vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Kill the messenger

See User information
Jag vet inte om någon annan tipsat om den innan, men den är i alla fall klart sevärd.

Recention från www.filmtipset.se (länk) :

"Sibel Edmonds jobbar inom FBI och har fått tillfället att delta i ett topphemligt uppdrag. Snart märker hon att en kollega spionerar åt samma turkiska myndighet som hon har fått i uppdrag att utreda. Men när hon berättar detta för sina överordnade är det hon som får sparken i stället. Filmen är en sann historia om Sibels synsätt på hur USAs regering ser på terrorkriget. Hon vill upplysa folket om korruptionen i landet och ge dem den trygghet och säkerhet som den amerikanska regeringen misslyckats att ge."

Länk till The pirate bay.

Posted on: 2007/10/17 20:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Kill the messenger
Såg ett mycket intressant reportage om detta i 60 minutes för ett par år sedan.

Här gäller det underrättelsetjänsten men egentligen är detta bara en spegelbild på hur hela samhällsmaskineriet är uppbyggt.

Alla människor programmeras med ord som medbestämmande och att det är önskvärt att alla individer talar om när något är fel. Inget kunde vara mer osant för i verkligheten gäller helt andra lagar.

Jag vill inte gå in på djupet om det låg en verklig konspiration bakom oviljan att lyssna på denna kvinna men testa själv på jobbet, i skolan, på sjukhuset, biblioteket eller nån annanstans att försöka utmana cementerade hierarkier.

Du kan aldrig gå förbi din närmsta chef med kritik även om denna chef är en skurk. Du är den som kommer att sättas dit även om din chef är den skyldige.

Du kan aldrig komma åt en värdelös lärare därför att systemet skyddar honom.

Du kan inte komma åt en dålig läkare utan att själv riskera att förklaras som psykisk sjuk, jobbig eller störande.

Hur många oskyldiga barn, kvinnor, fritänkare har inte offrats på det samhällsaltare som stavas "DEMOKRATI".

Jag sympatiserar inte med kommunister, nazister eller andra former av politiskt styrda hjärnverksamheter men för ca: 20 år sedan plockade en skinnskalle jag argumenterade med ner mig på jorden genom att lite hånflinande säga:

Du måste vara helt slut i huvudet som fortfarande inte fattat att världen styrs av medelmåttor, för medelmåttor.

Nu 20 år senare kan jag bara tillägga att han hade rätt. Men det är inte i en sådan värld jag vill leva.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Kill the messenger
Tack för tipset Nisse.

Såg den just, den var intressant och bör definitivt ses.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper