vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Rysk politiker pratar om tsunamivapen

See User information
Rysk politiker pratar om tsunamivapen.

Ryssland började snabbt efter jordbävningen i Japan prata om att man nu kan importera mer gas till Japan då kärnkraftsindustrin drabbats.

Sovjetunionen har forskat på skalärvapen och andra exotiska vapen under årtionden, det är mycket troligt att denna teknik fortfarande finns kvar i Ryssland och utvecklats.

Det fanns bland annat en stor HAARP-liknande anläggning nära Tjernobyl.

Över Tom Bearden menar att Sovjet och nu Ryssland ligger föra USA på utveckling av dessa vapen.

Se intervjun här, mycket viktiga uppgifter om han talar sanning: http://www.youtube.com/watch?v=aHfZBQyr2Fs

Posted on: 2011/5/17 13:10
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Rysk politiker pratar om tsunamivapen

See User information
Mer vatten på "new world order"-kvarnen..

Medvedev varnar för nytt kallt krig
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13045520.ab

"Medvedev passade också på att ge väst, och framför allt USA, en varning om risken för ett nytt kallt krig. Om USA utvecklar sitt robotförsvarssystem för Europa äventyras det nya Start-avtalet och kan till och med komma att skrotas, sade presidenten."

Så det som flera har varnat för, att Ryssland/Kina kommer dras in i konflikter, verkar mer och mer troligt!

Det slutar väl med att USA/NATO/EU bombar fel land, sen är det kört..

Posted on: 2011/5/18 18:52
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Rysk politiker pratar om tsunamivapen

See User information
Nya vapen, nya riskzoner. Det som kan vara ett bra läge som känns tryggt kan genom vapenutvecklingen snabbt bli tvärtom.

Under en lång rad av år trodde sig svenskarna rätt säkra bakom nån sorts amerikansk vedergällningstaktisk strategi.

Men verkligheten såg helt annorlunda ut. Bakom idyllen längs Strandvejen i Helsingör ligger ett skogsområde som åtminstone förr var fyllt med missiler - riktade mot Ryssland över Sverige.

Om svenskarna släppte fram dom hade vi i princip varit medskyldiga till ett anfall med kärnvapen mot Ryssland.

Om ryssarna skulle stoppa ett sådant anfall innan det nådde ryskt område fanns det bara ett ställe att göra det - Småland!

Hade vi menat allvar med vår neutralitet hade vi varit tvungna att slå ut de danska raketbatterierna innan de avfyrade något mot Ryssland.

Nu är SALT-avtal och annat ingångna och jag antar att jag skulle kamma noll om jag kollade skogen bakom Helsingör efter missiler(?).

Felet i hela situationen ligger faktiskt i Danmarks medlemskap i NATO och det kan faktiskt Sverige inte göra nåt åt.

Men vi täcker lika fullt halva sträckan mellan NATO och Ryssland från Medelhavet till Nordkap. Den som vill ha fred rustar sig för krig, tyvärr.

Men frågan om medlemskap i NATO bygger bara på en massa spekulationer om nån sorts nödvändighet att ställa upp internationellt och blundar totalt för konsekvenserna på hemmaplan.

Vi har skickat våra fåtaliga resurser ut på diverse äventyr som är totalt ointressanta för vår egen överlevnad och riskerar att bli ovän med ryssarna som utifall USA plötsligt skulle sluta intressera sig för sina fälttåg i exotiska områden kanske skulle vara rätt trötta på oss och vår bristande realpolitiska insikt.

Shirinovsky är ingen idiot. Men vår chefsstrateg i Sverige är det... enligt min mening men jag har i efterskott fått rätt i fler onda aningar och analyser än jag egentligen tycker om att tänka på.

Ryssarna spelar schack och jädrigt duktiga på det. Glöm aldrig det, dom är världens bästa strateger. Och dom är våra grannar. Jänkarna är jättekäcka men byter politik och strategi ganska ofta... och har två världshav att dra sig tillbaka bakom om det skulle hetta till.

JAG vill bli försvarsminister och/eller ÖB i en kommande vakenregering.

Tyvärr litar jag inte på ert omdöme, mina herrar!

Posted on: 2011/5/18 20:08

Edited by Asgeir on 2011/5/18 20:27:56
Edited by Asgeir on 2011/5/18 20:28:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper