vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Om ni bara ska lyssna på en intervju i år så är det här ett bra val!

See User information
Har postat den här förut men gör det igen för dem som missat den. Det här är en oerhört viktig och informativ intervju om tillståndet i världen och varför det är som det är. Det är den bästa intervju jag hört med Michael Tsarion och en av de bästa intervjuer jag hört överhuvudtaget. Beskrivningen nedan täcker inte på långa vägar in allt som Tsarion tar upp här. Hur vi hjärntvättas av storbolagen, av reklam och hur manipulationen av mänskligheten är satt i system. Ett otroligt fascinerande och upplysande samtal som ni inte bör missa:

Michael Tsarion - Irish Origins, 2012 & Subversive Symbols (Coast to Coast AM - May 24, 2006)

Alternative historian Michael Tsarion (michaeltsarion.com) returned for a discussion about Irish origins, subversive symbols, his Timegnosis project, and the meaning of 2012. Most people aren't aware of the antiquity of Ireland and its importance in the origins of civilization, he noted. In fact, the roots of Egyptian thought and Christianity actually extend back to the Druids, he contended.

The sun will cross the galactic center on Dec. 21, 2012 according to the Maya, said Tsarion, who added that this time marks the end of the age of Pisces, as well as the end of one entire Zodiac cycle itself. It will bring a cleansing period where the kind of life we're used to will pass away, he believes, with dramatic changes to relationships and domestic structures.

Tsarion described his Timegnosis system (timegnosis.com), in which he combines numerology with astrology to yield personal "timescopes" that offer daily predictions designed for empowerment. He also shared his theories about the "subversive use" of symbolism in advertising and the media, arguing that a kind of "Psychic Dictatorship" seeks to erode the moral fabric of human beings through symbolic imagery.

http://conspiracycentral.net:6969/tor ... 890d5114944fc5ce2.torrent

Posted on: 2006/6/3 10:31
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Om ni bara ska lyssna på en intervju i år så är det här ett bra val!
Efter att ha hört denna kan jag inte göra annat än att stämma in i Lightsabers ord. "Om ni bara ska lyssna på en intervju i år så är det här ett bra val!"

avprogrammering, avprogrammering, avprogrammering.

Jag gillar mest delen om symboler och dess påverkan. Han gör en mycket bra sammanfattning av det, och speciellt hur barn utsätt för det...

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det här med Maya... jag tog upp det förra året som Kronblom. Jag är tillbaka med ett nytt alias... Se dessa inlägg som jag gjorde då kring Maya mm.

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... orum=16&post_id=7259#7259

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... orum=16&post_id=7261#7261

http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... forum=9&post_id=6420#6420

Posted on: 2006/6/3 22:56

Anonym
Nej men tjenna Kronblom :) ...

Maya e kul, Tsarion vet vad han pratar om också... Håller med om att intervjun innehåller massvis me godis, man skall bara förstå vidden o innebörden av infon, de e problem nummer ett :) ...

Frun min har väldigt länge drömt saker som skall hända, och 99% har slagit in nu i flera år... O de e saker som stora olyckor, tsunamin i Asien, jordbävningar o mycket annat... Hon säger att det är något enormt på G, och det säger all info också... Vänd blicken åt mount Visuvio, de e nåt me den säger hon, likaså att det är nåt konstigt i Babylon/Irak, det känns inte rätt...

Hon drömmer också om grupperingar av människor, och att inte lita på någon annan, än helt klarvaken... O jag förbereder :) ...

Jag börjar också få wierda bilder i skallen nångång då o då... Stämmer in på många ställen också, så va e på G?...

Lite utflippat för en del av läsarna, sorry :) ... Men de e ändå inget mot hur utflippat framtiden kommer att vara en tid framöver... Mitt hetaste tips... De e dags o bredda den egentliga världsbilden nu, dock inte inom politik eller annat tjafs... Är man inte berädd framöver på vissa saker så blir det jobbigt... Studera Michael Tsarions arbete, likaså David Icke, Gregg Braden o dom andra snubbarna... Vakna till spirituellt o få kontakt, o lugna ner... De e basic att man bli stressad av all info, o arg... O de hjälper inte, det sämsta är att bli rädd...

Michael Tsarion har ett väldigt rakt o genuint tankesätt, han e rätt bra avprogramerad vill jag påstå... Nyttig att lyssna på med andra ord...

Hade så mycket mer på G, men blev trött i fingret :) ... Cee ya soon...

Hare...

See User information
Hej Cee!

Jag ser nu att du skrev att det var från Coast to Coast, så då vet jag vad det är...

Jag håller inte på med bittorrent, skulle du kunna lägga upp den som mp3 på hubbarnas hub på DC++?

Håller med om utflippat... men det är väl även så att det är vi själva som är det. Jag tycker inte vi ska fokusera för mycket på det därute. Det kommer inte att nyttja någonting till att studera vad sådana som Icke och andra säger i det oändliga, tänka på överlevnadsstrategier osv... det är ju en tid som vi går in i där "Allt" - hela det gamla kosmos ska utvärderas/sållas, eller som sagt med Mayas ord då renas/regenereras/ompositioneras.

Så då funkar det inte att hämta sin förståelse från det gamla heller, eller dess talföra budbärare som Icke m fl. Ingen "lovegrej" som Ickes ger att man "räddas" in i framtiden.

Allt det här gamla med aliens, reptilians, planeter hit och krig och katastrofer dit... som varit, är bara historia eller en bild av vad vi själva har blivit till - vi har skapat det - det är vårt smuts som bara får olika namn - allt det där med dessa aliens osv går inte in i det nya, för det är inget som hör till "riktigt liv" utan är det som vi gett liv när vi själva har avvikit från kriterierna som var ursprungligen = "fallet" ned till/in i samsara. Detta är bara min personliga förståelse...

Posted on: 2006/6/4 16:15

Anonym
Hmm, skrev jag nåt om coast to coast?...

Klick! :)

See User information
Jo, om nu inte Rosen bad krängt sig in och ger mig en fejkaf version av Vaken...

Michael Tsarion - Irish Origins, 2012 & Subversive Symbols (Coast to Coast AM - May 24, 2006)
- står det i andra stycket.

Posted on: 2006/6/4 21:32

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper