vad rolig du är heheh (George Bush flin), Hugo Chavez är för fan betydligt mer folkvald än Bush eller sjönk Florida bara ned i en dvala av glömska?

Anonym
Quote:

Tomten wrote:
Quote:

Helt felaktigt, USA har uppfunnit en ny term "illegal kombantant" eftersom av olika skäl så tänker man inte följa Geneve konventionen rörande behandling av krigsfångar. Det mest uppenbara är att man får inte tortera dem efter husbehov eller att det måste vara ett riktigt krig och inte något påhittat trams. Man tänker inte heller ställa dem in för någon civil domstol heller utan bara hålla dem i all evighet eller kanske avrätta dom. Något man har planerat för amerikanska dissidenter när de ska tillkänna ge sin North American Union.

Som jag skrev så är inte andra länder med på USA:s linje när det gäller "kombatanterna".

Quote:

Quote:

Al-CIAda sommarläger, vad bevisar det? Inte ett piss.

Att lägren var i Afghanistan så klart.

Quote:

Quote:

Vad rolig du är heheh (George Bush flin), Hugo Chavez är för fan betydligt mer folkvald än Bush eller sjönk Florida bara ned i en dvala av glömska?

Hugo Chavez är likt Bush en regent med allt för många egna idéer.

Vilka personer som är mer eller mindre folkvalda kan man diskutera. Är det valdeltagande som gäller eller antalet personer som röstat?

Så här ser det ut för de olika personerna när det gäller hur många som röstade på dem och % av totalt antal röster.

Hugo Chávez: 3,757,773 60%

George W. Bush: 62,040,610 50.73%

Anonym
Nej, snarare hur mycket man röstfuskar, i USA har man tom. elektroniska maskiner som "räknar" röster.

See User information
Angående Chavez så kan jag bara säga att han går sin egna väg. Nu tar han Venezuela ur IMF och världsbanken.

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_15326090.asp

Nicaragua hänger på inom kort kanske:

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_15191448.asp

Dessutom tar han tillbaka oljefälten för att behålla pengarna inom landet:

http://www.e24.se/dynamiskt/ravaror/did_15092341.asp

Säga vad man vill om detta men ska man slippa vara livegen så är väl detta ett steg på vägen mot verklig frihet.

Posted on: 2007/5/3 14:13
- -

See User information
Spinna på du zink, hur skall du spinna dig ur knipan du har satt dig i gällande 9/11 när kändisarna i USA radar upp sig och säger vad dom vet!! Fascismen greppar ett hårdare tag runt USA genom hatespeech lagar och vapenlagar..

Skaffa dig ett paradigmskifte innan du sitter ensam och tycker att allt är kanon i världen och att USA's-regering inte vill någon människa nåt ont, förutom dom som hamnar inom ramen för "kriget mot terrorismen" dvs alla som inte håller med Bush-regimen..

Posted on: 2007/5/3 14:28

/Benjamin Franklin

Anonym
Jag undrar hur många pro-nazister det fanns i Sverige innan Stalingrad.

Anonym
Quote:

TeBe wrote:
Spinna på du zink, hur skall du spinna dig ur knipan du har satt dig i gällande 9/11 när kändisarna i USA radar upp sig och säger vad dom vet!! Fascismen greppar ett hårdare tag runt USA genom hatespeech lagar och vapenlagar..

Skaffa dig ett paradigmskifte innan du sitter ensam och tycker att allt är kanon i världen och att USA's-regering inte vill någon människa nåt ont, förutom dom som hamnar inom ramen för "kriget mot terrorismen" dvs alla som inte håller med Bush-regimen..

Det spelar ingen roll hur många kändisar som ansluter sin till de alternativa teorierna om 911.

Jag anser att hur illa man än tycker om Bush & Co politik så är de inte skyldiga till 911 för de ”bevis” som har presenterat kan alla förklaras på andra sätt och om en sak har hänt i verkligheten ska några ha gjort det praktiska jobbet och så länge de lyser så totalt med sin frånvara spelar de ingen roll hur mycket man anklar Bush & Co för 911 för kan man inte visa att de kommenderat ut några personer för att utföra 911 så är de oskyldiga.

Har inga personer placerat ut sprängämnen finns det inga i WTC 1, 2 och 7 om de inte har flugit dit av sig själv.

Och återigen. Man kan tycka att Bush & Co är den sämsta administrationen i världen. Man måste ändå kunna visa att de verkligen har kommenderat ut folk för att utföra 911. Det finns ju inte en enda person som ens ryktesvägen har pekats ut som de som praktiskt genomförde 911 för Bush & Co

Dessa personer anser jag inte finns så om 10 år är situationen om dem samma som idag Ingen har hittats då heller.

Om dessa personer inte finns har inte WTC 1, 2 och 7 sprängts, ingen missil for in i Pentagon och Flight 93 sköts inte ned.

See User information
Hahaha, sent skall syndaren vakna och du kommer nog befinna dig bland dom sista. Du tror inte det finns hemligstämplade dokument som kan bevisa både det ena och det andra!?! Lyssnade på en intervju på Jack Blood med Greg Palast här senast, vad säger Greg tror du? Han har kommit över hemlig interna dokument samt flera hundra mejl från representater inom oljeindustrin, vad kan stå i dessa dokument?? Kanske konspirationer mellan människor och företag..

Hur många såna här dokument tror du inte finns inom "State Departement" i USA?? Du kan åtala Bush-regimen för förräderi endast av hans signering av "North American Union" avtalet med SPP!?

Vad tror du inte mer man åtala hans regim för..? Allt finns nog dokumenterat och hemligstämplat..

Posted on: 2007/5/4 17:02

/Benjamin Franklin

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper