Vakencorner
|
Re: Stephen Knight *The Brootherhood*
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, jag har läst den, diggar Stephen King fett.
Han har skrivit många böcker som på olika sätt kan kopplas till konspirationer. Orwell liknande boken Runing man, tex, är väldigt bra. Personligen tror jag inte att Mr. King är någon form av illuminati info spridare. Jag tror bara att han är intreserad av ämnet, och en jävel på skriva böcker, men det är skumma tider vi lever i, så vem vet.
Posted on: 2007/12/12 18:05
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Mördades Olof Palme och Gaustav III av Frimurare ??
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej det är inte frågan om Stephen King (som skriver skräck litteratur och gör filmer) utan en brittisk författare Stephen Knight (September 26, 1951 at Hainault, Essex - 25 July 1985) was a British author.
He is best known for the books "The Brotherhood" and Jack the Ripper: The Final Solution. Both books suggest there is a secret cabal of Masons running most aspects of British society, and have been criticised for their blatantly anti-Masonic tone. Stephen King skriver ochså bra böcker men det är som sagt inte samma författare. http://en.wikipedia.org/wiki/Stephen_Knight
Posted on: 2007/12/12 18:38
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Kan hända att Gustav III blev mördad av frimurare för att han mördades just under den tiden då Frimurarna började få starkt fotfäste i sverige och Illuminati bildades ju under hans regeringstid så vem vet. När det gäller Olof Palme så är jag ganska säker på att det har nått att göra med frimurarna eftersom polisen bara stampar på stället och inte får något uträttat precis som Jack The Ripper morden jag skulle säga typiskt masonic cover up.
Posted on: 2007/12/12 18:53
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Hittade en intressant länk Rapist Cop Used Masonic Links To Cover-Up His Crimes http://www.mail-archive.com/ctrl@listserv.aol.com/msg69239.html
Posted on: 2007/12/12 19:05
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Journalisten Göran Skytte avslöjade frimureriet i en artikelserie i Aftonbladet i januari 1985. Medlemmarna i Svenska frimurare Orden har ett mycket stort inflytande i det svenska samhället. Frimurarna har idag medlemmar i toppen på praktiskt taget varenda viktig och central institution; i statsförvaltningen, militären, näringslivet, politiken, kyrkan och dessutom finns det ett stort antal journalister som är frimurare...Dessa frimurare sinsemellan har förbindelser och lojaliteter som gör att de i praktiken blir ett slags stat i staten, en för allmänhetn dold maktfaktor.http://www.politiken.biz/friisverige.htm
Posted on: 2007/12/12 19:23
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Ah, okej, har alltid trott det var king som gjort den boken, my bad.
Men, är det inte den boken, där på frammsidan det är två händer som skakas, som håller så "fimurar vis" skakning? eller så har jag blandat ihop den med en king bok :P
Posted on: 2007/12/12 22:16
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jo det är den boken http://i13.ebayimg.com/02/i/000/b5/20/ff38_1_sbl.JPG
Kan vara lätt att blanda på namnen eftersom båda heter Stephen. En sak man kan göra är att man översätter efternamnen till svenska Stephen Riddaren och Stephen Kungen
Posted on: 2007/12/12 23:22
|
|||
![]()
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nu faller bitarna pa platts.
Ratt bok iaf
Posted on: 2007/12/12 23:24
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login