vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Svenskt filmprojekt om sanning och psykadelia

See User information

Posted on: 2007/10/9 11:02
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Svenskt filmprojekt om sanning och psykadelia

See User information
Här är ett till om sanning och psykadelia :) Amsterdam

http://events.q-dance.nl/2006-12_31-december_qrimetime/after/

Posted on: 2007/10/9 12:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Herregud micro, är det dags att vakna först nu?? Du och andra på vaken har ju gnällt över att folk använder psykedelia, men nu är det visst annat ljud i lådan. Har du varit på svampgrytan eller vad är det nu som har hänt?

LSD, psilocybin, DMT, meskalin och liknande psykedelia är ett måste för sanningssökare som verkligen vill "vakna".

Psilocyber (heja USA)

See User information
Filmen är ganska segladdad, så jag får väll passa på att skriva lite här medans den laddar :)

Psykadelika är som alla andra droger (och icke droger) någon gång då och då ska väll inte vara någon fara, men då man tar det för att "fly" eller allt för ofta bör man tänka på att låta bli.

Jag håller med Icke om psykadeliska, altså att dom öppnar sinnen som i vanliga fall inte är öppna, vilket resulterar i att man kan uppleva andra "verkligheter" som eliten inte vill att vi ska känna till, därför är det så tabu med psykadeliska preparat.

Användadet är ju (som jag antar alla vet) ingen ny sak heller, utan har använts i flera tusen år för att upnå spirituella/religösa upplevelser.

Posted on: 2007/10/9 17:21
http://www.cfz.org.uk/
There is no government like NO government!

See User information
HejaUSA

Jag ser det mer som att det är ett verktyg för att ta en genväg till en upplevelse/tillstånd som alla är kapabla att komma till helt spontant och naturligt, genom bla. meditation och annan personlig utveckling.
Som att ta steroider för att bli vältränad kanske man skulle kunna jämföra.
För mig känns det som att en inre insikt till ett sådant tillstånd är bättre och mer långvarigt men det är alltid kul att fuska lite ju :)

Posted on: 2007/10/9 18:40

See User information
Quote:

HejaUSA skrev:
Herregud micro, är det dags att vakna först nu?? Du och andra på vaken har ju gnällt över att folk använder psykedelia, men nu är det visst annat ljud i lådan. Har du varit på svampgrytan eller vad är det nu som har hänt?

LSD, psilocybin, DMT, meskalin och liknande psykedelia är ett måste för sanningssökare som verkligen vill "vakna".

Psilocyber (heja USA)

Maste fa be om att halla med dar, meditation ar bara ett substitut, man kan gora och nagot man gjorde nar det vart forbjudet med drogerna.

I Sydamerika slog spanjorerna ihjal alla som hadde kakat svampar, Dom kunde inte programmeras med den ratta kristna laran, de hade sett mer pa egen hand, och kunde inte kopa "klistus" burken med hull och har.

Om man efter manga ar av leverne vill veta vem man ar, ja da ar det den enda vagen. Dom som aldrig testade kommer inte att veta skillnaden. Humbug med meditationer och rokelse kommer man inte langt med om man inte har riktiga grejor i pipan.

Det har dom vetat i tusentlas ar, de daringa schamanerna.

Som ar utrotade BTW.

Posted on: 2007/10/9 20:38
Kreti och pleti är en i vardagligt bruk föraktlig beteckning för allehanda löst folk, den breda allmänheten, vem som helst, eller som det står i Nordisk Familjebok: ”personer utan börd, bildning eller samhällsställning.”

See User information
Jag har aldrig vart emot psykadelia.

Psykadelia tycker jag kan användas för att skaffa sig upplevelser.

Att vara påverkad av psykadelia på en regelbunden basis tror jag inte leder till klarhet utan snarare tvärt om.

Meditera försöker jag göra dygnet runt och är inte att jämföra rakt av med psykadelia.

Att testa psykadelia ibland och sedan smälta upplevelsen och integrera den i din vardag tror jag kan ge stöd på vägen.

Att meditera intensiva perioder (7 dagar i sträck) tror jag liknar en tripp, men är mycket mer lätthanterlig.

Att vara meditativ under hela dagen är en livsstil som jag håller mycket högt. Där är det inte frågan om någon extraordinär upplevelse utan snarare en mer harmonisk, glädjefull och stabil tillvaro.

Posted on: 2007/10/10 8:00
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Nu fick du en guldstjärna av mig micro!

Psilocyber (heja bajsUSA)

Anonym
Intressant, det här med jämförelsen med meditation och en trip. Min egen erfarenhet är att t ex en psykedelisk svamptripp leder till meditation (egodöd) förutsatt att man tar tillräcklig dos och tillägnar sig trippen.

Vilken idiot som helst kan ta en tripp, men det är inte alla som vet och förstår vad man kan använda trippen till.

Sätt på rökelse, tänd stearinljus, meditativ musik och fram med stora svampgrytan, vräk i dig, blunda och njut av trippen.
Prova även "naturvandringar" på tu man hand (svamptrippad) det är mycket välgörande och insiktsfullt.

Skön musik att lyssna till på svamptripparna är t ex,

- Shpongle
- Ravi Shankar (indisk ragamusik)
- Beatles
- Pink Floyd
osv, osv, osv, osv...

NJUT AV LIVET***SVAMP ÄR HÄLSA***HÄLSA OFTA

Psilocyber...

Anonym
Quote:

HejaUSA skrev:
Intressant, det här med jämförelsen med meditation och en trip. Min egen erfarenhet är att t ex en psykedelisk svamptripp leder till meditation (egodöd) förutsatt att man tar tillräcklig dos och tillägnar sig trippen.

Vilken idiot som helst kan ta en tripp, men det är inte alla som vet och förstår vad man kan använda trippen till.

Sätt på rökelse, tänd stearinljus, meditativ musik och fram med stora svampgrytan, vräk i dig, blunda och njut av trippen.
Prova även "naturvandringar" på tu man hand (svamptrippad) det är mycket välgörande och insiktsfullt.

Skön musik att lyssna till på svamptripparna är t ex,

- Shpongle
- Ravi Shankar (indisk ragamusik)
- Beatles
- Pink Floyd
osv, osv, osv, osv...

NJUT AV LIVET***SVAMP ÄR HÄLSA***HÄLSA OFTA

Psilocyber...

ånej, det är inte sant - detta gamla pjuck igen. Det är postat förr. Micro, går du baklänges ;-=

Jag letar inte fram just det, men som jag sagt, jag har träffat han som åkte till Amsterdam, han som satt och slängde svampar i tv-soffan, han som skrev reportage i AB (om sig själv) om en person som sålde sig på hotell till rika amerikanskor (och gubbs)

Gud vilken sjuk värld - och somliga här sitter fast i geggan.

Rel: http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... =ASC&type=&mode=0&start=0

Bara rosa konfetti som fattas.

Forumet är sovande, sorgligt nog. Det gick inte att ta ett break på ett par månader... då kommer psykgrejerna instoppandes.

Här hade det också passat med rosa konfetti, efter 2.10 drygt
http://www.youtube.com/watch?v=Q4yS8ThWyCA.

Vilar mig året ut.

Anonym
He he he...ja prova att äta en ordentlig svampstuvnig strax innan du skall sova året ut - dröm sött!!

Psilocyber

Anonym
Quote:

Anonym skrev:
He he he...ja prova att äta en ordentlig svampstuvnig strax innan du skall sova året ut - dröm sött!!

Psilocyber

Lever du? Jag kommer att höra av mig. Avdelningen ska just anmäla nästa grupp till Bas 43 på Månen, välkommen för ännu en rehabperiod där.

Förstår att du är inne på att drömma...
det gör sådana som sover. Detta forumet är för flummare och sovande.

Många vakenmedlemmar vet förhoppningsvis/antagligen bättre än vad som skymtar i vissa inlägg, något snärjer bara tankarna (tankekarma). Jobba på.

Resized Image

Anonym
Quote:

Tala om att projicera utåt och bli besatt (channeling) - då men vet att något är väldigt fel, så är det så vanligt att man vill förändra det därute... aktivisttänk... "rädda världen" - som jag sagt femtioelva gånger. Då blev man lurad av sin karma, för det var ju en själv som det var fel i, det är en själv man ska förändra, förbättra sig, höja sig, kultivera sig... och karman överlevde, man blev kvar i sin smuts.

Så gör Kevin, film som ska transformera världen. Lägg av Kevin, skärpning till tusen.

He felt that he wanted to do a movie that could transform the world. But he felt powerless and didn't know which way to go. He cursed God, Universe etc And felt that he didn't wanna be here. A week later he happend to hypnotize a friend. His friends conscious then whent back in time, to a previous life that still affected him subconsciously still today. He ended up in Egypt. A place called Thebe. There the friend told how he had a relationship with Hatshepsut, the daughter of the Sun. And how this divine timeless and aware energy wanted to communicate with him. The energy entered the friends body and suddenly Kevin realized that he was having an "Oracle in Delphi experience"... He was told about the future and things that were gonna happend in the world. He was told that he was supposed to spread a broader awareness in the world, in a logical way. This is a spiritually guided project. Guided by Hatshepsut, The Daughter Of The SUN, and Archangel Michael. Without those channeling events, that happend to occur at two occasions in my life, when I was really low and feeling dispair. Without those I would never dared to trust the instinct and envisioned path and blueprint in my heart. But those channeling things occured and I was inspired to face fears. And told that I was supposed to create the movie that I had envisioned. A movie that could transform the world. And this is the beginning of our journey together. A journey we hope will be synergetic, fruitful and inspiring as well as inter connecting, thought provoking and evolving. Please, check our...

Anonym
"Det finns ingen karma, det finns bara korkade människor..."

Ett gammalt psilo ordspråk

Anonym
Naturligtvis finns det karma

Anonym
Nä nu maggot, skäms på sig... ...nu är du allt lite radiostyrd och hjärntvättsprogrammet talar igen.

Hmm,...det behövs nog en extra stor svampgryta till dig, eller ett helt hundra ark med LSD för att hjärntvätten skall försvinna.

Seså, maggot,...vad jag vill säga är att det här med karma endast är baserat på att "tro". Det finns ingen karma, det är bara mentala spöken skapade av en elit för att vilseleda dom små bräkande vilsna små lammen (fårskallarna).

Detta resonemang om karma är samma idé om att exploatera och förtrycka, söndra och härska som t ex kastsystem i Indien. Där får man itutat i sig att det är "karman" som är orsaken till att de är fattiga och lever i misär, när det i själva verket inte alls är fråga om någon karma. Det handlar istället om en självutnämnd elit som använder sig av olika sätt för att vilseleda och exploatera massan.

Religion, kastsystem, karma, och annat liknande svammel är bara rent humbug. Kapitalism är en annan idé, men som går ut på samma sak - förtryck.

Frid - Psilo

Anonym
Jovars men vad dom inte förståt är att det kan vara deras "karma" att hjälpa dessa människor "ödeslagen"

Karma och aura går hand i hand se bara på din hund han har inte ätit några svampgrytor men när någon främling stirrar på han som ryter han till för att han uppfattar det som att någon försöker krympa hans aura och spela med hans karma

Anonym
Harrejävvlar vad ni tjötar!

Micro och Fillo gör slut på svamparna och LSD-arken en gång för alla genom att fylla Vanadisbadet eller Vallhallas 50-metersbassäng med skiten och lägg er i blöt.

Det är ett falsarium och hur gärna ni än "vill" tro att ni hamnar i själslig jämvikt med universums upplysthet så är det en tynande tillvaro eftersom ruset självdör efter ett tag. Det finns mycket bättre och renare grejer ni fick med paketet när ni föddes.

Vad är det för utomliggande behov vi egentligen behöver. Mat, vatten och... kanske en kram då och då eller lite rå och oförfalskad sex... men inte fan är det svampar och LSD...

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper