vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Diana-Morrissey?

See User information
Många har säkert sett och hört David Icke prata om mordet på Diana. När jag släntrade in på Red Ice hemsida och flummade runt lite så hittade jag en intressant länk:

http://www.dianamystery.com

Kolla in Morrisseys frimurarsymbolism framför bilen:

http://www.dianamystery.com/ALMAMATTERS.htm

Det var riktigt intressanta kopplingar som man hittar på sidorna ovan. Vet Morrissey något om mordet på Diana som vi andra inte vet tro?

Posted on: 2007/3/22 0:22
- -
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Diana-Morrissey?

See User information
varför skulle han ha något med det där att göra!? mkt långsökt...

Posted on: 2007/3/22 8:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

anti wrote:
varför skulle han ha något med det där att göra!? mkt långsökt...

nja... alla har med det att göra. Kolllar man på infon så ser man att han definitivt har mycket med det att göra. Intressant.

Posted on: 2007/3/22 9:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Undrar lite över hur man med sitt konspiratoriska sinne kan bena i orden Alma Matters - det måste ligga mycket dolt där, eller hur Jordan Maxwell skulle kunna rett ut det.

Är Alma något med moder?

Matters - materia... ja, jag är ju inte Jordan direkt.

Posted on: 2007/3/22 10:18
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Pont betyder bro och alma betyder själ, Pont de L'Alma betyder alltså "själens bro" och var långt tillbaka en hednisk rituell offerplats.

Senare byggdes ett tempel där som sades vara tillägnat den grekiska jaktgudinnan Diana. Det sägs att det var där som de Merovingianska kungarna kom för att utkämpa sina strider eftersom den som dog där först for direkt till en tron i himlen.

Diana tillhörde ätten Stuart och var alltså betydligt mer blåblodig än Windsorfamiljen hon gifte in sig i vilken var av tyska Sach-Coburg Gotha men alltså bytte namn till Windsor.

Somliga, däribland David Icke, hävdar att Diana mördades som en del i en offerrit. Bilen som föraren Henri Paul körde träffade den 13:e pelaren i tunneln och som av en händelse så fungerade inte kamerorna i tunneln just den dagen, vilket inte ska ha skett tidigare. Inte heller fungerade radiotrafiken för polisen vid samma tidpunkt. Det tog närmare 90 minuter innan ambulansen lämnade tunneln. Diana var fortfarande vid liv efter smällen men eftersom det vara av yttersta vikt att hon dog i tunneln blev man kvar onormalt länge innan hon kördes till sjukhuset, menar Icke.

Det tog 1 timme och 45 minuter att få henne till sjukhuset efter kraschen, hur realistiskt känns det?

Posted on: 2007/3/22 12:34
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
nej, alma betyder inte alls själ, l'âme ska det vara.

och som jag förstod det togs hon snabbt FRÅN platsen, men att ambulansen snurrade runt i 1½ timme innan hon kom fram till sjukhuset som endast låg 2-3 kilometer ifrån olycksplatsen.

Posted on: 2007/3/22 12:55

See User information
Well, Alma kommer egentligen av latinets "almus," som betyder näringsrik så vitt jag vet. En översättning av Pont de L'Alma skulle således kunna vara näringens bro, men vanligtvis referar man till den som "själens eller själarnas bro." Näringen får kroppen att fungera men själen är förutsättningen för livet självt tolkar jag det som. På spanska betyder emellertid alma själ.

Glömde förresten tillägga att Diana var mångudinnan för romarna.

Posted on: 2007/3/22 13:12
Religion separerar - Andlighet förenar

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper