vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Frimurarna I Mainstream Media

See User information
Jag har märkt att mainstream media sällan vågar vara kritiska frimurarna och andra hemliga sällskap. Märkte det när jag lyssna på Radio Storebrors radio program om konspirationer.

Jag måste säga att jag är lite besviken när dom inte ens kunde nämna vem som kom med Frimurarna låg bakom Jack The Ripper morden teorin(Stephen Knight) och att han faktiskt dog under väldigt mystiska omständigheter efter att boken hade blivit publicerd, och hur många journalister som faktiskt har fått sätta livet till eller förlorat sina jobb för att sanningen ska komma ut.

Inte ett jävla ord om William Morgan som fick sätta livet till efter att han hade tänkt avslöja frimurar hemligheter i en bok.

I stället har dom en intervju med en frimurare som säger att frimurarna idkar välgörenhet bla bla den vanliga smörjan som alltid får höra.

Men det fanns faktiskt en tid när journalister vågade kritisera frimurarna i tidningar som Aftonbladet och Expressen(på 80 o 90 talet) men den tiden är nog förbi. Kanske för att för mycket står på spel dom kan förlora sina jobb som det gick när Expressen skrev att Frimurarna dricker blod kort därefter så var det några som fick sparken.

Man pratar ofta om att mainstream journalisterna är så kallade repeaters men det kanske finns en bra orsak till det .Och orsaken behöver inte vara svårare än att de är rädda för sina jobb ellersina liv. Vad tror ni?

Posted on: 2007/11/5 22:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Frimurarna I Mainstream Media

See User information
Delvis tror jag du har rätt, dvs att dom är rädda för sina jobb/liv, men i det stora hela tror jag bara dom är ignoranta och blinda. Inte har någon aning om vad som försigår mitt framför näsan på dom.

För övrigt blev jag väldigt besviken på radio storebror att dom sa "sanning ELLER konspiration".

Men det var jätte kul att vaken kunde vara med iaf :)

Posted on: 2007/11/5 22:41
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper