Vakencorner
|
Anonym
|
David Icke - Beyond the cutting edge (2008)
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
http://thepiratebay.org/torrent/44103 ... -_Beyond_the_cutting_edge
Om ni vill stödja David Icke, köp en egen kopia: http://www.davidickebooks.co.uk/index ... act=viewProd&productId=66 |
||||
|
||||
|
Re: David Icke - Beyond the cutting edge (2008)
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Posted on: 2008/10/7 16:42
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Fick ner den imorse, får bli att börja ikväll tror jag, det eller ZGii.
Skulle dock vara mycket sugen på att höra från nån som redan sett Ickan filmen, vad den innefattar, vad han säger och hur bra det är? Lika bra som hans föra lecture film?
Posted on: 2008/10/7 20:00
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Jag såg dvd 1 igår. hittills är det samma gamla Icke. I stora drag verkar det vara samma föredrag som "Freedom to Facism", dock mycket nya bilder, citat och exempel. Den är så att säga ganska bra uppdaterad och förnyad. Jag säger att detta är mycket bra. Ska bli intressant att kolla vidare och se om han går in på aktuella "nyheter". Jag ska iallafall lägga ett par timmar på att kolla hela.
Posted on: 2008/10/8 7:33
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
7 timmar? Att han orkar. Men man får väl kolla denna och se vad nytt som dykt upp.
Posted on: 2008/10/8 14:51
|
|||
|
"Now I have become death, the destroyer of worlds"
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har sett drygt halva nu. Mycket bra är det!
Känns som en väldig bra companion till hanns nya bok. Heh, jao, 7 timmar är rätt mycket, men inget är fan värrre än tsarions 10 timmars föreläsningar. gehehe.
Posted on: 2008/10/8 17:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Herr Icke is the MAN!
Han orkar för att han VET och att han brinner för detta. Jo då har de en halv timmers paus ett par gånger oxå. Skulle vara bra att klippa det ner till 2 timmer, Icke 2008 Lite haha! Men den är mest för vi som redan vet tror jag, fast lite mer nya ideer.. Tänkte på hur han CLICKA på datorn för att bytta bild och jag TROR att han kanske har lite NOTES där oxå? Annars varför skulle han inte bara använder en bluetooth eller wireless clicker, som hand cordless mike. Fundera på prenumerra till hans info site, redan är på Prisonplanet...
Posted on: 2008/10/9 10:12
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Har snart kollat klart på två delar av denna föreläsning och finner en del reflektioner. Igentligen är ju det han pratar om en egen religion?
Missförstå mig inte, jag gillar föreläsningen men smälter inte allt han säger, lyssnar på den med öppna ögon. Samtidigt är det han snackar om faktist lite inspirerad från sufism. När det gäller religionskritik så var den enda kritiken riktat mot islam vad jag förstår själva halvmånen. Denna symbol uppkom under det ottomanska imperiet, en sentida symbol (inom religionen). När han talar om shapeshifting och dessa energivampyrer så påminner det mycket om det som kallas jinns eller i kristendomen demoner. Enligt islam vilket jag kanske har bäst koll så lever det här bland oss i en annan dimension och kan ses av vissa människor vid vissa tillfällen. En människa kan dessutom vara besatt av dessa osynliga väsen. Många sufier brukar be genom att sjunga och vända sig innåt och falla i trans, andra dansar typ dessa turkiska dansarna som snurrar runt sin egen axel med långa kjolar. De vänder sig snarare innåt än utåt. Icke-sufier vänder sig endast utåt med blicken mot Mecka. Hursomhelst tycker jag att David Icke bygger upp ett helt system och vad är religion om inte ett system?
Posted on: 2008/10/17 18:44
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har lyssnat på Icke ett tag, och har videos från 90 talets-
Han upprepar lite, men har utvecklat fördragen sen då. Religion har han gått in väldigt mycket förr
Posted on: 2008/10/17 19:54
|
|||
|
Administration, VAKEN.SE
Courage is contagious. Censorship is Freedumb. "Oh look, ANOTHER elephant in the living room, lets talk about it shall we?..." |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag sitter o lyssnar och kollar lite på den när jag jobbar. Det här med lizards o grejer e ganska intressant, sett hur ett historiskt/religöst perspektiv. Jag vet att min buddah e naga buddahan. Så kollade upp naga och det är ju gammla shapeshifting lizards, och deras värsta fiende är Garuda. Som var en skit stark och power full snubbe med vingar. Sen gjorde han en deal med vishnu för att bli odödligt men då var han tvungen att bli mindre powerful och bli vishnus ... häst/mount. Garuda äter nagas men dom dodgar han genom att äta feta stenar så han inte orkar lyfta med dom. Nagas eller var det garudas som bor i hollow earth typ. Garuda är också Thailändska kungahusets symbol. Men nagas är inte "onda" utan det dom som man ska be till om man vill ha regn.
I jude religionerna så är ju satan en pratande orm, och englarna är män med vingar. Det e ju naga och garuda. Hur ser det ut i dom syd och nord amerikanska gammla kulturerna och även andra har dom reptiler och englar också?
Posted on: 2008/10/19 6:03
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login