vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Det var bättre förr (länk)
http://www.youtube.com/watch?v=3vaB22b2Wzo&mode=related&search=

PS: Jag är ingen av pensionärerna men man kunde ju önskat

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Det var bättre förr (länk)
...och sen går de ut vart 4:e år och röstar på socialdemokraterna

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Tycker att de flesta pensionärer tycker att samhället var mer ordnat för, man lyssnade mer på överheten och gjorde vad kungen eller regeringen sade. Nu förstår väl fler och fler att man inte ska lyssna på överheten, men fastnar väl ändå allt som oftast i konsumptionssamhällets alla ekonomiska, sociala och psykologiska fällor.

Usch, om man gett en familj sitt hus och mark och sedan kunde man sköta sig själv och styra över sin ekonomi. Skola, polis, sjukvård, bidrag hit och dit, effektiv militär, och varje kvadratmeter av staden fullt med prylar som betalts av skattepengar. Varenda buske i staden måste skötas om.

Individualism istället för kollektivism, var är den svenska kulturen idag. Varför så svag kultur

Posted on: 2007/2/18 2:10

Anonym
fiskförbud?
rätten till att inte bli rånad ?

Anonym
Jag är ju ingen pensionär ännu men kan bara hålla med de äldre. Det gör jag inte för att jag har en viss ålder utan för att jag har levt mitt liv med ögonen öppna och faktiskt har egna referenser att jämföra förr och nu.

Det här landet var miljoner gånger bättre förr om man ser det ur ett visst perspektivt och givetvis sämre om man ser det på andra sätt. Det som försämrats är närområdestryggheten och att det tillförts en ny sorts brottslighet som den gamla tidens tjyvar förmodligen roterar i sina gravar när de ser.

Åldringsrån? Gruppvåldtäkter? Hedersmord? Bötning? Vad fan är det för nåt? Knappast typiskt svenska brott ur ett historiskt perspektiv. Importerad smörja som nästan uppmuntras av många politiker som är livrädda att bli kallade rasister om de skulle kräva att man följde svenska lagar på svensk mark.

Det som förbättrats är en slags lägstanivå som ligger inbakad i infrastrukturen. Den har givetvis sina nackdelar eftersom det i princip alltid sitter folk med överaktiva reptilhjärnor högst upp och beslutar utan kontakt med den verklighet vi andra lever i. Men det ingår i den sjuka konstruktionen som kallas politiskt styrd verksamhet.

Ett exempel på saker som förbättrats är en av många saker som inte togs upp i filmen.

Ensamstående morsor kan ha det tufft idag men för mindre än 50 år sedan var fortfarande ett utomäktenskapligt barn något som alla kunde spotta på, skola, jämnåriga, polisväsende, läkare och andra föräldrar. Och den stackars tjejen som fött utan att farsan tog sitt ansvar var totalt utlämnad åt hån, förtal och ansågs vara en lösaktig hora. Skruva tillbaka klockan hundra år till så kan man spä på med kyrkans falska profeters bannlysning av både barnet och modern.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper