: 2021/2/10 12:23
Group:
Registered Users
|
Hitta en "dikt" på en diktsida tyckte den var värd att dela. Jag vet inte vem som har skrivit den, den är rätt provocerande.
Tredje statsmakten Det du nu ska få höra kommer få ditt kaffe att bränna fel strupe Sanna ord när alla metaforer endast kan falla i glömska på djupet Som när du fråga varför mitt hjärta verkar fullt av mörker och hat Du borde vakta din sockersöta tunga min kära, samma kisande ögon dödade mitt barn
Mina ord ska chocka alla korrekta feminister AKA karriärister Jag skrattar åt den jämställda marknaden som stolt brände allt garn Och på samma dag miljontals ofödda barn Inte är det mänskligheten framåtskridande, men du vill ju gott nanna sött med arbetsgivaren, som plötsligt skapat två till kostnaden av en och massan spretar med röda plakat, arbetsbördan fördubblad levnadsstandarden sjunker, men visst ser vi multiplicerade öppettider Ideologernas offer tar aldrig ledigt och den ensamma generationen efter nya varor tjuter.
Och skrik du; en jävla gris till man Jag vill aldrig dela min säng med en feminiserad affärsman Mitt ideal var aldrig den av härdat östrogen Så kom igen och igen.
Och den korrumperade hjärnskrynklaren aka massproducerad kunskap Ner manglad till Lasse Anrells Mcdonaldsformat – göder skolböcker och värdelöst kändisskap skolbarn har plötsligt funnit ett neutralt bord. Där en clown ihärdigt lyssnar och katalogiserar deras ord
Aftonbladet skryter om massrush till nyhetsbåset men aldrig om vad historieläraren glömt, 1935 då världsfursten påhejades och Sverige rusta upp det tredje rikets krigsmakt. Historia är historia fast demonerna tvättar kläderna och vägrar sälja annonser till sverigedemokrater, men hetsar mot muslimer och skriver falsifierade artiklar om judar vid nästa andetag. Påståenden avdammade ur i tidningens arkiv.
Bonniers inte fan har jag glömt dig din best, ni har fyra huvuden och tvingar oss läsa Guillou i skolan när det i själva verket finns bra författare där ute, mata oss med ovärdig historieromans.
Så alla dessa idioter där ute som försöker utnyttja människors kulturlust och tvingar in dom i ett färdigpackat affärsrecept som när Idol kapar ungdomars vingar, och serverar personlös konsumtions hysteri.
Och dom parasiterna som lever på att låta konstnären betala för dina ögon, fråga mig aldrig om det igen jag betalar lika lite för dina ögon som för din ----
Whalström och Wikstrand ni vet så väl att en författare bara är oberoende tills han blir stor dra åt helvete och försök inte muta min ovärderliga själ och kapa mina ord på mitten. Svenskt kultur monopol försöker oskadliggöra varje tanke – ingen kvalitet överlever 2010 och en bestseller betyder inte mer än en att en jävla massa konsumenter behöver söva en ostimulerad hjärna efter Paradisehotel.
Snabbmat, värdelös journalistik, torftig kultur, våld och en rastlös ungdom frukten av den tredje statsmakten, illusionen av dockmästarna bakom pentagrammen.
Posted on: 2010/2/15 23:47
|