vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Lösningen på problemen i välden och i oss själva

See User information
Ända sedan jag startade vaken.se har jag drivits av att hela mig själv och världen runt mig.

Genom mina år med studier av konspirationen och mitt sökande efter sätt att hitta lösningar så har jag kommit fram till detta.

1) Orsaken till att konspirationerna fortlöper är de härskarstrukturer och den programmering som vi alla bär på. Vi uttrycker den i vår vardag i olika mån genom vårt språk och sätt att förhålla oss till auktoriteter och varandra.

Läs mer om dessa härskarstrukturer i denna text som jag skrivit. Exoteriska Skriften

2) Lösningen är att synliggöra och arbeta med den programmering som vi själva har samt vår omgivning bär på. Härskar-programmeringen är det som hindar oss från att utvecklas och bli fria från lidande samt det som kollektivt hindrar oss från att utvecklas som civilisation.

Konsten att avprogrammera dig själv samt kunskapen om hur du hjälper andra att avprogrammera sig har jag sammanställt i kursen Empatisk Kommunikation och Coaching. http://empaticoach.se/webbkurser.php

Om du verkligen är seriös med att avprogrammera dig själv och om du vill skapa en bättre framtid så är denna kurs en bra väg att gå.

Klicka här för att köpa kursen för 395 kr
Detta erbjudande är bara för vakens användare. Du kan även ange kampanjkod "vaken" på hemsidan.

Du kan testa en introduktionslektion på hemsidan.
http://empaticoach.se/introduktion.html

Du kan även testa två lektioner här:
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=600
http://vaken.se/modules/smartsection/item.php?itemid=545

Posted on: 2010/1/25 14:35
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Lösningen på problemen i välden och i oss själva
Orsaken till att det yttre är inte att söka där... härskarstruktuer och annat är mest modeord inom komaismnewage som de repeterar inbördes i sitt nit till gemensam programmering och bortkollring.

De fortlöper inte och har inte sin rot inom slump eller andra dumma personer.

Att omgivningen "bär på"... - hela mänskligheten vadar i karma, det har aldrig varit så svart.

De som tror att "konspirationen" är något annat, i dess rot, än enskild människas avvikelse från sin / kosmos sanna natur, eller vad man nu ska benämna det som - ser 180 grader fel, i ännu ett liv... när tiden är så dyrbar.

Det finns inget att ta bort därute, roten finns ändå kvar, och den är inom människan själv.

Man kan baxa runt saker och ting, men så länge man inte insett att det därute som nu då till synes har så mycket makt, och över en, är en verkan, och inte orsak, så är alla lika vilsna och lurar varandra - och alla får fortfarande ligga som man bäddat.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Nei, det ær før lætt att sæga att alt ligger innom sig sjælv. Klart man ska jobba med sig sjælv, men man ska inte ta på sig mer enn man ansvarar før. Många idag ær tillært hjælpløsa, apatiska, vågar inte kriga før fred, ær tysta och lydiga och hatar sig sjælva. Man måste våga att bli arg ibland, riktigt rasande. Vi bær børdor från tidens morgon och vi kan inte slæppa det før vi har arbetat ut det. Folk idag ær enligt min mening altfør fega, førskræmda, och inte minst ensamma. Visst ska vi ta ansvar før att utvekla vår egen interaksjon med værden, men først och fremst måste vi våga att agera, kommunisera och tænka.

Inte tål så inderligt væl, den orett som inte rammar dig sjælv...

Posted on: 2010/1/25 16:56

Anonym
Jo men bli arg och det där...

Men alltså "kriga för fred..." - människan gör uppror och går emot sig själv, det är krigets rot, och därute kastas det hela tillbaka.

Bördorna har vi lagt i våra egna ryggsäckar, det är inga andra som gjort det.

Du tro kanske på att livet är orättvist och ostyrt.

See User information
Johan;
Jo men bli arg och det där...

-Ja, idag ær folk før lite arga. Det betyr inte att man skal anvænda vold såklart, men rak aggression ær en hederlig sak om den ær rættfærdig.

Men alltså "kriga för fred..." - människan gör uppror och går emot sig själv, det är krigets rot, och därute kastas det hela tillbaka.

-Frihetskamp. Inte fred till vilket pris som hælst iallafall!

Bördorna har vi lagt i våra egna ryggsäckar, det är inga andra som gjort det.

-Sæg det til barnen i Haiti liksom...? Nær vi ær vuksna har vi mer att sæga, men barn ær fullkomment i omgivningens våld, som utvecklar dom åt vissa håll.

Du tro kanske på att livet är orättvist och ostyrt.

Livet ær till varje tid perfekt, det beror inte på hur vi har det, men hur vi tar det, och ær det tid før at trampa hårt i golvet så ska man gjøra det, ær det tid før kram och fest så fira, och leta efter anledning till det, men inte var feg att stå upp nær det behøvs.

Vi kan vara som ringar i vatten. Våga ringla vattnet!

Posted on: 2010/1/25 18:04

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper