vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Politiska lönnmord på tv8: Palmemordet

See User information
går nu från 20.00 , har inte sett det innan.
Programmet tar upp alla rapporter om män med walkie talkies som följde paret Palme hela kvällen från det att de lämnade lägenheten och hela vägen till biografen Grand.
2 poliser från den s.k. baseballligan med högerextrema åsikter identifieras av flera personer under kvällen med walkie talkies nära paret Palme , de 2 poliserna är Tomas lind och Nils Holm.

Hans Holmér hade nära konakt med den s.k. baseballigan.

Posted on: 2007/5/4 19:23
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Politiska lönnmord på tv8: Palmemordet

See User information
Argumentet från Hans Ölvebro att inte utreda polisspåret:
"tror du att vi svenska poliser skulle mörda vår egen statsminister ?"
, alltså jag klarar snart inte detta längre , fyfan , jag har haft rätt i allt jag kände den Lördagsmorgonen efter Palmemordet då jag som vanligt jobbade på ett bageri , jag orkar inte med svin och idioter längre , fyfan.

Posted on: 2007/5/4 19:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Om någon har denna dokumentär eller ser den uppladdad på nån torrentsida framöver , please notify me about that.
Tror att detta var en repris från 28/4 2007 och ser inte på TV8:s sida att det skall visas igen , det kanske det gör nån gång , har mailat till tv8 och frågat.

Posted on: 2007/5/4 20:36

Anonym
Vilket totalt trams.

See User information
Polisspåret med de på mordkvällen/natten iakttagna poliser med klart uttlalade högerextrema åsikter och palmehat d.v.s. poliserna i den s.k. basebolligan håller jag söm högst troligt att ha utfört mordet på Palme ,
denna utländska dokumentär tog fram flera kredibla vittnesuppgifter
som alla tydde på en inblandning från dessa poliser , denna dokumentär skulle gått på någon av de stora tvkanalerna.
här lite av den info som kom fram i dokumentären:
http://blogg.aftonbladet.se/2157/perma/40821

Posted on: 2007/5/4 22:01

Anonym
Varför inte spåret som säger att han tänkte trycka pengarna själv?

See User information
Mer utförlig info om polisspåret:
http://www.freewebs.com/politiskt/palme.htm

Posted on: 2007/5/4 22:13

See User information
Ordern om att Palme skulle mördas kan ha kommit från George Bush
Sr:
Enligt journalisten "John Anderson" belutade George Bush om mordet på Palme eftersom Palme vägrat samarbeta med USA om vapenförsäljning till Iran [Leo2].
Mordet på Palme har kopplats samman med George Bush av en avhoppad CIA-agent Oswald LeWinter (även känd som Y, George Cave och Razin) m.h.a. ett telegram från Licio Gelli , stormästare i P2, en italiensk frimurarloge , Gelli var en hängiven fascist under Mussolinis tid , enligt journalisten Barbara Honegger [Leo1, Leo3].
Även Richard Brenneke ska ha vittnat om att Reagan/Bush administrationen låg bakom mordet på Palme [Leo4].
Enligt f.d. CIA-agenten Gene "Chip" Tatum mördades Palme på order av George Bush därför att han vägrat ge USA tillgång till den s.k. Bofors-routen och för att han hotat avslöja USAs vapenleveranser till Iran [Leo1, Leo3].P2 misstänks för delaktighet i mordet på Sveriges statsminister Olof Palme. Licio Gelli sände den 25 februari 1986
- 3 dagar före mordet på Palme - ett telegram till en av George Bush´medarbetare, Philip Guarino: "Tala om för vår vän Bush att det svenska trädet ska fällas"! Guarino medgav att han kände Gelli, men kunde inte komma ihåg ett sådant telegram. Uppgiften läcktes från CIA till president Ronald Reagans medarbetare Barbara Honegger, som använde materialet i sin bok "October Surprise" (Dagens Nyheter, "FBI tar tag i mordet på Palme" av Olle Alsén, 30 april 1990) Uppgiften bekräftades av CIA agenten Ibrahim Raxin i en intervju för italiensk TV i maj 1990.
http://www.leopoldreport.com/JohnAS.html
http://www.leopoldreport.com/telegr.html
http://www.leopoldreport.com/Casey.html

Posted on: 2007/5/4 22:51

Anonym
The main weather man and dyslectic, for fuck sake!!!

See User information
Quote:

Tomten wrote:
The main weather man and dyslectic, for fuck sake!!!

? känsligt ämne ?

Posted on: 2007/5/4 23:04

Anonym
Fråga Bush VIII och Clinton IV. pajas.

See User information
Quote:

Tomten wrote:

som vanligt ett "glasklart" svar från Tomten ,
var befann Tomten sig kvällen/natten då Palme blev skjuten ? ,
ser framför mig en stereotyp som kallade Aftonbladet för Pravda och hade "Palme till saltgruvorna" som slagord på 80-talet ?
Är jag rätt ute ?

Posted on: 2007/5/4 23:30

See User information
Quote:

think4yourself wrote:
Quote:

Tomten wrote:

ser framför mig en stereotyp som kallade Aftonbladet för Pravda och hade "Palme till saltgruvorna" som slagord på 80-talet ?
Är jag rätt ute ?

Tomten är otillförlitlig, och kan ha en mental störning, jag vet inte. Ta det lugnt.

Vad är det där med rätt ute? Är det Gio Petrè och han, vad han nu hette... eller europeiska arbetarpartiet, eller vad det nu hette, jag håller på att bli glömsk...

Men Christer P då... varför styltade mördaren därifrån, inte som någon vältränad person, sas det, och varför pekade Lisbeth ut honom?

Posted on: 2007/5/4 23:36
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Tomten råkade vara 11 år och befann sig i Klintehamn när Palme sköts.

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Tomten råkade vara 11 år och befann sig i Klintehamn när Palme sköts.

Du jublade av glädje tillsammans med din fascistpappa eller fascistmamma eller någon annan som du var indoktrinerad av ?
någon vapenfixerad hemvärnsnisse eller någon som jagade ubåtar eller minkar i skärgården ?

Posted on: 2007/5/5 0:13

See User information
Quote:

think4yourself wrote:
Om någon har denna dokumentär eller ser den uppladdad på nån torrentsida framöver , please notify me about that.
Tror att detta var en repris från 28/4 2007 och ser inte på TV8:s sida att det skall visas igen , det kanske det gör nån gång , har mailat till tv8 och frågat.
En proffesor i Lund har sedan många år tillbaka gåt omkring i Lund med en skylt som det står att
"Carl-Erik Ros'en" sköt Olof Palme,, Jag skall säga att jag ckommer inte i håg mellan namnet . men Rosen stämmer ..du kan prova gogla
på det om du är intreserad. Jag hittade den..
Han bor på Clemenstorget i en röd Nissan Micra som någon har skrivt "Gubbfitta" och målat ett hakkors på.

http://sydsvenskan.se/lund/article37494.ece

http://sv.wikipedia.org/wiki/Stellan_Hagmalm

Posted on: 2007/5/5 0:46

See User information
Quote:

novax wrote:
Quote:

think4yourself wrote:
Quote:

Tomten wrote:

Är jag rätt ute ?

Tomten är otillförlitlig, och kan ha en mental störning, jag vet inte. Ta det lugnt.

Vad är det där med rätt ute? Är det Gio Petrè och han, vad han nu hette... eller europeiska arbetarpartiet, eller vad det nu hette, jag håller på att bli glömsk...

Men Christer P då... varför styltade mördaren därifrån, inte som någon vältränad person, sas det, och varför pekade Lisbeth ut honom?

Börje Wingren , mordutredare på våldsroteln då Palme mördades , som ansåg att Victor Gunnarsson , den s.k. 33-åringen var inblandad i mordet , skriver i sin bok:

Vid mordögonblicket och minuten efteråt befinner sig
flera människor i närheten. Hur beskriver de mördaren i sina
första förhör?
Mördaren joggar, springer med spänstiga steg, in i
Tunnelgatans dunkel, fram till trappan som han forcerar med
flera trappsteg i varje kliv upp till Malmskillnadsgatan.

Vittnet Anna Hage var först på mordplatsen:
Den man hon sekunderna efter mordet ser springa från
mordplatsen rör sig springande med stora steg, ganska så
spänstigt och ganska fort. Hon uppskattar åldern till 30 år
eller där över.

Lisbeth fick ju veta genom kvällstidningarna inför vittneskonfrontationen att en kriminellt belastad alkoholist var den misstänkta.
Det 1:a Lisbeth Palme sa var: "det ser man ju vilken som är alkoholist" och pekade ut Christer Pettersson

http://www.leopoldreport.com/skotOP.html

Posted on: 2007/5/5 1:40

See User information
Quote:

think4yourself wrote:
Quote:

novax wrote:
Quote:

think4yourself wrote:
Quote:

Tomten wrote:

Är jag rätt ute ?

Börje Wingren , mordutredare på våldsroteln då Palme mördades , som ansåg att Victor Gunnarsson , den s.k. 33-åringen var inblandad i mordet , skriver i sin bok:

Vid mordögonblicket och minuten efteråt befinner sig
flera människor i närheten. Hur beskriver de mördaren i sina
första förhör?
Mördaren joggar, springer med spänstiga steg, in i
Tunnelgatans dunkel, fram till trappan som han forcerar med
flera trappsteg i varje kliv upp till Malmskillnadsgatan.

Vittnet Anna Hage var först på mordplatsen:
Den man hon sekunderna efter mordet ser springa från
mordplatsen rör sig springande med stora steg, ganska så
spänstigt och ganska fort. Hon uppskattar åldern till 30 år
eller där över.

Lisbeth fick ju veta genom kvällstidningarna inför vittneskonfrontationen att en kriminellt belastad alkoholist var den misstänkta.
Det 1:a Lisbeth Palme sa var: "det ser man ju vilken som är alkoholist" och pekade ut Christer Pettersson

http://www.leopoldreport.com/skotOP.html

Det där som Lisbeth sa, visst vi vet ju det. Men alltså, det gällde att peka ut sin makes mördare, det var ingen liten grej som något psykologitest för att se vem hon tyckte såg mest pundig ut.

Det sas mycket att personen hade en speciell gångstil/springstil. CP kunde nog också springa bra och fort... i varje fall springa...

Posted on: 2007/5/5 7:18
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Den första personen som ser Lisbeth Palme direkt efter skotten säger
att:
"jag har aldrig sett en så chockad människa någon gång i mitt liv"
jag tror att Lisbeth Palme misstar sig , Victor Gunnarssons och Christer Petterssons utseende vid mordet var rätt snarlikt.
Läser du Börje Wingrens bok så pekar ju flera vittnen ut Victor Gunnarsson som mördaren , de som träffar Gunnarsson ca 40 minuter innan mordet beskriver exakt samma väska som mördaren hade enligt vittnen som ser mördaren efter mordet , klädseln stämmer in och de pekar ut honom i vittneskonfrontation.
Läs Börje Wingrens bok här på nätet: http://www.leopoldreport.com/skotOP.html

Posted on: 2007/5/5 14:45

See User information
Gunnarsson kan ha varit den som sköt Palme men de som beslutade om mordet och planlade det är samma människor som var inblandade i Iran/Contras som uppdagades på sena 80-talet ,
Palme som var FN:s fredsmäklare i kriget mellan Iran o Irak vid denna tidpunkt stod tydligen ivägen för illegal drog och vapenhandel som Bush och andra kriminella höll på med.
samma krafter mördade JFK och genomförde 9-11.
http://www.leopoldreport.com/Casey.html

Intressant att Mårten Palme pekade ut Michael Townley vid ett tillfälle men Hans Holmér fick besked från FBI att Townley inte kunde varit i Stockholm så han avskrevs , just nu arbetar Townley för just FBI.
http://en.wikipedia.org/wiki/Michael_Townley
http://www.spartacus.schoolnet.co.uk/JFKtownleyM.htm , Townley som började arbeta för CIA och blev inblandad i politiska mord världen över ,Townley arbetade för den sydamerikanska fascist- och mordorganisationen Operation Condor, vars högste ledare var Pinochet, vilken bedrev terrorverksamhet mot vänsteranhängare världen över. han hade även kontakt med de som var inblandade i Operation Gladio som arrangerade olika terroraktioner , länkad till italienska P2-logen.

Licio Gelli , stormästare i frimurarlogen P2 , skickar alltså följande meddelande 3 dagar innan mordet på Palme:
"…det svenska trädet skall fällas… tala om det för vår gode vän Bush."
http://www.leopoldreport.com/telegr.html

Men den version som kom från amerikanska nyhetsmedia censurerades på vägen.
Så telegrammet så som det publicerades i Sverige fick ordalydelsen:
"Tala om för vår vän att det svenska trädet ska fällas"

Posted on: 2007/5/5 19:44

Anonym
Ojojoj, Usas politiska polis FBI säger att han inte kan ha varit i Stockholm, mycket imponerande.

Anonym
Quote:

Du jublade av glädje tillsammans med din fascistpappa eller fascistmamma eller någon annan som du var indoktrinerad av ?
någon vapenfixerad hemvärnsnisse eller någon som jagade ubåtar eller minkar i skärgården ?

Jag kan inte säga att jag misstyckte när man bytte ut denna synnerligen äckliga centralbanksdockan.

See User information
Quote:

Tomten wrote:
Ojojoj, Usas politiska polis FBI säger att han inte kan ha varit i Stockholm, mycket imponerande.

Ja väldigt förtroendeingivande , ville att folk skulle tänka själv hur
ryggradslösa människor som vågar kalla sig poliser skall till att utreda ett troligt politiskt mord och sedan lita på uppgifter från de som kan ha kopplingar till de som planlade eller ville ha Palme död.

Posted on: 2007/5/5 22:15

Anonym
Och för er som inte har fattat någonting alls så är Novax lika störd som Zink fast det sistnämnda bara spelar och får betalt.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper